Volvo 960 T5
Volvo 960 T5
Tänkte de va dags för o göra en projekt tråd nu när de börjar bli dags för o slänga i motorn..
har ju hållt på med den o pillat ett tag nu men de börjar gå lite framåt nu iallafall.
har blästrat o lackat upp allt i framvagnen, bakvagnen även bytt till den nya framvagnen o bytt till stelaxel
så de som ska göras nu är o sätta i motorn orginal o regga med t5 sen ska motorn ut igen o så ska motorn byggas klar i vinter..
hur den kommer se ut utseende mässigt
helt ombyggd till 960 -95
960/850R framspoiler
960/xc70 grill
Addonkjolar
R-vinge
Usa-blinkers
Ljustoning runt om
Lackad i volvos 458
Chassi
960 -95 framvagn med coilovers
940 Stelbakaxel med bilstein sprint o sänkfjädrar, ev 4link
19" R-fälgar
Compomotive mo6 18*8
Inredning
Svart 960 inredning med mocca i tak o dörrsidor.
850R Ratt
Sparco Sprint Fram
Bur från Finess
Drivlina
B5234T3 -01a som gått 14000mil, nya lager o alla packningar
H-profil
707 Platta o balanserat svänghjul med 4puckad sinter
Bmw ZF låda
allt annat är väll orginal nu till reg bes
sen blir det lite mer men de uppdaterar ja med tiden ja köper sakerna
skickar upp lite bilder från arbetet under med då,
bromsok efter o före elektrolyt bad
Bubblar redigt
en bild på balken med.. ska givetvis få lite färg på sig också..
en bmwspak sticker upp nu istället :p ska svarva en lång spak senare..
visste att ja nån gång skulle få användning av volvos värdelösa orginal domkraft nu så kommer fälgarna o få plats !
fått lite paket o så nu då...
det som fattas till soppa bygget i skuffen är nu fuelcell i alu o sen en till pump o lite an8 slang o lite kopplingar o sen ett y block.. sen ska de göras nåt åt skuffen me men vad vet ja inte riktigt en.. om man ska klä med plåt eller nåt sånt får se.. ska i vilket fall kapa bort baljan..
sen så håller de på o trilla in en bur i bilen me.. när detta är klart ska 4link bygget börja o sen ska den lackas invändigt o iskuffen.
kopierade bilderna från en annat forum så kanske inte stämmer in så värst bra menmen.. så här ser de ut nu iallafall..
har ju hållt på med den o pillat ett tag nu men de börjar gå lite framåt nu iallafall.
har blästrat o lackat upp allt i framvagnen, bakvagnen även bytt till den nya framvagnen o bytt till stelaxel
så de som ska göras nu är o sätta i motorn orginal o regga med t5 sen ska motorn ut igen o så ska motorn byggas klar i vinter..
hur den kommer se ut utseende mässigt
helt ombyggd till 960 -95
960/850R framspoiler
960/xc70 grill
Addonkjolar
R-vinge
Usa-blinkers
Ljustoning runt om
Lackad i volvos 458
Chassi
960 -95 framvagn med coilovers
940 Stelbakaxel med bilstein sprint o sänkfjädrar, ev 4link
19" R-fälgar
Compomotive mo6 18*8
Inredning
Svart 960 inredning med mocca i tak o dörrsidor.
850R Ratt
Sparco Sprint Fram
Bur från Finess
Drivlina
B5234T3 -01a som gått 14000mil, nya lager o alla packningar
H-profil
707 Platta o balanserat svänghjul med 4puckad sinter
Bmw ZF låda
allt annat är väll orginal nu till reg bes
sen blir det lite mer men de uppdaterar ja med tiden ja köper sakerna
skickar upp lite bilder från arbetet under med då,
bromsok efter o före elektrolyt bad
Bubblar redigt
en bild på balken med.. ska givetvis få lite färg på sig också..
en bmwspak sticker upp nu istället :p ska svarva en lång spak senare..
visste att ja nån gång skulle få användning av volvos värdelösa orginal domkraft nu så kommer fälgarna o få plats !
fått lite paket o så nu då...
det som fattas till soppa bygget i skuffen är nu fuelcell i alu o sen en till pump o lite an8 slang o lite kopplingar o sen ett y block.. sen ska de göras nåt åt skuffen me men vad vet ja inte riktigt en.. om man ska klä med plåt eller nåt sånt får se.. ska i vilket fall kapa bort baljan..
sen så håller de på o trilla in en bur i bilen me.. när detta är klart ska 4link bygget börja o sen ska den lackas invändigt o iskuffen.
kopierade bilderna från en annat forum så kanske inte stämmer in så värst bra menmen.. så här ser de ut nu iallafall..
Senast redigerad av aXenoNa den tor nov 18, 2010 10:25 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- audi200_3b
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: mån dec 11, 2006 9:00 pm
- Ort: hofors
åkte med multilinken på min andra 960 t5 95a alltså den nya linken men den rensade ja splinsen på drivaxlarna in i diffen o tyckte dom verkade klena så det blev att ja bytte till stel axel på denna också.. mkt smidigare med stel om det rasar också tycker ja!Hedlund skrev:Jag undrar detsamma..Fighter skrev:HVORFOR bytter alle svensker ut multilinken med stiv aksel??
I Norge bygger man jo om multilik på 740/940. Eller skal dene bilen kun brukes på strippen?
Multilinken går så mycket fnare när det svänger.
tackar!audi200_3b skrev:Mycket vackert !
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 760
- Blev medlem: fre dec 07, 2007 5:37 pm
- Ort: luleå
man tar va man har så att sägaB_Christoffersson skrev:den dära ser ju riktigt fin ut
och de var en smart lösning med domkraften och de dära är nog möjligen de enda dom duger till
ja kör stel axel oavsett om man ska köra rakt fram eller svänga
multilänkaxeln är som du säkert redan förstått bara skit
jo fick den uppfattningen också när ja började kolla närmare på multilinken.. o tycker de funkar alldeles utmärkt o åka med stel axel så för mig kvittar de ju!
grejat lite till med den gammle bilen nu..
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 2
- Blev medlem: lör mar 26, 2011 10:55 pm
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 1
- Blev medlem: ons apr 18, 2018 8:35 am
Re: Volvo 960 T5
Grymt bygge.
Nyfiken på vilken motorstyrning du använder?
Vi bygger en Volvo Duett med T5 (elektroniskt spjäll V70n -01 donator) och använder 960 torpedvägg med tillhörande kablage.
Idéer?
Nyfiken på vilken motorstyrning du använder?
Vi bygger en Volvo Duett med T5 (elektroniskt spjäll V70n -01 donator) och använder 960 torpedvägg med tillhörande kablage.
Idéer?
EASTFIELD CUSTOMS