stöld ur garaget.....

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
smen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: ons mar 26, 2008 3:12 pm
Ort: skövde
Kontakt:

stöld ur garaget.....

Inlägg av smen »

SATAN ÄNNA IN I HELVETTE!!!! kom ut till garaget för att börga och skruva lite på bland annat asconan idag. kommer fram till garaget och ser att vi haft påhälsning. kommer in i garaget och ser dels alla värktyg har fått ny ägare. svets kompressor mm mm :evil: åja det finns ju som sagt kvitton på alla värktyg som är borta. men nu till saken av de som jag aldrig kommer få något ut på är 2 st 531 toppar som vart ordäntligt bearbetade. större ventiler dubbla ventilfjädrar portade urfrästa förbränningskammare bla. 2 st turbon var av ett kkk 27k och ett som var till s6or. hemsnickrat insug med dubbla spridar rader. olika wastegate. 2 st kompletta motorer var av en är startklar för asconan. bromsad eftekt på lite över 600 hk. all plast som skulle på bilen var av vad skärm breddare bak fram kjolar huv ascona 400 skuff vinge dörrar.. kostnaderna för delar och arbete av motorer samt toppar kommer jag aldrig få tillbax. så nu känns det som om att man kan ställa in all aktivitet inför kommande år. en sak ä säker får jag tag på fanskapet så kommer jag i stor sannolikhet inte vara behaglig för han eller dom. :evil:

ha det gött alla motorglada vänner
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
Användarvisningsbild
volvo_64
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: fre maj 11, 2007 7:13 pm
Ort: Finnerdöja

Re: stöld ur garaget.....

Inlägg av volvo_64 »

fy fan :?

får hoppas att du på något sätt får tillbaks grejerna och hittar dom som gjort det innan polisen så de kan få ett ordenligt straff
Användarvisningsbild
biomech
För mycket laddtryck
Inlägg: 213
Blev medlem: mån jul 06, 2009 5:45 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av biomech »

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

FY FAN vilken jävla mardröm! :evil:
holmsjon
För mycket laddtryck
Inlägg: 102
Blev medlem: ons feb 22, 2006 10:23 pm

Inlägg av holmsjon »

Vad äre för fel på folk!?
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

fyfan vad jag hatar tjuvar och för varje inbrott jag läser älskar jag mer och mer kamphundar.i mars flyttar jag till en gammal bondgård och då vet jag en som köper sig en 55kg amstaff att övervaka ens saker.hoppas du får tillbaka dina saker man kan bli galen för mindre.känner en gammal rugby spelare i skövde om du skulle råka hitta åt dom.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Robin Olivi »

Det här är så tråkigt, lider verkligen med dig :(

Även om man skulle få vad allt är värt så är det många arbetstimmar i sjön....

Bara hoppas försäkringsbolaget är givmilda.....
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Rikard B »

för jävligt det absolut värsta som kan hända en bilintresserad nästan,hoppas grejjerna återfinns ut med en tråd på varenda forum du är medlem på
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
David_B
För mycket laddtryck
Inlägg: 345
Blev medlem: tis aug 05, 2008 7:32 pm
Ort: Emmaboda, typ

Inlägg av David_B »

Usch å fy! För jäkla tråkigt sånt här :thumbdown: Har haft påhälsning ett par gånger själv (Har dock haft tur, eftersom dom har gett fan i det dyra)
Grova galler i 15mm rundjärn fastsvetsade direkt framför fönstren, och ett larm med sms uppringning har det investerats i sen dess :roll:

Till er alla! Har ni inget larm idag... Köp ett imorgon! Dom är så pass billiga nu, så det finns ingen anledning till att va utan. Många av dom går dessutom å komplettera med brandvarnare och gasvarnare :thumbright: perfekt för oss hobbysvetsare...

Jag köpte vårat härifrån www.larmdirekt.se Det enda som är lite synd, är att vi inte haft påhälsning sen det sattes upp! så funktionen har ju inte riktigt testats :doh:
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ

Inlägg av THE SHOP »

sorry :( jag tror tyvär att det finns en risk med att lägga ut sina saker på forum, det blir lätt för tjuvarna att kolla vad som finns i garagen!

Vet även att försäkringskassan är in på populära forum :shock: kollar om dom verkligen är sjuka.
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

vad vad surt :thumbdown:
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Håller med THE SHOP där, hade besök i somras i en av mina projektbilar, brossan vaknade av att levde om ute på gården å när han tittar ut står det 2 killar och håller på att skruva ut 4p bältena ur bilen, turen var att man måste hålla fast skruvskallen under bilen för att lossa dem så de gick bet :D
Han tog efter i sin bil men de lyckades smita och det var nog tur för alla inblandade.

Lider med dig och hoppas du får tillbaka dina prylar! Har aldrig haft nån inspirationssvacka nån gång men om nån plockade alla delar och verktyg ur garaget som man slitit ihop under många år så skulle det vara jävligt tungt att börja om :(

Nu vågar man inte lägga ut några bilder eller ha några projekttrådar dessvärre, mer värt att behålla grejjerna. :(
smen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: ons mar 26, 2008 3:12 pm
Ort: skövde
Kontakt:

Inlägg av smen »

tack alla på sidan. men en sak kan jag glädja mej åt :twisted: 2 av 5 är tagna nu inatt. natten har vart lång kan jag meddela. personerna är identifierade eftersom man har lite övervakning i garagens olika hörn. fick se rätt snart att det var några som har vart och lagt tak på byggnaden nu i sommras. jo vi har hittat förövarna men dock inte all prylar än så länge men merparten. motordelar var på en täckt transportkärra med ett firma namn på inte långt ifrån garaget i ett skogsbryn. 2 av 5 killar golar bra på sina "vänner" så vi har dom snart oxå. killarna är mellan 18 och 22 och kan villigt tala om att dom mer eller mindre kommer ha mardrömmar om fläckiga underkläder.
den yngsta killen vill väll vara en riktig "värsting" men ja som ni förstår så e ju inte någon av oss smeder så finkänsliga av oss. föräldrarna öppnade dörren så fint och allt gick lugnt till.

dom killa vi inte fick tag på inatt har vi däremot person nummer tele och adress samt diverse arbeten dom är på.

mja hund i garage de brukar jag har men av en "slump" så vart jag iväg på em ipo tävling med min rottis på närmare 70 kg när brottet var. var det slumpen eller ödet. ja vem vet.

åter till det jobbiga nu då. arbete och motordelar är ju funna men inte diverse värktyg än så länge. skulle det nu bli att jag/vi får ta ut det på försäkringen så är det inte en så det täcker några större delar pga ålderslitage mm som våra trevliga försäkringsbolag kommer med.

nu kommer det bli bepansrade dörrar LARM in till boningshuset samt till mobil. rutorna kommer folk inte in i pga vi redan har galler där.

nu blir det att lägga sej i ett par timmar.
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
FilleMang
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: lör nov 22, 2008 8:13 pm

Inlägg av FilleMang »

Fan va gött! :D Tur att det inte är någon heder mellan tjuvar idag.
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Satan vad gött att ni fick tag i dom, Hoppas alla prylar kommer tillrätta.
Är det gearheads eller bara vanliga tjuvar som stjäl vad som helst för att tjäna pengar`?
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337
Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro

tjuvar

Inlägg av Lidenfors »

tråkigt som fan att höra om inbrottet , har du bilder på det du saknar så släng upp dom här ifall man stöter på ngt av dom .

Skönt att dom snart är fast i alla fall eftersom man bor i tibro så är det bra att det inte finns idioter som tror dom kan ta andras grejer ostraffat ..
Skriv svar