Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons dec 19, 2018 9:04 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 142 Rally replika
InläggPostat: ons maj 09, 2012 9:29 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:22 pm
Inlägg: 171
Ort: Fornåsa/Motala
Dax för en liten mini update.
Har fått hem lite delar som snarast ska få ta plats.
Det är dax för besiktning o då måste han ju gå vettigt på tomgång t.ex.
Fått tag i dessa gobitar...
Bild
Bild
Diffen blev bara ett bonus (visst det skulle ju dit en va det lider men inget tvång före bes.)
Tackar pappa för spons tillsvidare :thumbright:
Söker nu en bakaxel (org. 140) att stoppa diffen i så jag slipper vara utan under tiden...

_________________
NU KÖR VI!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 142 Rally replika
InläggPostat: mån maj 14, 2012 5:15 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:22 pm
Inlägg: 171
Ort: Fornåsa/Motala
Någon som har erfarenhet av elpumps konvertering, måste man bygga retur?

_________________
NU KÖR VI!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 142 Rally replika
InläggPostat: mån maj 14, 2012 5:34 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Inlägg: 806
Ort: Östersund/Offerdal
Retur behövs ej. bara du har en bränsletrycksregulator innan förgasarna så är de inga problem!
(Åker själv med 2st Facet pumpar på min rallybil, utan retur)

_________________
Robin Bengtsson - Cnc operatör @Åre Produktion

Min projekt tråd - viewtopic.php?f=21&t=87113


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 142 Rally replika
InläggPostat: mån maj 14, 2012 5:43 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:22 pm
Inlägg: 171
Ort: Fornåsa/Motala
Citera:
Retur behövs ej. bara du har en bränsletrycksregulator innan förgasarna så är de inga problem!
(Åker själv med 2st Facet pumpar på min rallybil, utan retur)


Ok! Tack för svaret!! :thumbright:

_________________
NU KÖR VI!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 142 Rally replika
InläggPostat: fre mar 20, 2015 7:50 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: fre mar 20, 2015 7:36 pm
Inlägg: 1
Hej Erikwdt!

Jag har en hot rod med en framvagn med exakt länkarmarna du har på bild. Har försökt identifiera framvagnen en tid när jag äntligen hittade dina bilder. Är det en 142:a? Vilken årsmodell?

Har tänkt precis som du, snygga till länkarmarna och byta kullederna, men hur tusan tar man bort och sätter dit nya kulleder? är dom pressade? Måste man värma? Var hittar man nya kulleder?

Vore jättetacksam om du get mig lite tips ang. detta.

Mvh, Björn


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 142 Rally replika
InläggPostat: tis mar 24, 2015 7:36 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:22 pm
Inlägg: 171
Ort: Fornåsa/Motala
Nämen oj, vad förvånad jag blev när jag såg min gamla tråd på framsidan.
Jo Björn, spindellederna va pressade men mina satt inte så hårt så kan säkert gå att trycka ur om du har ett stort skruvstäd eller kanske rent av bara slå ur dom med slägga.
Jag köpte delar via KG-trimning men det finns fler sidor som har delar. Nästan alla dom vanliga som mekonomen mm men också rena veteransidor som motoroldis, vp-autopart mm. Bara söka.

Litet tips. Mina hål till spindellederna blev på gränsen för stora efter pressningen så jag la ett par loppor med svetsen i hålet och slipade ner för att få lite mer grepp.
Sen satte jag två snabba loppor på dom färdig monterade lederna efteråt för att va på säkra sidan. Det tar sig ju ingen stans men vill inte att skiten ska släppa ändå.

Mvh Erik

_________________
NU KÖR VI!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 142 Rally replika
InläggPostat: fre nov 09, 2018 9:31 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:22 pm
Inlägg: 171
Ort: Fornåsa/Motala
Hej.
Jag slänger ut en fråga här.
Det är så att jag håller på att montera diffbroms (lamell) och undrar lite vad ni rekommenderar för olja? De jag har kikat på är Motul, en Castrol och sen dök det upp en Sunoco olja som fått bra betyg. Men är det någon, kanske någon helt annan, som är i ert tycke outstanding och isf varför?

Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

_________________
NU KÖR VI!!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Hakan och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010