Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis okt 15, 2019 2:56 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 588 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis dec 22, 2015 11:37 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
Inlägg: 660
Ort: Dingle
Du har renare i ditt garage än jag har i mitt vardagsrum.... Måste vara kul att få använda garaget eter allt arbete.

_________________
Choppers don´t have frontfenders(men Amazoner har)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis dec 22, 2015 10:05 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Haha, vi får nog hoppas att du har det lite renare i vardagsrummet, men faktum är att jag storstädade garaget häromdagen. Lite julfint om du så vill. Det är en fröjd att få bygga bil nu, ljust och fint med gott om utrymme.

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis dec 29, 2015 11:20 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Ikväll har jag fått upp doffen på lyften en stund.

Bild

jag har funderat länge på hur det ska bli med längsgående ledningar för kylvätska, bränsle, broms och kanske vacuum. Så här beslutade jag till sist att göra:

Bild

Två av passagerna ska användas till kylvätska tur och retur till kylaren/värmepaketetet.
i den tredje har jag tänkt att bränsle , broms och ev. vacuum ska samsas. Ellledningarna ska jag försöka hålla ovan golv.
Imorgon ska burrör svetsas i hålen i balkarna, fler bilder kommer då.

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 30, 2015 9:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Bild

Bild

Bild

Bild

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 30, 2015 10:29 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 347
Ort: Kisa
Ser ju kalas ut som vanligt [THUMBS UP SIGN]


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor dec 31, 2015 12:29 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Inlägg: 5506
Ort: Arvika
Blir kanon det där :)

_________________
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 01, 2016 11:33 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Tackar tackar. Jag gör mitt bästa i alla fall. har modifierat främre motorfäste, det är väl egentligen ett momentstöd.

Bild

Bild

Bild

Gott nytt år önskar jag alla läsare.

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 03, 2016 5:47 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Inlägg: 670
Ort: Eskilstuna
Tack det samma och god fortsättning.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Säkerhetsbälten
InläggPostat: sön jan 03, 2016 11:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Jag har funderat mycket på hur jag ska göra med säkerhetsbälten. Bilen är 1962 så det finns inget bälteskrav. Självklart ska jag ändå ha bälten och SFRO-mannen förordade 3punkts rullbälten. Problemet är att få dessa att löpa fint över axeln och att därmed hitta en bra länkpunkt snett bakom stolen. B-stolpen sitter snett framför föraren på min bil.

Bild

Här en Porsche som har både 6-punktsbälte och 3 punkts rullbälte.

Bild

Spontant vill jag montera 4-punktsbälten direkt och slippa labba med rullbälten. Om jag förstått det senaste rätt så ska 4-punktbälte användas om det finns monterat i en bil utan bältestvång.

Kloka synpunkter tas tacksamt emot.

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 04, 2016 12:00 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 11, 2010 9:18 pm
Inlägg: 219
Ort: Motala
Går ju sätta bältet i huvudbågen.

Jag har, eller hade, både 3 och 6 punkt i min Escort.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

_________________
Nicklas T


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 04, 2016 11:42 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
OK. Tack Nicklas

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 04, 2016 3:04 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 11, 2010 9:18 pm
Inlägg: 219
Ort: Motala
Fan, va i garaget förut. Tänkte tagit en bild på hur det ser ut på min bil, men jag glömde bort det..
Sen kanske jag ska kommentera bygget också!
Ser riktigt bra ut, blev impad av "genomföringarna" i balkarna :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

_________________
Nicklas T


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 04, 2016 11:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Tack Nicklas, ingen brådska men jag tar gärna emot bilder när du kommer ihåg det.
Jag har börjat med torkarmotorn litegrann. Området vid instrumentpanelen kommer vara fullt av bråte, plus att jag vill ha ett tvärstag för buren där. Har börjat para ihop doffens torkararrangemang med Passatens torkarmotor i alla fall.

Bild

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 08, 2016 11:56 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Bild

Fäste för torkarmotor fastpunktat.

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 10, 2016 5:15 pm 
Offline
SFRO-snubben

Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Inlägg: 2514
Ort: Skellefteå
För gatreggning funkar det bra att fästa trepunktsbältet i bågen. Fasta fyrpunktsbälten på gata blir fort ganska jobbigt, så jag rekommenderar starkt rullbälte i gatbil.

Vill man inte fästa i bågen kan man leta efter den typ av "pendel" som en del coupémodeller har för att ordna en övre fästpunkt i taket istället, ibland funkar det också.

Gustaf

_________________
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 588 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010