Turbo BelAir.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Turbo BelAir.
Lägger upp en tråd på min jänkare.
Hittade en Chevrolet BelAir 66 i Phoenix Arizona 14 oktober förra året.
Mailade till säljaren, fick massor med bilder och info.
Fick sedan hans nummer och ringde upp frågade lite mer om bilen,
tänkte vad f_n det är bara att slå till och köpa bilen och så blev det.
Han blev något "paff" när jag sa att jag ringer från sverige
Flög till Phoenix 22 oktober.
Marcel som äger bilen hämtade upp mej på flyget, provkörde bilen då på kvällen.
Dagen efter så traila vi den till gränsen till Kalifornien.
Körde sedan sista 30milen med bilen till LosAngeles.
Lite bilder på bilen som Marcel skickade till mej.
Här syns tydligt hur hög den är
5pet manuell T5Borgwarner låda
Cheva 350sb 4bult, 030" borrad, comp.kamkit 280H, tvåplans insug, Carter förgasare, MSD tändning.
Dubbelt 3tums system
med "CutOuts"
10 bultat axel med diff
Höjningskit, ska bytas eller kapas av lite.
RallyWheels 15x7 tum fram
Och 15x10 bak
Gjorde ett par "SummitRacing" beställningar innan jag åkte till Usa... Blev skuffen full med prylar.
Det enda som jag beställde till Chevan var en ny ratt.
Visst ratten som sitter i bilen e helt ok, men gillar Grants valnöts mer, lite mer retro stuk.
Något större med, 15" i diameter.
Hittade en Chevrolet BelAir 66 i Phoenix Arizona 14 oktober förra året.
Mailade till säljaren, fick massor med bilder och info.
Fick sedan hans nummer och ringde upp frågade lite mer om bilen,
tänkte vad f_n det är bara att slå till och köpa bilen och så blev det.
Han blev något "paff" när jag sa att jag ringer från sverige
Flög till Phoenix 22 oktober.
Marcel som äger bilen hämtade upp mej på flyget, provkörde bilen då på kvällen.
Dagen efter så traila vi den till gränsen till Kalifornien.
Körde sedan sista 30milen med bilen till LosAngeles.
Lite bilder på bilen som Marcel skickade till mej.
Här syns tydligt hur hög den är
5pet manuell T5Borgwarner låda
Cheva 350sb 4bult, 030" borrad, comp.kamkit 280H, tvåplans insug, Carter förgasare, MSD tändning.
Dubbelt 3tums system
med "CutOuts"
10 bultat axel med diff
Höjningskit, ska bytas eller kapas av lite.
RallyWheels 15x7 tum fram
Och 15x10 bak
Gjorde ett par "SummitRacing" beställningar innan jag åkte till Usa... Blev skuffen full med prylar.
Det enda som jag beställde till Chevan var en ny ratt.
Visst ratten som sitter i bilen e helt ok, men gillar Grants valnöts mer, lite mer retro stuk.
Något större med, 15" i diameter.
Senast redigerad av Pro-Mille den mån jun 11, 2018 3:18 am, redigerad totalt 73 gång.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Lite bilder från Usa när ja köpte bilen...
Utanför hos Marcel
Fin dragbil Duramax diesel
Här lastar vi av bilen mitt i öknen...
Schyst av Marcel att jag fick behålla skylten, inte så lagligt men vad f_n..
Kom en HawayPatrol förbi när vi hade lastat av bilen.. han ville bara se BelAiren tyckte att bilen var cool
Dom 30milen gick kanon fint, kan bara säga att det var jävligt skönt med ac i den värmen ca.30-35grader under dagen.
Bilen går kanon tyst o fint, varvar bara 1700rpm vid 75mph = 120km/h med 5:an i
Utanför hos Marcel
Fin dragbil Duramax diesel
Här lastar vi av bilen mitt i öknen...
Schyst av Marcel att jag fick behålla skylten, inte så lagligt men vad f_n..
