Pimpolainen - BMW E30 Turbo - lådbilsbygge
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Riktigt fin blev bilen! Helt i min smak
Frågor har jag som vanligt:
*Har du bränsleslangarna dragna längs tröskeln inne i bilen? Skulle vilja ha det så när jag bygger nämligen.
*Av vilken anledning bytte du AN mot PTFE? Jag tyckte det blev renare och snyggare Kanske var enda anledningen?
Frågor har jag som vanligt:
*Har du bränsleslangarna dragna längs tröskeln inne i bilen? Skulle vilja ha det så när jag bygger nämligen.
*Av vilken anledning bytte du AN mot PTFE? Jag tyckte det blev renare och snyggare Kanske var enda anledningen?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Roligt att du är nöjd tommy!
kommer nog bli kanon ska du se!
Fråga måste man göra!
dom är dragna längs golvet faktiskt.. går ju i trösklen med, men viker man bilen runt ett träd kan den ju komma i kläm, men och andra sidan kan jag slita av min över ett fartgupp!
jag hade problem med lukt i kupén, hade då det dragit längs kardantunneln inne i bilen! luktade så jag blev yr!.
jag kan rekomendera PTFE. men kolla priser innan du beställer. men dom brukar kunna göra lite med rabatter osv.
ska du dock köra etanol så luktar det mindre ur AN har jag hört.
Ha det gött!
kommer nog bli kanon ska du se!
Fråga måste man göra!
dom är dragna längs golvet faktiskt.. går ju i trösklen med, men viker man bilen runt ett träd kan den ju komma i kläm, men och andra sidan kan jag slita av min över ett fartgupp!
jag hade problem med lukt i kupén, hade då det dragit längs kardantunneln inne i bilen! luktade så jag blev yr!.
jag kan rekomendera PTFE. men kolla priser innan du beställer. men dom brukar kunna göra lite med rabatter osv.
ska du dock köra etanol så luktar det mindre ur AN har jag hört.
Ha det gött!
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Tackar
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
- JonasLinder
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: tis jan 02, 2007 7:00 pm
- Ort: Umeå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2782
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Detsamma !
Och hörru i sommar blir det jag som hetsar dig till bromsningar och andra upptåg.
Bakvagnen ser bra ut, matchar övrigt på bilen helt enkelt !
Och hörru i sommar blir det jag som hetsar dig till bromsningar och andra upptåg.
Bakvagnen ser bra ut, matchar övrigt på bilen helt enkelt !
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!
10 minus och dags för maskin att boa mellan rambenen!
låg och fin bak med stabil väghållning.
Maskinrummet.
Nu skall jag ta nya tag efter småstrul och sikta vidare på att få turbon att trivas när allt är fixat!
Var nära att sälja av en kort stund i vintras när det var mest småfel.(och jag är envis som döden) men forhoppningsvis så är det mesta utbenat och uträttat. dock blivit ca 30 mil med 2,8 liter som sugmotor och det var roligt i rondellerna trots att den får luft på ett lugnare sätt.
ha det gött!
låg och fin bak med stabil väghållning.
Maskinrummet.
Nu skall jag ta nya tag efter småstrul och sikta vidare på att få turbon att trivas när allt är fixat!
Var nära att sälja av en kort stund i vintras när det var mest småfel.(och jag är envis som döden) men forhoppningsvis så är det mesta utbenat och uträttat. dock blivit ca 30 mil med 2,8 liter som sugmotor och det var roligt i rondellerna trots att den får luft på ett lugnare sätt.
ha det gött!
Senast redigerad av Pimpolainen den sön maj 08, 2011 9:44 pm, redigerad totalt 2 gång.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!
Lika roligt varje gång att få hoppa in och sätta sig!
Winnerbäck i högtalarna och sången av stummonterad rak sexa är sommar!
Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!
sjukt snyggt, , önskar (som jag nog skrivit tidigare) att jag hade samma tålamod för finish själv
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!
Tack knotan! kanske är bilderna som gör det!
men vem tror du har roligast med sina bilar? dina med fin puts för att gå sanslöst hårt på bana skulle jag tro!
såg att klacken från 1ans insugsvippa var lös idag vilket förklarar ett klickande ljud när den passerat kamaxelns nock. blä!
det går åt mycket whiskey när man bygger bil!
men vem tror du har roligast med sina bilar? dina med fin puts för att gå sanslöst hårt på bana skulle jag tro!
såg att klacken från 1ans insugsvippa var lös idag vilket förklarar ett klickande ljud när den passerat kamaxelns nock. blä!
det går åt mycket whiskey när man bygger bil!
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2782
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!
Har du tur flyttade du ifrån alla problem nu när du bytte garage.
Man kan ju tro att Hin Håle himself mekade med bilen när du vände ryggen till
Och hoppas att det löser sig med vipporna hur du än gör
Man kan ju tro att Hin Håle himself mekade med bilen när du vände ryggen till
Och hoppas att det löser sig med vipporna hur du än gör
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!
Nu har jag fått några fina mil med bilen igen. dock med en motor som suger.
pg.a av ett vipparmsras slängde jag i en helt orörd m20b25 maskin som tillslut lämnade strax över 150whp med en fin kurva som duger fint till stadscrusing denna sommar i väntan på att plånbok och lust skall omhänderta min riktiga spis.
nya dieselkrökar
bilen har rullat ca 150 mil med skrotmotorn,hoppas den håller till i höst så det kan bli lika många mil till!
ha en skön sommar!
pg.a av ett vipparmsras slängde jag i en helt orörd m20b25 maskin som tillslut lämnade strax över 150whp med en fin kurva som duger fint till stadscrusing denna sommar i väntan på att plånbok och lust skall omhänderta min riktiga spis.
nya dieselkrökar
bilen har rullat ca 150 mil med skrotmotorn,hoppas den håller till i höst så det kan bli lika många mil till!
ha en skön sommar!
Senast redigerad av Pimpolainen den ons sep 07, 2011 11:08 am, redigerad totalt 5 gång.
Re: Pimpolainen - E30 - Det är tanken som räknas!
H*lvete va fin...
Riktig dröm bil
Riktig dröm bil
Projekt 242 Turbo "Sleeper"