Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons aug 15, 2018 11:53 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 526 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor dec 21, 2017 6:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild
Wrote to Santa. Hope he delivers :D

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor dec 21, 2017 9:52 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
Inlägg: 89
Ort: Linköping/Vadstena
Ha ha ha, klockrent. :thumbright:

_________________
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön dec 31, 2017 11:05 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Santa stood me up and brought just socks. :D

Bild

Target for next summer is to go faster than current record 11.8/192.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 13, 2018 7:30 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild
Got the wastegate tack welded, but I have to adjust the angle a bit. All in all it it fits quite nicely.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 16, 2018 9:22 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild
Exhaust manifold ready for welder :)

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 19, 2018 2:46 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild
Over size pistons and 147mm H-beam rods arrived to the engine.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 28, 2018 9:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild
Got the B206 block back from the machinist. Now it is bored to 1mm oversize ie. 91mm, the head surface is skimmed and oil squirters have been installed.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör feb 03, 2018 7:28 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild

Custom flywheel for Audi -754 clutch. Now it fits properly between SAAB engine and BMW gearbox :)

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 06, 2018 8:46 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild

Got the manifold back from the welder. It looks so nice :)

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör feb 17, 2018 3:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Got the skimmed head and slightly machined pistons back from the machinist. Now I should have all the bits an pieces to get the engine assembled.

Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis mar 06, 2018 9:05 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Bild
Mated a timing plate with a Saab aux wheel. Now I should be able to get the cams timed properly.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör mar 10, 2018 9:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 400
Ort: Finland
Opened the engine I built at the end of last summer. I drove it in dyno and then five quarter mile passes. Today I opened it and 2nd con rod bearing looked like this
Bild
That is not that bad, but 2 & 3 Main bearings looked like this

Bild
Are there some serious oil feed problems with stock NG900 oil pan on RWD use or what the shit?

Also I checked the cam timing.
Bild

Exhaust cam was in the right ball park, but the intake cam was waaaaaaay retarded

Bild

I did measure the timing last summer, but how on earth I managed to measure that so wrong.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 14, 2018 2:45 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2011 9:08 pm
Inlägg: 226
Ort: Leksand
Any pictures of the inside the oil pan?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör mar 17, 2018 11:47 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön mar 01, 2009 2:47 pm
Inlägg: 379
Ort: Borås
Hi, nice car. :thumbright:
A few comments:

A retarded inlet cam means that inlet valve closes later. This lowers low to mid-range torque, which actually might have been a good thing as you were running original con rods.

It's not hp that kills con rods, it's torque (bending) or too high revs (rod cracking or bolts snapping). Or bad oil supply (bearing seizure).

It seems to me that you've probably have had both torque induced bending and bad oil supply. I would change to after market H-profile con rods, and make sure that the oil level in the pan cannot drop below the pick up, no matter the g-forces working on the car. Could you log the oil pressure through-out a drag race run in order to see exactly what happens? Or make the ECU cut ignition if oil pressure falls below a certain level?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 18, 2018 11:57 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön nov 14, 2010 9:50 pm
Inlägg: 89
Ort: Stugun
An easy fix to the oilproblem would be installing a oilacumulator, because it seems that oil can go backwards/frontwards without a problem?

_________________
M30 turbo


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 526 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010