Kirre skrev:tändningen som den står just nu, eftersom jag har så jäkla dåligt vakuum så gjorde jag tändningen lika på alla, ska ju inte köra något över tryck. Funka klockrent när jag kört än så länge. Det går bra att smyga runt stan i 20km i timmen om man vill
Jag förstår ju att du har en vass kam, men vad har du för kompressionsförhållande?
Och du kan öka tändningen en hel del under 80-90kpa. Högsta tändningen ser du nog runt 40-60kpa någonstans.
Kirre skrev:tändningen som den står just nu, eftersom jag har så jäkla dåligt vakuum så gjorde jag tändningen lika på alla, ska ju inte köra något över tryck. Funka klockrent när jag kört än så länge. Det går bra att smyga runt stan i 20km i timmen om man vill
Jag förstår ju att du har en vass kam, men vad har du för kompressionsförhållande?
Och du kan öka tändningen en hel del under 80-90kpa. Högsta tändningen ser du nog runt 40-60kpa någonstans.
ska ja va helt ärlig så har jag ingenaning om vad ja har för komp förhållande. de enda ja vet är att motorn är en 2350 och att den är planad så att ja måste ha kortare kamrem
började göra "verktyget" för att göra nya spjäll blad fick bara tag i massivt rör med 55mm i diameter så fick ta ner de lite först. Blir fortsättning ikväll då bladen är klara!
blir inte riktigt nöjd med tomgången, ligger på 1400-1500 nu. ska se om de blir lite bättre med den nya vakuum boxen (boost bottle som de kallas på skotrar) som de är just nu vandrar vakuumet mellan 20 - 100 hela tiden
just nu är den bara kopplad på cylinder ett, tanken är att en vakuum box ska sitta till alla cylindrar så jag får vakuum från alla cylindrar, sen går den till sprutet och till broms servon och förhoppningsvis får ja bättre vakuum. du får hälsa på så der du
Previs som du säger.
Tar du bara från en Cyl så får du fladdrigt vakuum.
Blir nog bra nu när du bygga dig en vakuumbox ska du se..
Jo det ska jag göra =)