Monterat dit ställbara stag med uniballs i bak. Fått fixat till hjulvinklarna också så nu beter den sig hyggligt på vägen.
Har något problem med vevhusventen också, det funkar faktiskt inte alls. Tog bort std oljefälla och slipade ur hålet och svetsa dit ett 32mm rör. Blir bra med rejält trodde jag. Slangen går vidare till en hemmagjord cyklonburk av 3"rör med innerör cirka halva vägen i 2,5". Det sölar massor, men undrar om det beror på att det kommer olja från tråget (där reuturen från burken sitter) Om burken fylls sakta med olja när man gasar så kommer det ju att komma nästan bara olja när burken är full. Har slut på ideer här, hur ska burken se ut för att skilja lite på olja och luft?
Ska lägga till en spolardunk på 4l i vevhusventen för att få inblick i vad som händer, kanske inne i bilen...
Övrigt så funkar det att spänna fjädern på överströmmaren i oljepumpen, har lagt dit en m4 mutter som "shims" och det blev mycket bättre, även på låg tomgång med varm olja så blev trycket mycket bättre. Dvs långt innan överströmmaren står fullt öppen. I vanlig testaranda så shimsade vi friskt och var säkert uppe på 15bar eller så med kall motor. Det gillar inte oljefilter, det blev skevt och jag fick sanera lite oljesöl
Just det ja, oljepumpsdreven är gjorde i "sintrat" matrial, dvs metallpulver som blir pressat till form och sedan bakas i ugn. Inte särskilt hållbart eller svetsbart, men säkert billigt.
Ny leksak, någon som ser vad det är för motor?