Kom en HawayPatrol förbi när vi hade lastat av bilen.. han ville bara se BelAiren tyckte att bilen var cool
Dom 30milen gick kanon fint, kan bara säga att det var jävligt skönt med ac i den värmen ca.30-35grader under dagen.
Bilen går kanon tyst o fint, varvar bara 1700rpm vid 75mph = 120km/h med 5:an i
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Tanka bilen var ett nöje från 2.89$ per gallon
Var på vägen till LosAngeles från öknen...
Åkte klockan 05.40 lördag morgon.
till HuntingtonBeach på Donut Derelicts bilutställnig
Var fullt redan före klockan 6 imorse på Donut Derelicts utställningen.
Så där ja, första bilutställningen med BelAir 66:an
Donut Derelicts är varje lördag från tidig morgon till runt kl.9 på morgonen...
Fin Nova 66:a
Solen börjar gå upp runt 7tiden...
Impala BubbleTop 61:a, mycket fin
Nomad med cheva smallblock och sprut.
Finns alla möjliga slags bilar här.
Chevelle 66:a med BB572:a o sprut.
Cool gasser med stel framvagn
En till bild på min BelAir.
El-Camino med BB572:a och stora hjul.. 22" bak
Var på vägen till LosAngeles från öknen...
Åkte klockan 05.40 lördag morgon.
till HuntingtonBeach på Donut Derelicts bilutställnig
Var fullt redan före klockan 6 imorse på Donut Derelicts utställningen.
Så där ja, första bilutställningen med BelAir 66:an
Donut Derelicts är varje lördag från tidig morgon till runt kl.9 på morgonen...
Fin Nova 66:a
Solen börjar gå upp runt 7tiden...
Impala BubbleTop 61:a, mycket fin
Nomad med cheva smallblock och sprut.
Finns alla möjliga slags bilar här.
Chevelle 66:a med BB572:a o sprut.
Cool gasser med stel framvagn
En till bild på min BelAir.
El-Camino med BB572:a och stora hjul.. 22" bak
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
"Resedagboken"
Sista kvällen i LosAngeles....
Har varit en händelserik dag idag.
Lämnade BelAir 66:an hos Henrik Forss efter ett litet haveri,
vi var ute och skulle busa lite med bilen, innan jag äns han börja burna med den så
gick ett kopplingstag av vid svetsen. Perkele! Mitt ute i ett indrustri område utanför Orange.
Men Forssen ringde ett par samtal och fick tag i Thomas på Socal (jobbade tidigare åt Boyd), han kom och bogserade oss
till sin Shop 4-5km. Jag skruvade bort staget och Thomas tiggade ihop det.
Mekade dit den och allt verkade lira bra.
Ut till indrustri området igen och testa om det går att burna med Chevan.
Första burnisen blev så där, inte mycket till rök.
Forssen var nöjd men inte jag.
Så jag elda på utan h_vete, runt 6300rpm i 1-2 minuter.. Då blev det fint med rök
Men när jag släpte av gasen så hörde jag världens ventil slammer, Perkele..
Hmm.. var bara att puttra sakta till Forrsen, där lyfte jag ventilkåporna, anade att ett par "inpressade" stödbultar
till vipporna hade kommit upp en bit, mycket riktigt så var fallet..
Testade och knacka in dom men det gick ingen vidare. justerade då ner så mycket det gick.
Motorn lät direkt mycket bättre.
Men när jag trampade ner kopplingen så brast hela koppling staget..
Då gav vi upp.
Forssen körde mej till en resturang där Thomas och ett par andra svenskar käkade, skulle få låna Thomas PickUp.
Thomas kör även en as brutal M5 E60.. Säger bara fyfan vad den går, har aldrig åkt med i en värre bil.
Kika på filmen, det är bilen jag åkte med i http://www.youtube.com/watch?v=GKQD_Eb5218
Imorrn bitti ska jag följa med Thomas på en "bil och flyg utställning"
Föresten så träffade jag även Mike som oxå jobbade i tv-programmet åt Boyd Coddington.
Han har startat egen fälgtillverknings firma, verkar vara en trevlig kille.
Hade en as cool 50 tals Chrysler där.. 24" sulor bak.
Ska till "bil o flyg utställningen" imorrn.
Han var till Playboy mansion med bilen nyligen på en stor fest, lykos kille
Även Thomas har varit där på fest tidigare, vissa har det bra.
Sista kvällen i LosAngeles....
Har varit en händelserik dag idag.
Lämnade BelAir 66:an hos Henrik Forss efter ett litet haveri,
vi var ute och skulle busa lite med bilen, innan jag äns han börja burna med den så
gick ett kopplingstag av vid svetsen. Perkele! Mitt ute i ett indrustri område utanför Orange.
Men Forssen ringde ett par samtal och fick tag i Thomas på Socal (jobbade tidigare åt Boyd), han kom och bogserade oss
till sin Shop 4-5km. Jag skruvade bort staget och Thomas tiggade ihop det.
Mekade dit den och allt verkade lira bra.
Ut till indrustri området igen och testa om det går att burna med Chevan.
Första burnisen blev så där, inte mycket till rök.
Forssen var nöjd men inte jag.
Så jag elda på utan h_vete, runt 6300rpm i 1-2 minuter.. Då blev det fint med rök
Men när jag släpte av gasen så hörde jag världens ventil slammer, Perkele..
Hmm.. var bara att puttra sakta till Forrsen, där lyfte jag ventilkåporna, anade att ett par "inpressade" stödbultar
till vipporna hade kommit upp en bit, mycket riktigt så var fallet..
Testade och knacka in dom men det gick ingen vidare. justerade då ner så mycket det gick.
Motorn lät direkt mycket bättre.
Men när jag trampade ner kopplingen så brast hela koppling staget..
Då gav vi upp.
Forssen körde mej till en resturang där Thomas och ett par andra svenskar käkade, skulle få låna Thomas PickUp.
Thomas kör även en as brutal M5 E60.. Säger bara fyfan vad den går, har aldrig åkt med i en värre bil.
Kika på filmen, det är bilen jag åkte med i http://www.youtube.com/watch?v=GKQD_Eb5218
Imorrn bitti ska jag följa med Thomas på en "bil och flyg utställning"
Föresten så träffade jag även Mike som oxå jobbade i tv-programmet åt Boyd Coddington.
Han har startat egen fälgtillverknings firma, verkar vara en trevlig kille.
Hade en as cool 50 tals Chrysler där.. 24" sulor bak.
Ska till "bil o flyg utställningen" imorrn.
Han var till Playboy mansion med bilen nyligen på en stor fest, lykos kille
Även Thomas har varit där på fest tidigare, vissa har det bra.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Lite mekbilder från garaget...
Lite äldre bilder först.
Då när jag fick hem bilen.
Gängning av stödbultshålen med gängfixturen.
Första hålet färdigt.
Fick lyfta toppen pga. en krokig avgasventil.
Hade en ny topp packning hemma.
Toppen på plats igen.
Lite bilder när bilen var nytvättad.
Lite hög är den.
Ingen svensk reg.skylt än.
Lite äldre bilder först.
Då när jag fick hem bilen.
Gängning av stödbultshålen med gängfixturen.
Första hålet färdigt.
Fick lyfta toppen pga. en krokig avgasventil.
Hade en ny topp packning hemma.
Toppen på plats igen.
Lite bilder när bilen var nytvättad.
Lite hög är den.
Ingen svensk reg.skylt än.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Fredagen 6:e mars körde "DFF" rakt fram race och konbana ute på BM.
Jag och Stefan var i garaget och skruvade lite när MrBlack ringde tio i åtta.
Han frågade om Stefan skulle ut och gasa...
Jag sa till Stefan vore kul och ta ut Chevan, men har tyvärr inte mina däck och fälgar hemma,
lämnade fälgarna till "Vicken" på pulverlack i måndags.
