Strömberg Volvo 242 race projekt,Nya bilder 29/5-13

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Strömberg Volvo 242 race projekt,Nya bilder 29/5-13

Inlägg av stromberg »

Tja, Kommer under vintern bygga mig en volvo 242 som ska köras hårt på bana,en del drifting kommer oxå köras, men den ska igenom sbp oxå.
Fick tag i ett kanon utgångsprojekt, en superfräsch 242 -75 års modell, som är byggd som rallybil, men bilen hittade in i ett träd redan på 3 rallyt 1997, sen dess har den blivit stående, dom har bytt bakände på bilen men de va gamla fronten, så den kommer å bytas.

Kommer reggas som ombyggt fordon.har pratat med Sfro om detta.

Motorn blir en 5:a turbo siktar på ca 600 hk, så får vi se vad de blir.. med en Bmw 6 petad låda från M3, å bakom dessa blir en vanlig 1031 axel med diffbroms,som hängs upp i 4 link, wattlänk, stående coilover ben från sellholm å knivkrängare. Uniballs i alla leder under bilen, framvagnen blir sellholm rör bärarmar å coilover ben med knivkrängare å kort servo styrväxel.

Kommer bli en del kaross arbete, som ombyggnad av växellådstunnel, hjulhus bak, boxar till 4 link, wattlänk fästen mm mm.. detta arbete kommer göras när bilen sitter i karossvagga, nu sitter det en framvagn å bakvagn på för att den ska kunna rullas, men det ska dit andra grejer sen..


Nu kommer dom första bilderna på den, kommer sen fylla på med mer info å bilder allt eftersom bygget går framåt..



Hoppas vi ses på banorna å gatorna 2013.... :)



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild


Har idag fått upp bilen i vagga, fram och bakvagn är nertaget, vi har mätt ut vart 4 länken hamnar på axeln å mätt in de i bilen, har oxå börjat att kapa upp golvet för att göra boxarna som 4 länk stagen kommer att gå i.
tog några kort med mobilen, lite taskig kvalité men...

här sitter bilen i vaggan... lättjobbat å fint.



Bild



Uppkapat i golvet för 4 länken..



Bild




4 länks fästen på axeln. provmonterat för att kunna mäta in vart de blir.



Bild



en bild till bara för att...



Bild





har även fått paket.. alltid lika trevligt...



Nya takscoopet.. kan bli najjs..



Bild




Bild



Släckare med sprinkler kan vara bra att ha om oturen är framme... hoppas slippa använda denna...



Bild




Allt för denna gången, återkommer så fort de händer mer... hoppas på ett fett paket från sellholm i veckan...



Har idag mallat för att göra boxarna till 4 länken,svetsat 4 länk stag, har kapat upp hjulhusen så vi får in lite större hjul, kommer bli bra detta, glömde kameran, ska försöka ordna bilder på hur de ser ut imorrn..



Edit, hade ju glömt jag tog bilder med mobilen, en förhandsvisning då, så tar jag mer bilder imorrn... :P


Uppkapat hjulhus underifrån... :cool:



Bild




Innifrån.....



Bild




4 länk stagen svetsade...



Bild



Nya dämparna kom i fredags, Sellholm ben bak blir fränt,med setup för hård banåkning med slicks. knivkrängare fram å bak ligger med i paketet oxå... Bak kommer krängaren sitta i bagaget...




Bild





Bild



tja, liten uppdatering, har inte hänt så mycket i garaget tyvärr, men har köpt mer fräcka delar till bilen. Men
blev en uppsättning Air jacks, kommer bli grymt.




Bild






Sen har jag även fått lite bredd på hjulhusen.. :)




Bild



Har ikväll fått börjat att nästa upp boxarna till fyrlänken, kommer bli en mycket trevlig bakvagn detta... :P
Bilder på resultatet, kommer sättas i fler stag från buren sen som går in i boxarna för att stadga upp dem.






Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Har dom senaste kvällarna helsvetsat boxar till 4 länken, håller på att bygga in fler stag i buren, kommer bli några till inom kort, sen är buren helt klar.


Några bilder på hur de ser ut nu...



Bild



Bild



Bild



Bild



Blev lite till gjort idag, gjorde iordning förstärkningarna från buren till 4 länks boxarna, och kapade upp golvet till nya kardantunneln så kardan kan gå fritt vid infjädring med låg bil... :cool:



Några bilder som vanligt, hoppas ni tycker det är lika kul med bilder i trådar som jag..



Förstärkning sett från sidan.


Bild




Förstärkning framifrån.



Bild



Uppkapad kardantunnel.



Bild



Hallå alla garage hängare, nu är det dags med en liten update igen...


Har varit lite lugnt det sista, är ju gott om tid till maj, :rolleyes: Nä men har haft lite brist på material å jobba med,
men har byggt om kardantunneln nu ikväll.. blir bra, kardan kommer inte ha en chans å bottna i den i alla fall..


Kommer komma hem lite nya delar snart, väntar med spänning på grejer.. så jag kan bygga klart bakaxel upphängningen å sen blicka framåt, mot motorn.. ;)


Återkommer med mer bilder lite senare i veckan..men först bilderna från dagens arbete..



Bild



Bild



Bild



Bild



Så, goa garage:are, nu kommer en stor uppdatering med en massa bilder. Var iväg å hämta "lite" bra å ha saker i helgen.. typ de mesta jag behöver till bilen, sen kommer de ju en massa extra saker till i vanlig ordning.. men som de är nu så har jag rätt bra koll på läget..

vet inte i vilken ände jag ska börja...

men vi börjar med motor installation, å sen växellåda osv.


Svetsning av nya motorfästen i rambenen



Bild



Bild



Nu ska nya motorn i.



Bild



Bild



:) Här under ska responsventilen sitta.men först ska nytt fäste göras i nya insuget.



Bild



Så nu slängde vi på de för å se hur bra de blir... vad tycker ni??



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Provmontera för å se lite "helhet" nya intercoolern.



Bild



Bild



Wastegaten får plats uppe vid burstaget till tornet. men denna ska bytas till en större..



Bild







Återkommer med bättre spec på motorn senare. ska skriva upp allt så ni får se vad för god bitar som huserar inne i motorn..:lol:






Började kapa upp växellådstunneln så jag får det som jag vill inne på "kontoret", de är ju ändå här inne som tiden ska tillbringas sen å då vill man ju ha grejerna så bra som möjligt... :cool:



Innan urtaget skedde.



Bild




Efteråt, blev stort när man fick öppnat.. men de blir lätt mekat å byta låda.. ;)




Bild



Bild



Bild




Sen fick jag även "lite" bättre bromsar.


Fram: Porsche GT2 6 kolvs ok, med 340mm skivor, kommer dock byta ut dessa skivor mot större, blir sen 355x35mm brembo skivor med lösa bellhouse. :cool:



Bild




Bak: V70R brembo 4 kolvs ok, med 330x28mm skivor. på bilden ligger det ett belägg från porsche oken å ett från v70r oken.. STORA bromsar e fränt.. :cool:



Bild




Fjäderbenen fram blir Sellholm kopior 40mm,med droppade spindlar, å droppade styrstag infästningar, med uniballs, rörlänkarmar från Sellholm med uniballs i alla leder.



Bild



Bild



Hemma snidat pedalställ av min kompis. riktigt grymt. tycker jag i alla fall...



Bild



40 liters fuelcell, man skymtar oxå den über grymma catchtanken vid sidan med hållare för pumpar å filter.. riktigt fränt kommer de bli...



Bild



Blev även 6 st compomotive MO5 17x8" som jag kommer ha å sladda sönder däck med. fina fälgar som klarar stora bromsar.



Bild



Bild



Sen kommer det åkas med compomotive MO6 feting fälgar på banan, som mäter 18x9 fram med 245x40x18 å 18x10 bak med 265x35x18.



