Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör jul 21, 2018 4:40 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 26, 2010 4:36 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis jun 13, 2006 6:28 pm
Inlägg: 356
Ort: Skepplanda
Fastnat någonstans? händer inget! :hihi:

_________________
Mikael Bengtsson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 26, 2010 8:48 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 16, 2009 6:09 pm
Inlägg: 113
Ort: Bohus/kungälv
bulten skrev:
Fastnat någonstans? händer inget! :hihi:

Det kommer lite bilder i kväll
/// Micke :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 27, 2010 12:01 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 16, 2009 6:09 pm
Inlägg: 113
Ort: Bohus/kungälv
lite bilder på nya prylar så man kan jobba vidare med motorn
[/img]http://img248.imageshack.us/i/dscn0470h.jpg/[img]

Ps sido projectet fortsätter :wink:
/// Micke


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 27, 2010 8:05 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 25, 2006 4:15 pm
Inlägg: 150
Ort: Göteborg
Bild

Bild

Bild

Sådär micke, låter dig kommentera bilderna :)

ps. för er andra.. kolla i bakgrunden på bilderna så ser ni sidoprojektet ;) ds.

_________________
www.trepix.net - I'm not driving fast, I'm flying low...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 27, 2010 9:39 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör maj 16, 2009 10:05 pm
Inlägg: 205
Ort: laholm
va e d för diameter på lyftarna? är det med smörjhål?

hittade den här sidan, ser dyra ut dem där
http://www.lnengineering.com/lifters.htm[/url]


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 27, 2010 11:39 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 16, 2009 6:09 pm
Inlägg: 113
Ort: Bohus/kungälv
pvmannen karlsson skrev:
va e d för diameter på lyftarna? är det med smörjhål?

hittade den här sidan, ser dyra ut dem där
http://www.lnengineering.com/lifters.htm[/url]

Det är scat lyftare som är slipade och ytbehandlade hos SLR och dom har ett hål som är 0.60mm måtten är 19mm skallen är 30mm
Schubeck Racing har slutat tillvärka dom lyftarna jag var i kontakt med LN i januari
/// Micke


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 02, 2010 7:55 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 25, 2006 4:15 pm
Inlägg: 150
Ort: Göteborg
Micke har grejat lite till, här är lite bilder :)

Bild
Borrning till WBX-mönster plus 2 extra pinnbultar.

Bild
Slutresultat av borrningen

_________________
www.trepix.net - I'm not driving fast, I'm flying low...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2010 10:24 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 25, 2006 4:15 pm
Inlägg: 150
Ort: Göteborg
Micke har varit flitig igen :)

Bild
Ombyggnad till delat ramlager

Bild
cyllar som nästan är klara

Bild
Testar i blocket

_________________
www.trepix.net - I'm not driving fast, I'm flying low...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2010 10:32 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 25, 2006 4:15 pm
Inlägg: 150
Ort: Göteborg
De händer saker i Kungälv!

Bild
Topparna frästa för att få plats med de nya cylindrarna.

Bild
Spår frästa för pinnbultarna.

_________________
www.trepix.net - I'm not driving fast, I'm flying low...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2010 8:47 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 10, 2005 12:22 am
Inlägg: 762
Ort: Bräkne-Hoby Tele:0723508328 Namn:Dan Gyldmark
intressantaste tråden på länge :thumbright:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 30, 2010 3:16 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Inlägg: 556
Ort: Los Angeles, USA
Gillar denna sortens arbete skarpt! :thumbright:

Väntar med spänning på nya uppdateringar.

_________________
'82 242 med räserstuk, '83 242 med gatstuk


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Kul
InläggPostat: tor jul 01, 2010 8:03 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 16, 2009 6:09 pm
Inlägg: 113
Ort: Bohus/kungälv
Karl Buchka skrev:
Gillar denna sortens arbete skarpt! :thumbright:

Väntar med spänning på nya uppdateringar.

Det är kul att ni tycker att det är fränt men det är satans mycket arbete
Jag öppskattar era kommentarer
/// Micke :thumbright:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 01, 2010 8:26 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Inlägg: 1297
Ort: Norrtälje
:thumbright: :thumbright: :thumbright: :thumbright:

_________________
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 01, 2010 10:32 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Inlägg: 6112
Ort: Linköping
Kan bara hålla med :thumbright:

Varför bygger man om till delat ramlager?

_________________
Heavy metal bmw:n
viewtopic.php?f=21&t=29836


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Lager
InläggPostat: fre jul 02, 2010 9:53 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 16, 2009 6:09 pm
Inlägg: 113
Ort: Bohus/kungälv
j björk skrev:
Kan bara hålla med :thumbright:

Varför bygger man om till delat ramlager?

Att jag bygger om till delat lager är att det har störe bredd på lager ytan
// Micke


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010