Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån aug 21, 2017 6:48 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 478 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: fre apr 22, 2016 9:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
dahla skrev:
Mount a transparent scoop too :)

:) Not a bad idea, but I don´t like scoops.

Bild
I was asked by Tampereen Teekkarien Moottorikerho if I would be intrested of taking this beast into Tampereen Hot Rod & Rock show to their stand. Ofcourse I said yes :D This goes just nicely on the stand with Dodge Challenger, Fiat 126 (with motorbike engine) and Volvo 240.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 06, 2016 7:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild
Bild
Dropped the pedal box of the temporary stand. With new steering axle the brake pedal was hitting the steering axle and the driving position was hidious. Now the brake pedal clears the steering axle and driving position is almost decent.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 14, 2016 5:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild

Pffff... Took the Omega back to street use. Thought that I would take it to Alastaro Race track on Sunday on Saab club track day. Today I visited at the garage and plans changed a bit.

Bild
Heard a knocking sound on idle and the sound was louder on higher RPM.

Bild
2nd con rod bearing was totaled.

Bild
Crank shaft has scatches. Propably the crank shaft and 2nd con rod are shit. Otherwise engine is propably ok.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 14, 2016 6:07 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Inlägg: 918
Ort: Vetlanda
Try to polish the crank and measure it, They are Hard!

_________________
USA importerad SM
Saab v4 16v turbo(såld)
Alfa romeo GT -76
Mercedes Turbo


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 15, 2016 1:23 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Dennis M skrev:
Try to polish the crank and measure it, They are Hard!

No, need. 3rd main bearing was stuck to the crank shaft and it had rotated inside the bearing cap.

Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
Those are from 1st cylinder.

Bild
This is from 4th piston.
Head gasket was in perfect condition.

Odd thing is that those look like detonation marks. Compression ratio has been 10:1, max boost 0.7bar and fuel has been E85. It should not be possible to detonate with those specs.

Bearings have been destroyed by oiling problem. There was dirt in the oil pickup and it resulted the 2nd conrod and 3rd main bearing problems. Have to clean the block better next time. This block I wasn´t able to wash with power washer.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 15, 2016 10:27 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Inlägg: 918
Ort: Vetlanda
Sad, looking like that the crank is probably bent by heat.

_________________
USA importerad SM
Saab v4 16v turbo(såld)
Alfa romeo GT -76
Mercedes Turbo


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 22, 2016 4:33 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild

Second attempt for shorter serpentine belt. This time water pump rotates in the right direction.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 24, 2016 9:17 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild
Fitted the 30mm Soarer antiroll bar to Rekord. I didn´t want to cut the frame rails (yet) so it is on a bit strange angle and hangs a bit low, but there is still 95mm ground clearance under it. If the ground clearance appears to be some kind of a problem, I´ll cut the frame rails and move the antiroll bar 50mm upwards.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 29, 2016 2:15 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild
Rotated the oil cooler 90 degrees. It used to have fittings at the bottom and now they are on the side. It should work better now when the air can get out of there.
The backside shield is missing from the picture :)

Bild
Also got the antiroll bar connected to the wishbones with some Corolla back end antiroll bar links :)

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 20, 2016 10:00 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Visited at Gatebil event in Mantorp last weekend to seek some inspiration and motivation to bulding these junk yard specials.
Bild
Removed the front axle once again. Have to make a bit more room for power steering fittings to the frame rail. Target is to get it back in place this week and not to remove it anymore.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 26, 2016 4:55 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild
Front axle back in the chassis.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 26, 2016 7:12 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Inlägg: 1206
Ort: Varberg
Nice to see some progress on this build, it´s cool :thumbright: Soon roadworthy?

/David

_________________
Camaro Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=86085


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 26, 2016 8:36 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
David Herbertsson skrev:
Soon roadworthy?

Thanks. Target is to get this roadworthy within two weeks.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 05, 2016 8:12 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild
Took the Rekord to wheel alignment today.

Bild
Rear axle has twisted a bit during four link welding, but not much. Front axle appears to be ok.

I had road legal inspection booked to morrow but it had to be canceled, because clutch just doesn´t release. For fuck sake. Maybe later this month.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 12, 2016 6:42 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 363
Ort: Finland
Bild
Got the lights sorted out and test fitted the +50mm fender flairs. They look quite decent and cover the front tires just fine.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 478 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: pillee, swerobin91 och 11 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010