Bild



Bild



Bild



Åkte till jobbet vid 5 imorse å tog ur diffrentialen, pinjongaxel å drivaxlar, lagerbanor. kapade sen bort alla fästen å slipa rent, tog även bort "öronen" som sitter på diffhuset som används på 700 serien senare för å få en "renare" axel. sen tvätta med avfettning för å få bort fett å olja, kördes sen efter lite jobb till blästrings firman här i stan,tror klockan var ca 13.00, klockan 15.40 ringde han å den var klar. toppen grejer, så nu ska de svetsas på 4 länk fästen och stötdämparfästen. sen ska axeln tillbaka för å få grundfärg innan den lackas senare...


Kom fram till igår att vi skulle behöva ha stolarna som jag ska ha i bilen sen, för att bestämma vart växelspak å rattaxel å allt ska vara å hur stor växellåds/kardantunnel ska bli. så blev att bestämma sig på telefon å kompisen som jobbar i göteborg fick hämta en stol som vi kan måtta med..

Så nu banan ska de byggas bil, i nästa vecka kommer det garanterat komma en del saker på plats..



Bilder ska ni få som vanligt.Först på bakaxeln innan den blir ihopbränd med nya fästen

Fråga mig inte varför alla bilder blir på fel håll..




Bild




Bild



Bild



Nya stolen. kommer komma en till sen.


Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Igår va de återigen ett pass i garaget, fick en massa gjort kändes det som..


Fick hängt upp bakaxeln i 4 länken å sett vart hjulen hamnar, satte under pallbockar för att se "körhöjden".





Bild




Bild




Bild




Bild




Bild




Bild





fick kollat så att wattlänken får plats med bra fästen,fick även satt dit ett rör till fjäderbenen bak, kommer bli riktigt bra de här...




Bild




Bild




Bild




Bild




Bild





Här är toppen på benet, ska byggas ett lock på röret så uniballsen får sitt fäste.




Bild




Och här är nedre delen på benet.




Bild



Då va de dags igen, hoppas ni är lite intresserade av en uppdatering, börjar få ordning på bakaxel upphängningen nu. Har fått stötdämpartornen bak på plats som ni sett bilder på innan, har nu fått sätt dit toppen på rören som toppen på stötdämparen ska sitta i. har oxå fått dit nedre stötdämparfäste, å wattlänk fästen är klara.

tycker själv att de blir riktigt grymt. hoppas ni gillar de ni ser.. Jag ska plocka ur motor nu å riva ner bakaxel å bränna fast allt ordentligt, de mesta är bara upppunktat för å få se en helhetsbild av slutresultatet...


För hoppningsvis kommer ni få se en bild på ett jävligt grymt stolsunderede imorgon kväll.. har ingen bra bild på de just nu.. men de e nog ett av dom grymmaste JAG sett... hoppas ni kommer gilla de oxå..



När ni ändå är här å läser kan ni väl kommentera lite, ge lite positiv kritik eller tala om i fall jag gjort något fel som behöver åtgärdas...


Då kör vi lite bilder igen som vanligt.



här då en bild på stötdämpar röret.



Bild



här är övre fästet för dämparen ditsatt.



Bild



dämparen kommer träs igenom å sen kommer de en bult igenom fästet med mutter på utsidan.



Bild



så här kommer dämparen upp fast med locket på då å sen bulten igenom.



Bild



va gillar ni bakdäcket?? kommer bli fett...



Bild



här ser ni fästena på plats, wattlänk, 4 länk, nedre stötdämparfäste.



Bild



så här kommer de se ut... vad tycks??



Bild



en bild från sidan så man ser fästena. Me like!!!!



Bild



Dags för en liten uppdatering, kör så mycket jag kan i garaget nu, så kom precis hem nu strax efter 00.00.

Ikväll har jag haft uppe fjäderbenet bak å provat, blir riktigt brutalt... skit nöjd faktiskt.Sen tog jag mig an å montera de nya stolsunderedet, blir riktigt fett de med...

