Kirres garage

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

Steve skrev:Kom hit med min dörrsida å baksätet, nu har jag snart målat första varvet på innertaket så det går nog börja med inredningen imorron ;)
hur tro du ja ska få in baksäte i min bil? din är ju större
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Frpe82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 91
Blev medlem: sön sep 13, 2009 12:19 am
Ort: Göteborg

Inlägg av Frpe82 »

Kirre skrev:tändningen som den står just nu, eftersom jag har så jäkla dåligt vakuum så gjorde jag tändningen lika på alla, ska ju inte köra något över tryck. Funka klockrent när jag kört än så länge. Det går bra att smyga runt stan i 20km i timmen om man vill

Bild
Jag förstår ju att du har en vass kam, men vad har du för kompressionsförhållande?

Och du kan öka tändningen en hel del under 80-90kpa. Högsta tändningen ser du nog runt 40-60kpa någonstans.
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

Frpe82 skrev:
Kirre skrev:tändningen som den står just nu, eftersom jag har så jäkla dåligt vakuum så gjorde jag tändningen lika på alla, ska ju inte köra något över tryck. Funka klockrent när jag kört än så länge. Det går bra att smyga runt stan i 20km i timmen om man vill

http://i7.photobucket.com/albums/y261/K ... ble2-1.jpg
Jag förstår ju att du har en vass kam, men vad har du för kompressionsförhållande?

Och du kan öka tändningen en hel del under 80-90kpa. Högsta tändningen ser du nog runt 40-60kpa någonstans.
ska ja va helt ärlig så har jag ingenaning om vad ja har för komp förhållande. de enda ja vet är att motorn är en 2350 och att den är planad så att ja måste ha kortare kamrem
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

nu är allt målat iaf saknar bara dörrsträvorna ska till smides verkstan och köpa i morgon :thumbright:

Bild
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

började göra "verktyget" för att göra nya spjäll blad :thumbright: fick bara tag i massivt rör med 55mm i diameter så fick ta ner de lite först. Blir fortsättning ikväll då bladen är klara!


Bild



Bild


Bild
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

så här blev de, hann dock inte justera in dom nå eftersom ja ska upp å jobba

Bild
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

satte bara 4st bitar i mellan och svarva tills dom hade samma tjocklek som staven

Bild
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Det var ju då tur att du hade hjälp av nån som hade skallen med sig när det skulle snedkapas så det blev någorlunda rakt iaf ;)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

Steve skrev:Det var ju då tur att du hade hjälp av nån som hade skallen med sig när det skulle snedkapas så det blev någorlunda rakt iaf ;)
och nånting å kapa med :)
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

blir inte riktigt nöjd med tomgången, ligger på 1400-1500 nu. ska se om de blir lite bättre med den nya vakuum boxen (boost bottle som de kallas på skotrar) som de är just nu vandrar vakuumet mellan 20 - 100 hela tiden
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Hur ser din vacumanslutning ut på motorsidan?
Hur har du kopplat?
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

just nu är den bara kopplad på cylinder ett, tanken är att en vakuum box ska sitta till alla cylindrar så jag får vakuum från alla cylindrar, sen går den till sprutet och till broms servon och förhoppningsvis får ja bättre vakuum. du får hälsa på så der du :)
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Previs som du säger.
Tar du bara från en Cyl så får du fladdrigt vakuum.
Blir nog bra nu när du bygga dig en vakuumbox ska du se..
Jo det ska jag göra =)
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

så här ser vakuum boxen ut iaf
Bild
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

är spy less på de här vädret. verka inte bli nån is
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Skriv svar