Men vi testar om Bmws BBS19" passar..
Japp dom gick på utan problem, såg bara små ut på bilen.
Sedan hade jag hunnit tappa ur oljan, bytte filtret och skulle skruva i pluggen..
Perkele! det var helt rensat på gängor i tråget, i med pluggen och fram med svetsen.
Svetsade fast pluggen.
Stefan hällde i 5liter Penzoil 20W50 olja.
Släppte ner bilen, sedan var det bara och brumma ut till BM.
Kan säga att det är pissig grepp med 19" 265:or heh he..
Mr HighTower..
Små hjul..
Jag och Stefan var i garaget och skruvade lite när MrBlack ringde tio i åtta.
Han frågade om Stefan skulle ut och gasa...
Jag sa till Stefan vore kul och ta ut Chevan, men har tyvärr inte mina däck och fälgar hemma,
lämnade fälgarna till "Vicken" på pulverlack i måndags.
Men vi testar om Bmws BBS19" passar..
Japp dom gick på utan problem, såg bara små ut på bilen.
Sedan hade jag hunnit tappa ur oljan, bytte filtret och skulle skruva i pluggen..
Perkele! det var helt rensat på gängor i tråget, i med pluggen och fram med svetsen.
Svetsade fast pluggen.
Stefan hällde i 5liter Penzoil 20W50 olja.
Släppte ner bilen, sedan var det bara och brumma ut till BM.
Kan säga att det är pissig grepp med 19" 265:or heh he..
Mr HighTower..
Små hjul..
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Hämtade hjulen från SmeDäck 18 mars.
Stefan kom över och hjälpte till med luftningen av bromsarna.
Sedan skruvade vi på hjulen..
Blev sugen på att testa bilen lite, tog en sväng till Nike garaget.
Så här ser bilen ut med helsvarta pulverlackade hjul.
Fick låna en Pv snobbring och testa med av Jesper.
Ser fränare ut.. eller vad tycks?
Stefan kom över och hjälpte till med luftningen av bromsarna.
Sedan skruvade vi på hjulen..
Blev sugen på att testa bilen lite, tog en sväng till Nike garaget.
Så här ser bilen ut med helsvarta pulverlackade hjul.
Fick låna en Pv snobbring och testa med av Jesper.
Ser fränare ut.. eller vad tycks?
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Regbesiktade bilen den 6:e april här i Eskilstuna.
Bilen gick igenom med blankt papper
Roger som besiktade ville kontrollbesikta oxå men fick inte
fram regnummer till bilen från transportstyrelsen.
Han skickade regnumret via sms till mej direkt när han fick fram det.
Så jag bokade tid till kontrollbesiktning i Västerås till 7:e april
Den blev godkänd även där.
Bilen gick igenom med blankt papper
Roger som besiktade ville kontrollbesikta oxå men fick inte
fram regnummer till bilen från transportstyrelsen.
Han skickade regnumret via sms till mej direkt när han fick fram det.
Så jag bokade tid till kontrollbesiktning i Västerås till 7:e april
Den blev godkänd även där.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Vi hade lite V8 busrace ute på Kjula i lördagen 11 april.
Så klart ställde jag upp med Chevan.
Lite bilder..
en repa mot Jockes Camaro
Så klart att även Dario skulle få gasa lite, tyvärr blev bilden lite suddig.
Körde mot Thommys Camaro
Enda icke V8 bil, Davutts brutala Volvo240
Blev även matchrace mot Karis kompressor Chevelle
Lill-Micke burnade helt slut på sina däck.
Burnis i "bredstil"
Så där ja.. heh he
Så klart ställde jag upp med Chevan.
Lite bilder..
en repa mot Jockes Camaro
Så klart att även Dario skulle få gasa lite, tyvärr blev bilden lite suddig.
Körde mot Thommys Camaro
Enda icke V8 bil, Davutts brutala Volvo240
Blev även matchrace mot Karis kompressor Chevelle
Lill-Micke burnade helt slut på sina däck.
