Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 18, 2017 4:20 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 495 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: sön jan 15, 2017 1:26 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 258
Ort: Österlen/Skåne
Realy nice car you cot here! Looks nice with the new brakes! :D

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 5:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Truls_Nordahl skrev:
Realy nice car you cot here! Looks nice with the new brakes! :D

Thanks! Relating to the brakes.

Bild
I got the brake pads. Assembled the front brake pads without any problems, but then with the rear pads I ran into a problem. I had to stop the assembly because I almost died in laughter.

Bild
I didn´t remember that Saab 9000 brake pads are this small! Come on! My daily driver key chain is bigger and the sticker in the packet are bigger than the performance brake pads :D These look like they are ment for bicycle. Well, they should work ok but the size is just rediculous :)

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 22, 2017 3:08 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild
Relocated the oil cooler from the wheel well back in front of the car. Have to cut a few holes in bumper to increase the air flow to oil cooler and ofcourse for the racing look :D

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 21, 2017 4:07 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Cut the passenger floor for the v-band connector and exhaust flex piece. There was space for 3" exhaust pipe, but 3.5" exhaust flex and v-band just could not fit in that space. Also now I got more space between exhaust pipe and gearbox mounting rubber. Win win.

Bild

Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 21, 2017 5:52 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons okt 16, 2013 11:39 am
Inlägg: 2
Super cool build! Keep up the good work!

_________________
Gabriel Mattila


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 03, 2017 9:56 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Babar skrev:
Super cool build! Keep up the good work!

Thanks :)

Bild
Actually I haven´t got anything done. Visited briefly in garage and made a To Do list of missing parts and works. 12.5. there is a track day where I am going to participate, so it would be good to get at least some of those things done before that. Few things with chassis, engine, brakes, steering and electrics should be done prior driving. Should be possible, but we´ll see...

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 10, 2017 6:50 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild
Steering rack sealings seem to be fucked.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 07, 2017 5:09 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild
Half way on the steering rack sealing change.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 07, 2017 6:13 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 258
Ort: Österlen/Skåne
That was some tiny brakepads! :P

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 10, 2017 8:26 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Truls_Nordahl skrev:
That was some tiny brakepads! :P

Indeed :D

Bild
Got the steering rack done.

keme skrev:
Visited briefly in garage and made a To Do list of missing parts and works. 12.5. there is a track day where I am going to participate, so it would be good to get at least some of those things done before that. Few things with chassis, engine, brakes, steering and electrics should be done prior driving. Should be possible, but we´ll see...

Well didn´t get those done, but there is still quite much time left before summer begins :D

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 19, 2017 3:04 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild
Got the fuel back from welder who welded AN8 fittings at the end of the Cosworth Sierra fuel rail. It has same injector spacing as Saab engine, but inner diameter of the rail is waaaay bigger. Saab fuel rail has ~5mm fittings at the end. Also picked up an Aeromotive fuel pressure regulator. So the fuel system is slowly getting together.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 29, 2017 6:07 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild

Fuel catch can with Walbro 450LPH pumps is ready. This fuel pump setup is "a bit" overkill for me, but one might be not enough and these are so cheap that there is no reason to buy something else. Also they are E85 suitable. Got the steering rack assembled and engine removed. There are few things that have to be done in engine bay and without engine it is much easier to work there.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 04, 2017 4:27 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild
Dropped the engine back in.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 09, 2017 7:35 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild
Got the oil cooler hoses, steering pump hoses and turbo oil lines done and test fitted them. Fuel rail, fuel pressure requlator and fuel lines are yet missing. Then it would be start up time!

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 16, 2017 7:24 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 377
Ort: Finland
Bild
Got the Cosworth Sierra fuel rail with AN8 fittings fitted into Rekord intake manifold. The plan is to get this thing started next week.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 495 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010