johan johansson skrev:
sen en fråga om du bygger en botten som ska palla 7-800 hk varför ska du då ha en t3-t4 låter ju grymt liten
Hej Johan
VW motorena är ganska sköra i botten (3 ramlager) om man
skall varva cirka 8500
Turbon jag har liggande är en t3-t4 ar62/ 82
Men jag är inte främande för förslag på turbo
/// Micke
ricktigt fin motor du bygger om man tittar på delarna som påvärkar andningen av motorn lite mer som kam värden, topp värden som flöden och min aria, grenrör och insugnings dim så kanse vi kan tipsa om en lämplig turbo, för som johan nämde så käns det lite spett på en sån fin motor.
Hej Jens
Jag skulle vara tacksam om hjälp med turbo till maskin
Pinnen jag skall använda är ganska snäll i vw värden som är 13.7mm lyft
på ventilen och 310 grader duration
Jag har inte fått klar födesbänken än så jag vet inte hur mycket dom flödar nu Men cb påstår att de skall flöda cirka 200 vid 0.400@25"
/// Micke
jag håller med johan en HX55 med 66 in och 82 ut och med T6 fläns och ca 22# avgashus skulle sitta fint. på 2 bar ska den nog ge mot en +600motor hk med mer att ge, och fullt tryck från ca 5000rpm.
Hej på er alla
Väntar på cyllana skall komma till baka från honing så man kan montera i hop maskin
Jag blev sugen å köra lite i år så man fick plocka ihop en skrot motor
på 1915cc som skall gå 21-22/8 på scc (norge)
//// Micke
Jadu, följt hela tråden under tidens gång och kan ju säga att även om jag hade haft alla de verktyg och maskiner till detta så hade det bara blitt pankaka av allt. Är sjukt imponerad av allt du gör!! Hoppas få se denna motorn i bänken snart!
pvmannen karlsson skrev:fräsigt bygge har det hänt nåt på sistonne?
vet du om nån isärsågad topp? gärna tvärs genom insugskanal så man ser godstjocklek
Hej
Vi har en kille här uppe i gbg som brukar såga i sär toppar innan han filar
med mycket bra resultat
Du kan sända ett pm han
Killen heter Vesa som hänger här
/// Micke
Anledningen till lätta avgashuset är att behålla samma balans i bilen som
innan turbo bytet
Jag blev skadad när jag arbetade med stcc bilar och prostock
hur mycket viktbalansen kunde göra på ett varv eller vad man hittade tiondelar på strippen
/// Micke
Hej
Nu har cyllana kommit hem från hening efter lite om vägar
Motor specen har ändras med en annan vevaxel och kam
Jag har byggt färdit flödesbänken
Mycket av min tiden har gåtåt att testa bänken
Det kommer bilder snart
/// Micke
Hej Pekka
Jag hörde att det funkade nu
Jag har glömt att skriva att det är en drevsats som är special bestäld från sf i finland
Som räknas landa här i nästa vecka
/// Micke