Burnis i "bredstil"
Så där ja.. heh he
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Så här ser bilen ut idag, något lägre.
Gjorde en ny vxllådsbalk med.
Förra hade säkert en haschrökande mexare svetsat ihop, av tjock u-profil.
Sviktade duktigt...
Tjoa hjälpte till med kapnigen av nya balken på jobbet, blev 60x40x3mm.
Svetsade dit ett par stöd för att få det ännu stadigare.
Blev klart stabilare jämfört med den gamla fula U-profilsbalken.
Gjorde en ny vxllådsbalk med.
Förra hade säkert en haschrökande mexare svetsat ihop, av tjock u-profil.
Sviktade duktigt...
Tjoa hjälpte till med kapnigen av nya balken på jobbet, blev 60x40x3mm.
Svetsade dit ett par stöd för att få det ännu stadigare.
Blev klart stabilare jämfört med den gamla fula U-profilsbalken.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Jodå denna balk lär hålla
Var till Thomas på VilstaDäck, han hjälpte till med att ställa framvagnen.
Dom hade köpt in en fin "framvagnsbrygga"
Här ser ni nya vxl.balken.
Nu kan jag höjja avgassystemet en bra bit vid "CutOutsen"
Krallig kränhämmare... Skivbromsar vore inte fel.
Thomas monterar mätutrustningen.
Minus Camber är ingen vidare.. Justerade "Toe" tidigare med måttband, var 7mm fel då heh he.
Ställde Camber plus 0.8-0.9grader per sida och Toe in 1.5mm.
Thomas är en blyg kille..
Var till Thomas på VilstaDäck, han hjälpte till med att ställa framvagnen.
Dom hade köpt in en fin "framvagnsbrygga"
Här ser ni nya vxl.balken.
Nu kan jag höjja avgassystemet en bra bit vid "CutOutsen"
Krallig kränhämmare... Skivbromsar vore inte fel.
Thomas monterar mätutrustningen.
Minus Camber är ingen vidare.. Justerade "Toe" tidigare med måttband, var 7mm fel då heh he.
Ställde Camber plus 0.8-0.9grader per sida och Toe in 1.5mm.
Thomas är en blyg kille..
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Var ute och testade bilen fredag 30maj med Stefan, skulle kolla
hur Bredbandsloggen med varvtal o avgastemp funkade.
Blev en dyr historia.
Körde en provrepa på BMrakan, tydligen så stog en civilsnutbil där som jag missade.
"Onödigt buller med motorfordon" 1000kr jaja tänkte jag det var ju inte så farligt.
Stog sedan en stund o sacka med några polare och skulle åka tillaks till garaget.
Ruppade lite lätt på ettan o tvåan på rakan, skulle inte gjort det.
Blev tagen av nästa snut som sköt mej med laser, 80km/h på 50väg.
Jaha 3600kr till.. PERKELE vad kass man är!!
hur Bredbandsloggen med varvtal o avgastemp funkade.
Blev en dyr historia.
Körde en provrepa på BMrakan, tydligen så stog en civilsnutbil där som jag missade.
"Onödigt buller med motorfordon" 1000kr jaja tänkte jag det var ju inte så farligt.
Stog sedan en stund o sacka med några polare och skulle åka tillaks till garaget.
Ruppade lite lätt på ettan o tvåan på rakan, skulle inte gjort det.
Blev tagen av nästa snut som sköt mej med laser, 80km/h på 50väg.
Jaha 3600kr till.. PERKELE vad kass man är!!
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Renoverade och trimmade motorn lite lätt under powermeet veckan.
Blev så less på att motorn drog så mycket olja.
Motorn är skapligt nyrenoverad, sitter nya styrningar i topparna, blocket är .040" borrad, men sitter gjutna 9.5:1 kolvar.
Men det var tur att jag bestämde att meka isär motorn.
