aftonbladets löpsedel sa att "extrem kyla" är påväg! Arktiska vindar osv osv osv men vart nånstans och när är ju en annan fråga...får gärna bli 35 grader kallt för mig
själv klart ska de ju alltid jävlas, 2 spridare döa. tog loss fuel railen och körde på starten och då spruta de soppa från alla 4. satte ihop och den gick på 2cyllar. Testade spruta startgas och då gick cylindrarna på startgasen. bytte spridare till några som ja hade liggande dock är dom för små för att använda och då går bilen på 4cylindrar nån klok människa som kan säga vad som är fel?
nu börjar de dra ihop sej för isbane körning och besiktning. Gas vajrar och sånt är på plats, har dock ett hölje till en vajer som är för kort. Jagar ett par 360-480cc spridare för mina som ja använde i somras ha fått nå tupp juck
knåpade ihop en catchtank till vevhus ventilationen. själv klart har den avtappning
blev även en ny leksak i veckan och eftersom att de bara fanns ett hål för varv räknare eller trip & hastighet så blev de lite modifikation har båda nu
Nu när solen börjat titta fram och livslågan börja komma tillbaka så har 242an fått sej lite ompyssling. Lackat fälgarna (tror Steve har lite inside bilder ) tagit två bilder under bilen och vad jag kan se på andras bilder här har jag nog en mkt fin 242a Har nämligen lagat den lilla rost som var i vinter. Väntar bara på lite speed parts som ska skruvas på sen äre dags reg besiktning
Har nu skruvat ihop bilen med dom nya spjällen och tagit en prov tur och vilket insugsljud! Måste bara svetsa lite nipplar på insuget nu så jag får vakuum till bromsservon, MSet och BTR. Tänkte gänga först men ja tycker de är för lite gods för de ca 2-2.5mm gods. Dags att beställa reg besiktnings tid med andra ord