Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis feb 19, 2019 4:22 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 544 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
Författare Meddelande
InläggPostat: tis jan 01, 2019 5:13 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 414
Ort: Finland
Very short video from dyno with poor audio :D

https://www.instagram.com/p/BsGApdAIGD1/

Just before christmas I booked dyno tuning at Eduel Dynopalvelut. Rekord was running and driving so it was assumed that this was quite streight forward and relatively easy. Oh boy. First we had to fiddle with ECU settings for idle air controller, fan and boost controller, because I hadn´t pre set them. Also fan relay was broken. It said *click*, but fan woudn´t do anyting. After all this hassle we got to tuning. Too bad it ended quite suddenly because gearbox oil leaked into clutch via gearbox sealing. This was only video I got shot from dyno and the clutch slip can be heared.
Luckily there is plenty of time before summer and Rekord will be in dyno condition with little fixes.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 15, 2019 9:09 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 414
Ort: Finland
Got the exhaust pipe done. There was no room above the rear axle for 3.5" exhaust pipe, so it had to go under it. Made oval section of 2.5" pipe to get decent ground clearance. I am quite happy with the result.

Bild
Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Saabel Garage; BMWega
InläggPostat: mån jan 21, 2019 5:19 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 414
Ort: Finland
Ok,

At the end of the summer I just had to buy a proper winter beater because one come for sale. Picture from last Sunday:
Bild

Opel Omega with BMW M52B28TU engine. Hell of a lot fun :D

Bild

Fitment is very good. With GS6-37BZ gearbox and 3.9 rear end with LSD it is actually quite good on a track and also on a highway. Why there is a bucket in an engine bay? Ofcourse it is for fitment!

If a bucket fits in there, then also a HX35 will fit there! Plan is to drive NA ´till the spring and then add the HX35 in the engine bay :)

Bild
Bild

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Saabel Garage; Holset95
InläggPostat: sön feb 17, 2019 7:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Inlägg: 414
Ort: Finland
I have also this Saab 9-5 with Holset HX35.

Bild

I got it dyno tuned this weekend and put the dyno graph in Instagram : https://www.instagram.com/p/Bt_byj9lQiS/
I am happy with the numbers ; 439hp/575Nm :)

There are also few 9-5 dyno pulls in my Instagram story.

_________________
Saabel Garage


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 544 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010