Ford Mustang, delad bakvagn, sugmotor (SÅLD)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Hej alla!

Det har inte hänt så mycket men en liten update kan man väl göra...

Först har det kommit hem lite grejer! :)

Wayzee's Billet Remhjul, fina grejer...
Bild

Lite ford racing 42# spridare...
Bild

Sen har jag blästrat lite grejer som ska skickas på elförzinkning 8)
Bild
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

I helgen har jag gjort fästen och satt dit intercoolern...

Började med att hänga dit den med lite ståltråd :hihi:
Bild

Och efter lite mätning, kapning och svetsning så var fästena klara...
Bild
Bild

Har kvar att borra lite hål och sedan lacka allt! :thumbright:
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Funderar på att byta turbon mot en med 1.15A/R avgashus, vad tror ni om det?

Den jag har nu har bara 0.68A/R

Skillnaden är bara A/R, alla andra mått är likadana. Den har även twin-entry medans den jag har nu har singel... Kanske inte spelar någon roll?

Tror ni det blir mycket lagg med en sådan?

Ska bara ladda max 1bar, den kanske inte hinner vakna ordentligt?
Ska varva max 5500-6000

Motorn är ju en 302 med andra toppar och insug...
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

freddan302 skrev:Funderar på att byta turbon mot en med 1.15A/R avgashus, vad tror ni om det?

Den jag har nu har bara 0.68A/R

Skillnaden är bara A/R, alla andra mått är likadana. Den har även twin-entry medans den jag har nu har singel... Kanske inte spelar någon roll?

Tror ni det blir mycket lagg med en sådan?

Ska bara ladda max 1bar, den kanske inte hinner vakna ordentligt?
Ska varva max 5500-6000

Motorn är ju en 302 med andra toppar och insug...
Du behöver nog inte oroa dej för lagg, jag skulle def byta till den större gärna helt ny turbo men det får du väl ta nästa vinter:) En perfa turbo till din motor skulle nog vara en hx55 66in 80ut 20-25an avg hus.

Det var en sån jag hadde på camaron dock på en 5.7lit motor men den fick man tvinga att varva över 5500 för då blev det mycket mottryck, den motorn skulle behövt en hx60 för att funka bra vid 6000rpm!

På min så ladda turbon från 1600 och fullt kring 2800 så på din motor skulle det kanske flyttas ca 500rpm uppåt om ens de och det är inte dumt om du inte vill köpa bakaxlar, vxl lådor mm med autogiro :D
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Liten update!

Har sålt min förra turbo och köpt en med .96A/R avgashus istället för mitt .68A/R jag hade tidigare!
Även en blöja för avgashuset blev inhandlat...
Väntar på allt från usa nu. :)

Idag kom även min MAF "Mass Air Flow" sensor...
Ska trycka genom denna, 3" diameter på röret.

Bild
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Installerat min intercooler nu ikväll samt provat med fronten på...

Den slutliga installationen...
Bild

Bakom fronten :)
Bild
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1312
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Ser bra ut, bra bilar de där finns oändligt med "färdiga" prylar till dom :thumbright:
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
salmon
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 370
Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Ort: gällivare

Inlägg av salmon »

vad ska du göra med en maf sensor? hur har du tängt göra med styrsystemet?
jimmy, gällivare
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Klabbe Persson skrev:Ser bra ut, bra bilar de där finns oändligt med "färdiga" prylar till dom :thumbright:
Tack! Hehe jo det finns en hel del prylar... 8)
vad ska du göra med en maf sensor? hur har du tängt göra med styrsystemet?
Ska trycka luften igenom den, blir orginalsprut som jag ställer in via laptop...
Timsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: fre nov 27, 2009 11:54 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av Timsan »

Schysst bygge! Tummen upp för det :thumbright: aldrig fel med lite v8:or här på forumet :twisted:
Användarvisningsbild
Pilsk Utter
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons dec 16, 2009 3:05 am
Ort: Bollnäs

Inlägg av Pilsk Utter »

Roligt och annorlunda bygge =)
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Beställde från ebay en oljefilteradapter för att ta ut olja till turbon och även montera in oljetempgivaren...
Fick dom här om dan och dom ser väldigt fina ut! Skriver "dom" eftersom jag fick 2 stycken när jag bara hade beställt och betalat för 1 :D

Man ska ha tur nångång!
Bild
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Provade adaptern på blocket!
Blir nog fint... :D

Bild
Bild
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Fick lite delar nyss! :D

Min nya turbo, Masterpower T70 .96A/R, Turbofilt och en Taylor batterilåda.

Några bilder!

Bild
Dynamic flow.
Bild
Bild
Turbofilt för att hålla nere tempen under huven.
Bild
Batterilåda.
Bild
niclas_ab
För mycket laddtryck
Inlägg: 320
Blev medlem: tor dec 13, 2007 12:44 pm

Inlägg av niclas_ab »

Det här bygget blir tufft, mustangerna är ju inte så vanliga i sverige :D
Såg att du hade Saleen fälgar, tycker dom är riktigt snygga! Vart hittade du dem och vad kostade dom? finns ju replikor till bra pris i USA men känns som att det blir väldigt dyrt att ta hem fälgar därifrån :(
Skriv svar