Pimpolainen - BMW E30 Turbo - lådbilsbygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

Riktigt fin blev bilen! Helt i min smak :thumbright:

Frågor har jag som vanligt:

*Har du bränsleslangarna dragna längs tröskeln inne i bilen? Skulle vilja ha det så när jag bygger nämligen.

*Av vilken anledning bytte du AN mot PTFE? Jag tyckte det blev renare och snyggare :thumbright: Kanske var enda anledningen? :wink:
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Inlägg av Pimpolainen »

Roligt att du är nöjd tommy! :)
kommer nog bli kanon ska du se!

Fråga måste man göra!
dom är dragna längs golvet faktiskt.. går ju i trösklen med, men viker man bilen runt ett träd kan den ju komma i kläm, men och andra sidan kan jag slita av min över ett fartgupp! :lol:

jag hade problem med lukt i kupén, hade då det dragit längs kardantunneln inne i bilen! luktade så jag blev yr!.
jag kan rekomendera PTFE. men kolla priser innan du beställer. men dom brukar kunna göra lite med rabatter osv.

ska du dock köra etanol så luktar det mindre ur AN har jag hört.

Ha det gött!
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

Tackar :)
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Användarvisningsbild
JonasLinder
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: tis jan 02, 2007 7:00 pm
Ort: Umeå

Inlägg av JonasLinder »

Fin bakvagn!

Observera att Pontus inte använder sig av M535 Diff klumpen, utan Lamelldiffat 188 Hus, men lär ändå ha en bakvagn som är nästintill skottsäker :thumbright:
Mvh Jonas Linder
070-6636641
Bild
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Inlägg av Pimpolainen »

Tack Jonas!

Jag känner ingen som skrotat diffen på en e30 på gatan. men det är klart svagaste länken är ju diffen nu, men det är ju bara byta om det skramlar till :lol:
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Inlägg av Pimpolainen »

God Jul och Gott nytt år! :)
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2782
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Detsamma !

Och hörru i sommar blir det jag som hetsar dig till bromsningar och andra upptåg.

Bakvagnen ser bra ut, matchar övrigt på bilen helt enkelt !
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Inlägg av Pimpolainen »

Daniel-635 skrev:Detsamma !

Och hörru i sommar blir det jag som hetsar dig till bromsningar och andra upptåg.

Bakvagnen ser bra ut, matchar övrigt på bilen helt enkelt !
Tack!

Ha ha, vi får väl se. men det är inte omöjligt att du lyckas övertala mig.... (inte svårt alls skulle jag tro :lol: )
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!

Inlägg av Pimpolainen »

10 minus och dags för maskin att boa mellan rambenen! :)
Bild
Bild

låg och fin bak med stabil väghållning.
Bild

Maskinrummet.
Bild

Nu skall jag ta nya tag efter småstrul och sikta vidare på att få turbon att trivas när allt är fixat!

Var nära att sälja av en kort stund i vintras när det var mest småfel.(och jag är envis som döden) men forhoppningsvis så är det mesta utbenat och uträttat. dock blivit ca 30 mil med 2,8 liter som sugmotor och det var roligt i rondellerna trots att den får luft på ett lugnare sätt.

ha det gött!
Senast redigerad av Pimpolainen den sön maj 08, 2011 9:44 pm, redigerad totalt 2 gång.
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!

Inlägg av Pimpolainen »

Bild
Lika roligt varje gång att få hoppa in och sätta sig!
Winnerbäck i högtalarna och sången av stummonterad rak sexa är sommar! :lol:
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!

Inlägg av knotan »

sjukt snyggt, , önskar (som jag nog skrivit tidigare) att jag hade samma tålamod för finish själv :thumbright:
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!

Inlägg av Pimpolainen »

Tack knotan! kanske är bilderna som gör det! :hihi:
men vem tror du har roligast med sina bilar? dina med fin puts för att gå sanslöst hårt på bana skulle jag tro!

såg att klacken från 1ans insugsvippa var lös idag vilket förklarar ett klickande ljud när den passerat kamaxelns nock. blä!

det går åt mycket whiskey när man bygger bil!
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2782
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!

Inlägg av Daniel-635 »

Har du tur flyttade du ifrån alla problem nu när du bytte garage.
Man kan ju tro att Hin Håle himself mekade med bilen när du vände ryggen till :thumbdown:

Och hoppas att det löser sig med vipporna hur du än gör :!:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!

Inlägg av Pimpolainen »

Nu har jag fått några fina mil med bilen igen. dock med en motor som suger.
pg.a av ett vipparmsras slängde jag i en helt orörd m20b25 maskin som tillslut lämnade strax över 150whp med en fin kurva som duger fint till stadscrusing denna sommar i väntan på att plånbok och lust skall omhänderta min riktiga spis.

nya dieselkrökar
Bild

Bild

Bild

Bild
bilen har rullat ca 150 mil med skrotmotorn,hoppas den håller till i höst så det kan bli lika många mil till!

ha en skön sommar!
Senast redigerad av Pimpolainen den ons sep 07, 2011 11:08 am, redigerad totalt 5 gång.
orvid
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: mån nov 27, 2006 4:15 pm

Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!

Inlägg av orvid »

H*lvete va fin...

Riktig dröm bil :)
Skriv svar