Turbo BelAir.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Har testat bilen på Kjula ett par gånger.
Med första motor gick bilen 14.6 154km/h
Efter renoveringen av motorn körde jag 13.65 163km/h 2.02 i 60fot.
Skulle fungera bättre med lite värre utväxling än den 3.08 i bakaxeln, typ 3.70 eller någe.
Två växelådor ha vi lyckats skotta med
Första körde MrBlack sönder en kväll ute på Kjula rakan.
Den andra körde jag sönder på Karlbergs Minnesracet
Med första motor gick bilen 14.6 154km/h
Efter renoveringen av motorn körde jag 13.65 163km/h 2.02 i 60fot.
Skulle fungera bättre med lite värre utväxling än den 3.08 i bakaxeln, typ 3.70 eller någe.
Två växelådor ha vi lyckats skotta med
Första körde MrBlack sönder en kväll ute på Kjula rakan.
Den andra körde jag sönder på Karlbergs Minnesracet
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Var och körde på Karlbergs MinnesRacet 12/10
Vi körde på Malmby även iår.
Hela 30bilar var med och gasade, jag hade turen att få möta Benny Thelin i första
rundan. 7sekunders Vega.
Det var han som tog hem segern.
Finns bilder på http://photo4fun.se
Efter prisutdelningen blev det matchrace.. Körde så så hårt att lådan gick sönder.
3ans växel försvann helt.
Kunde köra hem med bilen.. Skorrade rätt mycket om lådan.
Vi körde på Malmby även iår.
Hela 30bilar var med och gasade, jag hade turen att få möta Benny Thelin i första
rundan. 7sekunders Vega.
Det var han som tog hem segern.
Finns bilder på http://photo4fun.se
Efter prisutdelningen blev det matchrace.. Körde så så hårt att lådan gick sönder.
3ans växel försvann helt.
Kunde köra hem med bilen.. Skorrade rätt mycket om lådan.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Nu står bilen i garaget.
Ska palla upp den under veckan.
Ny motor och växellåda ska byggas i vinter.
Har min gamla race motor från Camaron kvar, då var den på 377cubiktum. Väldigt varvvillig lustgasmotor.
Har köpt en Eagle vevaxel med 4" i slag, med 4.165" i borr får jag 436cubiktum = 7.15liter motorvolym.
Det som behövs köpas till motorn är.
Snällare rullkam, lyftare, kolvar, stakar, oljetråg och oljepump mm.
Lådan blir en 4L80E, en elstyrd automatlåda.
Anders på AE Bil&Transmission hjälper till att få ihop låda till bilen.
Motorn ska överladdas med denna lilla sak
inloppet är 85mm, utloppet är 98mm A/R 1.14 på avgashuset.
Ska palla upp den under veckan.
Ny motor och växellåda ska byggas i vinter.
Har min gamla race motor från Camaron kvar, då var den på 377cubiktum. Väldigt varvvillig lustgasmotor.
Har köpt en Eagle vevaxel med 4" i slag, med 4.165" i borr får jag 436cubiktum = 7.15liter motorvolym.
Det som behövs köpas till motorn är.
Snällare rullkam, lyftare, kolvar, stakar, oljetråg och oljepump mm.
Lådan blir en 4L80E, en elstyrd automatlåda.
Anders på AE Bil&Transmission hjälper till att få ihop låda till bilen.
Motorn ska överladdas med denna lilla sak
inloppet är 85mm, utloppet är 98mm A/R 1.14 på avgashuset.
Senast redigerad av Pro-Mille den tor sep 24, 2009 2:54 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Lite mer spec på motorbygget.
Motorblock: WorldProduct MotownRaceBlock med billetöverfall.
Vevaxel: Eagle 4" slag.
Vevstakar blir: Eagle H-profilare frästa för 4" slag
Kolvar blir: Mahle 10-10.5:1
Toppar: Brodix T1, rostfria ventiler 2.08" in 1.6" ut, jesel 1.5utvxl. vippor.
Kamaxel blir: En custom slipad DougHerbert smallbasecircle rullkam 250-260 i duration vid .050" lyft, lyft runt .600", lobesep. 112-114grader.
Insug: Brodix HLV1002 insug.
Spjällhus: egentillverkad 4x55mm spjäll.
Sprut&tändning: Electromotive.
Spridare blir: TrickFlow 1260cc.
Tänkte köra dubbla 044:or och E85, behåller orginaltanken,
sätter i en dränkpump i tanken som pumpar över till en catchtank på runt 4-5liter.
Turbon ska placeras bakom bakaxeln, med eget oljesystem.
Bild på insuget, foggern är bortplockad.
8mm plexiskiva som lock över trycklådan, ska ev. bytas ut till en aluskiva.
Motorblock: WorldProduct MotownRaceBlock med billetöverfall.
Vevaxel: Eagle 4" slag.
Vevstakar blir: Eagle H-profilare frästa för 4" slag
Kolvar blir: Mahle 10-10.5:1
Toppar: Brodix T1, rostfria ventiler 2.08" in 1.6" ut, jesel 1.5utvxl. vippor.
Kamaxel blir: En custom slipad DougHerbert smallbasecircle rullkam 250-260 i duration vid .050" lyft, lyft runt .600", lobesep. 112-114grader.
Insug: Brodix HLV1002 insug.
Spjällhus: egentillverkad 4x55mm spjäll.
Sprut&tändning: Electromotive.
Spridare blir: TrickFlow 1260cc.
Tänkte köra dubbla 044:or och E85, behåller orginaltanken,
sätter i en dränkpump i tanken som pumpar över till en catchtank på runt 4-5liter.
Turbon ska placeras bakom bakaxeln, med eget oljesystem.
Bild på insuget, foggern är bortplockad.
8mm plexiskiva som lock över trycklådan, ska ev. bytas ut till en aluskiva.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
fränt bygge hoppas det kommer att gå bra för dig med det i framtiden.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
hur mycket effekt hade ni tänkt köra?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Ser jäkligt fint ut Kommer nog bli stygg den där
Du tänkte hamna runt 1000hk eller?
Och rolig läsning också
Du tänkte hamna runt 1000hk eller?
Och rolig läsning också
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Missade att det var en gatbil hehe!
Ja då blir den brutal:) Lycka till
Ja då blir den brutal:) Lycka till
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
fränt bygge
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Japp Donut träffen är kul att åka på, mycket fina byggen där.T-27 skrev:Frän Bil
Donut Träffen är en riktig höjdare Coolt att du varit där med egen Bil
Sjukt att ha en träff från 5-6 på morgonen heh he, bäcksvart ute då.
Bilen står i garaget och väntar på att lyftas upp på pallbockar.
Har lite andra projekt som måste fixas först innan jag kan börja måtta
på tryckrör, och placering av turbon.
Sedan ska det beställas lite delar till motorn från Usa.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
- Peter Johansson
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 24
- Blev medlem: mån nov 12, 2007 4:45 am
- Ort: Nyköping
jävligt fränt att se bilder från Huntington Beach. Kände igen några bilar på bilderna sen jag va där i november
Jävligt frän träff!
Finfin bil också för den delen
Jävligt frän träff!
Finfin bil också för den delen
www.nykopingmotorpark.se
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin lillasyster, det smakar som vanligt men känns ändå jävligt fel...
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin lillasyster, det smakar som vanligt men känns ändå jävligt fel...