Den högra oljepluggen bakom kamdrevet hade släppt helt, dom ser ut som små "frostpluggar".
Gängade om dom tre oljekanalshålen till 1/4" rörgänga och pluggar dom med rörplugg.
Vev och ramlagrerna hade tagit bra med stryk, men vevaxeln hade klarat sej bra.
Blev nya 10:1 kolvar och GMs smidda stakar.
Kammen blev en ExtremeEnergy kam från CompCams, 284H, duration vid 0.050" 240in och 246ut.
Lyft med 1.5 vippor 0.507" in och 0.510"ut.
Blev även en beggad Torker2 enplansinsug. 700kr
Beställde packningar, bättre stödbultar till vipporna, guideplates och en CompCams ExtremeEnergy kam.
Motorn blir något varvvilligare, kammen funkar mellan 2300-6500rpm.
Bjuder på ett par mobilbilder på motorrenoveringen.
Först några bilder som MrBlack tog, tack för mekhjälpen!
Mexarmek pågång!
Jag portar för fullt...
Sedan ett par som jag har tagit..
Blocket skrapad och tvättad, alla oljekanaler borstade.
Cylinderloppen honade.
Största problemet jag stötte på var att ventilfjädrarna ville bottna.
Enklaste lösningen var att fräsa upp från 1.26" till 1.55" fjärderbrunnar.
Fjädrar från Mopar440 och retainers från Pontiac400.
Blocket ihopskruvad med nya kolvar, GM stålstakar.
Mäter fram nya nollpunkten till svängdämparen.
Bakom gradskivan skymtar Erson geardriven.
Sedan gradade jag in kammen, ställdes in på 105grader "intake centerline"
Bottendelen på väg ner i bilen.
Så där, nu sitter den på plats igen.
Lämnade topparna till TomsMotor på mirafräsning, nu är sätena fina oxå.
Blev så less på att motorn drog så mycket olja.
Motorn är skapligt nyrenoverad, sitter nya styrningar i topparna, blocket är .040" borrad, men sitter gjutna 9.5:1 kolvar.
Men det var tur att jag bestämde att meka isär motorn.
Den högra oljepluggen bakom kamdrevet hade släppt helt, dom ser ut som små "frostpluggar".
Gängade om dom tre oljekanalshålen till 1/4" rörgänga och pluggar dom med rörplugg.
Vev och ramlagrerna hade tagit bra med stryk, men vevaxeln hade klarat sej bra.
Blev nya 10:1 kolvar och GMs smidda stakar.
Kammen blev en ExtremeEnergy kam från CompCams, 284H, duration vid 0.050" 240in och 246ut.
Lyft med 1.5 vippor 0.507" in och 0.510"ut.
Blev även en beggad Torker2 enplansinsug. 700kr
Beställde packningar, bättre stödbultar till vipporna, guideplates och en CompCams ExtremeEnergy kam.
Motorn blir något varvvilligare, kammen funkar mellan 2300-6500rpm.
Bjuder på ett par mobilbilder på motorrenoveringen.
Först några bilder som MrBlack tog, tack för mekhjälpen!
Mexarmek pågång!
Jag portar för fullt...
Sedan ett par som jag har tagit..
Blocket skrapad och tvättad, alla oljekanaler borstade.
Cylinderloppen honade.
Största problemet jag stötte på var att ventilfjädrarna ville bottna.
Enklaste lösningen var att fräsa upp från 1.26" till 1.55" fjärderbrunnar.
Fjädrar från Mopar440 och retainers från Pontiac400.
Blocket ihopskruvad med nya kolvar, GM stålstakar.
Mäter fram nya nollpunkten till svängdämparen.
Bakom gradskivan skymtar Erson geardriven.
Sedan gradade jag in kammen, ställdes in på 105grader "intake centerline"
Bottendelen på väg ner i bilen.
Så där, nu sitter den på plats igen.
Lämnade topparna till TomsMotor på mirafräsning, nu är sätena fina oxå.