stämmer bra dePlump skrev:oljekylda kolvar kom redan 94a om jag inte missminner mig..Stener skrev:Fränt med riskokare och volvo motor
satsa på en B230FT med årsmod 96(?) och framåt, då dom har oljekylda kolvar. är dock osäker på vilken årsmodell dom kom men det var där i krokarna.
HemmabyggeBänk. diverse pick å pack
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
ointressant svammel.
Senast redigerad av dundersmurfen den fre jan 20, 2012 10:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
ointressant blaj.
Senast redigerad av dundersmurfen den fre jan 20, 2012 10:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
(Vilken längd är det på stakarna i en b234f?? Dom som satt i är nu i isbilen och har glömt hur långa dom var..)
Bättre sent än aldrig...
Nu har jag äntligen fått tid för detta projektet. Har varit på tok för många sidoprojekt som kommit emellan. Isbilar bruksbilar och skylines...
Motorkonceptet blir en budgetversion av blandad kvalite. Väldigt snålt med kronor och så har man börjat undra varför man lägger alla pengar på bilar som bara kastar dom rätt ut i sjön...
Det är ju kul med bilprojekt och minst lika kul fast man försöker snåla in på budgeten.
Ett styck 16v rödblock från en tidigare isbil (940 1992).
Några begagnade kamaxlar som jag inte vet så mycket om.
Lätt filad topp och mekaniska tryckare.
Vems såklart, med 1680cc och 115r funderar på om jag ska köra vr eller vr + kamsynk.
765platta som jag hade liggandes med ett pottsvänghjul utan pottan.
Standard kolvar.
Stakar har jag inte ordnat ännu. Måste veta vilken längd det ska vara
Tänkte prova med en "högkompad" turbomaskin? 10:1 komp synpunkter på det?
Fick tag på en hx40 med T4 och ~57 in funkar säkert...
765platta som jag hade liggandes med ett pottsvänghjul utan pottan.
Ett rödblock ska vara rött
6 hundringar var nästan onödigt mycket att ta...
En aisin låda får sponsra med svep. Tur jag kom ihåg att montera min centreringsmoj innan jag kapade...
Cnc vinkelkapen var inte tillräcklig precision på denna gång.. Fick fuska och plana lite. En styck nissan svep redo för den vårdslösa svetsen
Bättre sent än aldrig...
Nu har jag äntligen fått tid för detta projektet. Har varit på tok för många sidoprojekt som kommit emellan. Isbilar bruksbilar och skylines...
Motorkonceptet blir en budgetversion av blandad kvalite. Väldigt snålt med kronor och så har man börjat undra varför man lägger alla pengar på bilar som bara kastar dom rätt ut i sjön...
Det är ju kul med bilprojekt och minst lika kul fast man försöker snåla in på budgeten.
Ett styck 16v rödblock från en tidigare isbil (940 1992).
Några begagnade kamaxlar som jag inte vet så mycket om.
Lätt filad topp och mekaniska tryckare.
Vems såklart, med 1680cc och 115r funderar på om jag ska köra vr eller vr + kamsynk.
765platta som jag hade liggandes med ett pottsvänghjul utan pottan.
Standard kolvar.
Stakar har jag inte ordnat ännu. Måste veta vilken längd det ska vara
Tänkte prova med en "högkompad" turbomaskin? 10:1 komp synpunkter på det?
Fick tag på en hx40 med T4 och ~57 in funkar säkert...
765platta som jag hade liggandes med ett pottsvänghjul utan pottan.
Ett rödblock ska vara rött
6 hundringar var nästan onödigt mycket att ta...
En aisin låda får sponsra med svep. Tur jag kom ihåg att montera min centreringsmoj innan jag kapade...
Cnc vinkelkapen var inte tillräcklig precision på denna gång.. Fick fuska och plana lite. En styck nissan svep redo för den vårdslösa svetsen
Senast redigerad av dundersmurfen den fre jan 20, 2012 10:34 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
Just det jag, borde man skaffa rejälare kolvbult? Tänker köra med vanliga volvo 16v kolvar och rätt högt komp. Kommer säkert ladda 1,5 och om jag känner mig rätt inte vara snäll med tändningen...
Blir en mls packning så ingen "säkerhetsventil" där heller...
Blir en mls packning så ingen "säkerhetsventil" där heller...
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 99
- Blev medlem: ons jul 14, 2010 12:12 am
- Ort: enköping
- Kontakt:
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
Shysst projekt.. inte lust å bygga ett till sånt där svänghjul?
mvh
mvh
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
Kul projekt!
Men ska du verkligen köra med en Nissan låda?
Dom är ju inte direkt kända för att vara tåliga.
Men ska du verkligen köra med en Nissan låda?
Dom är ju inte direkt kända för att vara tåliga.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
volvos orignal kolvbult håller alla ggr tillräckligt
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
Hej!
Kör orginalpackning med arp istället för mls. Och behöver du värre packning så väljer man inte
Mls i första hand anser iaf jag,på en rödblock då.
Med vänlig hälsning, Ante
Kör orginalpackning med arp istället för mls. Och behöver du värre packning så väljer man inte
Mls i första hand anser iaf jag,på en rödblock då.
Med vänlig hälsning, Ante
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
instämmer, finns ju skärringspackningar till rödblock, myket vettigare
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
Japp, lr o-ringat. Och vid riktigt höga cylindertryck pyramidringar
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
skärringspackningarna håller mer än väl har själv testat och dem tål allt
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. STAKAR??
Snygg bil och riktigt coolt projekt
Antar att det är avgashus #17 på turbon då jag köpte en exakt likadan..
Ska du ta av "mössan" o plugga WG'n eller?
Antar att det är avgashus #17 på turbon då jag köpte en exakt likadan..
Ska du ta av "mössan" o plugga WG'n eller?
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: 200sx (rödblock 16v) Bygget börjar sida2. längd STAKAR??
Skönt att höra att kolvbultarna duger.
Men vad är felet med mls packningar? Har använt sådana förr utan problem. Skärkantpackningar har jag bara hört talas om. Ska dra en gogooggling om dom..
Å växellådan, ja man tager vad man haver när det är budget.. Om det skiter sig finns det fler och en skyline låda som redan är omsvetsad
Har mätt alla stakar som ligger och skräpar. Verkar som alla är 152mm cc
är b234 också det?
Men vad är felet med mls packningar? Har använt sådana förr utan problem. Skärkantpackningar har jag bara hört talas om. Ska dra en gogooggling om dom..
Å växellådan, ja man tager vad man haver när det är budget.. Om det skiter sig finns det fler och en skyline låda som redan är omsvetsad
Har mätt alla stakar som ligger och skräpar. Verkar som alla är 152mm cc
är b234 också det?
Senast redigerad av dundersmurfen den mån jan 23, 2012 10:38 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl