Saabel Garage; GMC Typhoon #FinnTyphoon

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Some paint on wheels. Those 8.5x17 wheels look a lot better than original 7x17. Seams that I have to get that 7x17 pair also widened.

Bild
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

8.5x17 wheels with 225/50 tires in every corner. Loooooks goooooood.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Edvard
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77
Blev medlem: fre nov 20, 2009 9:17 pm
Ort: Linköping/Jönköping

Inlägg av Edvard »

I really like your project! I am building a Ascona A with a saab b234 and schwitzer s200.

Where did you buy your adapter plate?
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

A friend of mine made few of those adapter plates. He spotted the drawing for that plate from http://www.lowbudgetrides.com/
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Something again

Before

Bild

After

Bild

Bild
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Didn´t have anything better to do today, so I removed balance axis chain and painted the engine.

Before

Bild

After

Bild
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Inlägg av David Herbertsson »

Cool car and it´s looking mean!

/David
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Thanks David.

Yesterday I bought adjustable camshaft gears. Still missing better camshafts and better valve springs. Then the engine would be ready.
Ken-1
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jul 26, 2007 10:59 am
Ort: Jakobstad, Finland

Inlägg av Ken-1 »

Looking good!

For valvesprings volvo 9135130 are commonly used in Saab engines, not too expensive if I remember correctly.

Better cams can be hard if you are on a budget, folkraceshopen in Sweden has some cams but the quality of those I have no idea about. http://www.racestuff.se/motor/kamaxlar-c-170-1.aspx sells cams and others for about the same price. Not very cheap...

If you have an old 900 or 9000 around you can take the cams from that, a bit more duration and lift but not much.

Good luck with the build othervise, are you planning on running T5 for engine management?

/Kenneth
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Yeah, I am planing to uset those Volvo springs. Camshafts I have thought Enem products because anyway camshafts will cost money and those seam to work rather well. Those older Saab camshafts are so little better, that they are not worth trying.

I am not going to use T5 engine management, though it would propably work ok. I have Tatech Pro32 engine management system.

http://www.tatech.fi/index.php
Användarvisningsbild
mista
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis aug 24, 2010 1:55 pm
Ort: Vittis/Finland
Kontakt:

Inlägg av mista »

Varsin komea kampe.

Sick wheels :D
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Added a little more iron to roll cage because I am going to do lighter doors to this.

Bild
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Weighted the original doors and scale stopped at 28kg each! I am aiming to make those atleast 10kg lighter. Hood weighted 18kg and fiberglass hood should be also atleast 10kg lighter.

Empty door with hinges ~8kg.

Bild
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

First version of polycarbonate windows. I made those from plywood because it is much cheeper to practice :) Hopefully I get my polycarbonate pieces next week and also manage to fabricate and assemble them.

Bild

Bild
keme
Forumsberoende
Inlägg: 511
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Inlägg av keme »

Assmbled safety tank

Bild

Rear windows are done, but I am still waiting pieces for front windows.

Bild
Skriv svar