Strax dags å krypa till kojs, så lägger upp lite bilder så ni får se vad som händer... skriv gärna vad ni gillar grejerna... själv är jag supernöjd... :)





Börjar först med en bild på topplagringen till coiloverbenet bak...



Bild



De nya stolsunderedet... blev sjukt snyggt... lite färg oxå så är de ju redigt najs... :cool:



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Ny uppdatering, har idag byggt växellådstunnel, blir grymt. passar in klockrent å är mycket nöjd,Återigen tack till Mr laserman som hjälper till med allt så fort han inte mekar hus eller är tvångshålld av frun där hemma... ;)

Just nu är det bara inpassade plåtar som är loppade på plats, ska bygga ett lock till tunneln å få de på plats innan de helsvetsas...

Kommer bli grymt med växelspak högt upp med äkta räjs känsla... ;) tajt å fint runt stolar men ändå plats runt om.
som ni ser nu är tunneln lika hög ända bak, de kommer den inte vara sen, den ska sneddas av bakåt, neråt å slutar i samma höjd som kardantunnel. återkommer när de är gjort... men lovar att de blir bra...


Fick även en positiv överraskning häromdagen att de kommer komma ett par riktigt fräna grejer hem snart till bilen.
Som jag tror jag är helt ensam om att ha, kommer visas upp när de är hemma. men kommer bli fränt.

Stort TACK till Thomas för att han gör detta till mig.. Vet att han är här inne å läser i tråden ibland...


Slänger upp ett par bilder så ni får se vårat mästerverk...




Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Nu va de dags igen, har funderat lite på hur jag skulle få till en bra lösning med växelspaken i nya tunneln..
men har kommit fram till en bra lösning, var å skaffa ett gammalt spakställ till en m45 låda eller liknande, slipade loss skålen till växelspaken å där fick jag min spakhållare, nu är det bara att skära ut ett hål för den i nya locket till kardantunneln, borrade upp hålen från M6 till M8 för att det ska "hålla" bättre, kanske onödigt, men den ska ju slitas i å dras i heta stunder... :cool:


Sen sprang jag på en kille som kan ordna begagnade slicks till bilen, dom har gått i Porsche Cup. även deras begagnade bromsbelägg kunde han ordna. är det något att ha är det ju kanon för min del.


Ni kommer å se lite hur jag tänkt mig vart ratten ska hamna, om man tittar noga så har jag även gjort en provisorisk växelspak för å se hur de blir...





Gammalt spakställ.


Bild


Slipade loss denna skål sen.


Bild


18" slicks som jag ev. kan bli vid...


Bild


Här kommer bilder som jag tänkt sitta. kändes bra i torrkörningen i alla fall, hoppas de blir bra sen oxå...


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Ikväll har vi byggt växelspak, eller i alla fall svarvat en, är mycket nöjd med den, har beställt en ny växelspaksknopp som kommer i dagarna. tog en stund å få fason på det, slutvikt på 448g får va godkänt. glömde väga vad den vägde från början, men då va de en 30x500 aluminium stav. Men sitter en oring i mellan för å tajta så de inte blev något spel mellan lager och spak.å låsring på undersidan. riktigt bra enligt mig, lagret sitter med en jävla precision på axeln, har inga glapp någonstans... :) Stort tack för hjälpen Joel.


Bilder som sig bör... under snidandets timmar.. / Strömberg



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Har idag påbörjat montering av Air jacks:ena. Blir riktigt grymt. inte många 242 som jag vet som har.. blir jävligt tajt under burstaget ut till fjäderbenstornet.men va gör de när de får plats... :)

Bjuder på lite bilder som jag tog..


Fram.



Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild



Bak.


