Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis jun 19, 2018 11:02 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 524 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Författare Meddelande
InläggPostat: mån apr 09, 2018 4:32 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Manfred skrev:
Any pictures of the inside the oil pan?


Got the oil pan a bit modified

Bild

Now the oil should not escape from the pick up as easily as in stock setup.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 23, 2018 12:29 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Slow progress continues; started the engine build.

Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 27, 2018 10:12 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
Inlägg: 58
Ort: Husum city!
Nice!! =)

Whats cams are you driving with?

Mvh Roberth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 01, 2018 9:18 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Roberth skrev:
Whats cams are you driving with?

Mvh Roberth


I´ll put 268/9.6 Enem cam on intake and 276/10.4 Enem cam on the exhaust at this next engine.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 05, 2018 11:28 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Bottom end is ready!

Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 06, 2018 8:20 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
All set for cam timing.

Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 19, 2018 9:41 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Dropped the engine back in the enginebay, so that I can do the gearbox rearmount and check the clearances. Began to do new downpipe and exhauspipe.

Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 27, 2018 9:33 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
Inlägg: 58
Ort: Husum city!
keme skrev:
Roberth skrev:
Whats cams are you driving with?

Mvh Roberth


I´ll put 268/9.6 Enem cam on intake and 276/10.4 Enem cam on the exhaust at this next engine.


Okok i see, why do you gonna go with that spec, why not de 276 on intake and 268 on exhaust?

Mvh Roberth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 29, 2018 8:14 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Roberth skrev:
Okok i see, why do you gonna go with that spec, why not de 276 on intake and 268 on exhaust?

Mvh Roberth

I was told that this would work best at my engine setup. 2.3 bottom end, ported head, 38x1.5mm primaries on exhaust manifold and after the collectors 41.5x1.5mm up to the turbo. I am looking to get 500whp with good power band.

got the downpipe and firewall modifications done.

Bild Bild Bild
Firewall at the begining
Bild

and after :D
Bild

Not the prettiest outcome, but it is functional. With a little paint it will propably look semi-decent.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 31, 2018 7:14 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Got 26x9.5 Hoosiers mounted on wheels. They look pretty beefy and I really hope they will fit...

Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 05, 2018 2:20 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2011 9:08 pm
Inlägg: 223
Ort: Leksand
26x9,5 fits on my rekord, but I got different wheels and a volvo rearend. But there is no problem clearing the wheelwells!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 10, 2018 10:07 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Manfred skrev:
26x9,5 fits on my rekord, but I got different wheels and a volvo rearend. But there is no problem clearing the wheelwells!

Yeah, the fitment was quite close because my wheels should be more inwards.

Bild

Bild
Bild
Oil for my GS6-37DZ gearbox and 8mm sinter plate. Ortered these from Lensu power shop and the delivery was Super fast.

Bild
Put a JIC12 fitting into the oilpan because there is no place for oil return in Saab B206 cylinder block. Hope this works.

Lately I have been posting more stuff to Instagram, but I still try to keep also this topic alive :)

https://www.instagram.com/saabelgarage/

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 14, 2018 12:09 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 398
Ort: Finland
Painted the exhaust manifold with VHT flame proof

Bild

Hionta ja koneistus HS OY machined the turbine housing for 3.5" V-band fitting.

Bild

Bild
Double checked the cam timing and now it should be 108/108.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 14, 2018 2:43 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm
Inlägg: 144
that exhaust header looks sweet!
nice work, man.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 524 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Giuseppe och 11 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010