Bild


Bild


Bild


Ja då har jag grejat på en stund till. tar förbannat med tid att kolla, testa, osv.
näste upp locket på växellådstunneln förut, blev riktigt bra. till helgen ska hela tunneln tig svetsas.
Idag kom nya växelspaksknoppen, riktigt fet,så nu va växelspaken på plats oxå, riktigt trevligt, å då va jag ju tvungen att kolla så de blev lika bra som jag hade föreställt mig, så i med stolen, å när den va på plats va jag tvungen att kolla rattstången oxå fick mitt nya snapp-off rattnav idag, jävligt fräckt om du frågar mig. helt plötsligt slog det mig att undrar om jag får tillbaka instrumentbrädan, vi fick trä ur den sist, den är riktigt tajt kapad.
va på håret den gick dit. så ungefär som på bilderna kommer kontoret se ut.
Prövade oxå hur mycket plats de va kvar runt hjulet med full styrning mot air jacksen fram, men de kommer gå fint...Så hittils är jag riktigt nöjd, kommer bli bra de här, ser ljust ut 2013.. :D


Drar på med lite bilder som vanligt...är alltid uppskattat av nån... ;)



Fullt ute, ca 240mm


Bild


Bild


Nya plåten med feta spaken å knoppen...


Bild


Bild


Bild


Här syns ganska bra hur långt spaken hamnar gentemot ratten,även snapp-off rattnavet syns. trevlig körställning.:)


Bild


Bild


en styck domkraft med tillhörande pedalställ, fint...


Bild


Ja nått sånt blir det... kommer dock bli lite trevligare utseende på instrumentbrädan innan den är färdig,de LOVAR jag.. ;)


Bild


Bild


Bild


Å sist en liten helhets bild på framfälg å så skymtar man domkraften innanför å dom små bromsarna... kommer sitta något fetare skivor där snart i alla fall, små 340mm kan man ju inte åka med... :cool:


Bild


Bild



Igår var det åter igen en dag i garaget... fick hjälp med att tig svetsa hela växellådstunneln, sen byggde vi ihop kardantunneln hela vägen, den ska svetsas dock, om ni tittar på tidigare bilder så var det tänkt att kardantunneln skulle bli rund, men igår ändrade jag mig å skar bort den andra å byggde fyrkantigt hela vägen, tycker själv det blev mycke bättre...

Har oxå modifierat fläktpaketet för att det ska få plats på tunneln, fick ta bort en del på undersidan, jävligt gött å ha bra ventilation å även värme om man ska kunna köra även när det regnar...

Tar sån förbannad tid allt bara, får dra ner kepsen å köra på...


slänger upp bilder på spektaklet oxå... :) men visst blir de rätt najjs?? :cool:


Stort tack för svetshjälpen Martin... de gjorde du bra, lite slip å vi är i hamn...



Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Nya rattstångsfästet, litet å snyggt å kommer bli mycket bra...


Bild


Bild


Till vänster i tunneln kommer avgassystemet å ligga, men så här ser det ut just nu...


Bild


Fläktpaketet "på plats"...


Bild


Bild



God kväll, eller ja de har la blivit natt nu men... har precis kommit hem från garaget, har jobbat på som fan ikväll, har helsvetsat hela kardantunneln från insidan nu, ska vändas å slipa ner över bliven plåt å svetsas undertill oxå..
sen har jag byggt mig en liten låda så jag kunde få fram pedalstället... de satt lite nära mig innan, så detta har jag funderat en del på, speciellt efter att jag konstatera att under golvet framför fötterna går "rambenet".. men jag var helt enkelt tvungen att boxa in lite för att få plats, va å skaffa 2 mm plåt, å byggde allt i, bara för att det ska bli minst lika starkt som de va innan... är mycket nöjd med resultatet, blev mycket klipp å rita på pappbitar innan de va klart.. å kapa in i mellan va inte de enklaste, men fan va bra de blev... nu sitter jag som en kung med helt rätt sittställning, som de känns nu ialla fall...

knäppte lite bilder som vanligt... lägger upp dom från början till färdigt...

om ni är inne å kikar så glöm inte lägga en kommentar, alltid kul å höra era synpunkter, bra eller dåligt... :)



På väg mot nya mål, satans massa kapande de blir, får hoppas de blir bra till slut..


Bild


Bild


Bild


Provade här för att se så att de fick plats enligt beräkningar...å de gjorde de...


Bild


Bild


Bild


Ja å så här blev det... blev riktigt najjs, å med 18" på å full sväng vänster så har jag gott om centimetrar kvar innan de tar i, säkert 4-5 cm...


Bild


Bild


Bild


Bild


Pedalställ på plats, kommer bli mycket bra nu, eller vad tycks??


Bild


Bild



Ja de va allt som jag gjort fram till nu, kommer köra på så hårt de går.. lägg er gärna i detta nu... :thumbright:



hoppas det är någon som orkar ta sig tid å gå igenom.... hehe. Mvh Strömberg
Senast redigerad av stromberg den ons maj 29, 2013 8:45 pm, redigerad totalt 15 gång.
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av Painlake Racing »

Äh, uppdatera här istället så kan du länka hit på Garaget ;)
Finns väldigt mycket kunskap här.
Ser lovande ut :thumbright:
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av stromberg »

hehe, tackar, ja jag vet att det finns väldigt mycket kunskap här, va därför jag la en länk, ska kolla på möjligheten att köra de dubbelt...
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av stromberg »

Så gjorde ett snabbt jobb, ska försöka sköta mig bättre hedanefter.... men kopierade bara över alla bilder å text som jag skrivit på garagets hemsida... men nu är vi på samma ställe i båda trådarna.... mvh Strömberg
Magnum
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: ons sep 05, 2007 6:27 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av Magnum »

Kommer at bli riktig grym
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av jonas landin »

Riktigt grymt bygge!
All in å inget snack!
Personligen hade jag haft kvar den gamla fronten, tycker den e mycket "råare", speciellt med nya röven å kofångare, men du ska ju självklart bygga som du vill ha det!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Inlägg: 697
Blev medlem: lör jun 02, 2007 7:58 pm
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av MadMange »

Fint bygge!!
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av joel »

ahh toppen att du byggde 4kantig tunnel ända bak, de blev mycket bättre.. sen blev de ju kanon med pedalstället..
180zx..

joel lindell
NiclasA
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:41 am
Ort: Örebro

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av NiclasA »

kanon jobb!
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av stromberg »

Magnum skrev:Kommer at bli riktig grym
tack.vi får hoppas det.. :hihi:
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av stromberg »

jonas landin skrev:Riktigt grymt bygge!
All in å inget snack!
Personligen hade jag haft kvar den gamla fronten, tycker den e mycket "råare", speciellt med nya röven å kofångare, men du ska ju självklart bygga som du vill ha det!

tack så mycket. ja nu byggs det ganska seriöst..hade dom inte bytt bakdelen innan så hade gamla fronten suttit på.. jag tycker inte det passar med gamla fronten å nya bakdelen.. men hade gärna haft gamla både bak å fram. men nu kommer fronten göras om lite.. har lite grejer på gång.. hehe.. tur vi alla inte har samma smak... mvh
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av stromberg »

MadMange skrev:Fint bygge!!
tackar...
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av stromberg »

joel skrev:ahh toppen att du byggde 4kantig tunnel ända bak, de blev mycket bättre.. sen blev de ju kanon med pedalstället..

ja visst blev de bra. gjorde de efter du å Martin åkte hem sist.. blev kvar lite längre i garaget.. ja pedalstället blev riktigt bra. sitter perfekt. men vilket jobb de va å skära ut.. haha. börjar kunna hur dom är ihopsatta gamla Hisinge traktorerna.. :wink:
stromberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 242
Blev medlem: ons sep 05, 2012 8:18 pm

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av stromberg »

NiclasA skrev:kanon jobb!
tack så mycket...
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av subw000fer »

Fint jobbat, ser ut att bli en trevlig bil att åka i sen!
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Skriv svar