264 med cheva 350 + lite annat snått å gott
264 med cheva 350 + lite annat snått å gott
tänkte visa lite va jag bygger.
bilen är en lagom rostig 75a som ja köpte billigt för några år sedan. var till en början min bruksbil men v8a har alltid ledat varmt om hjärtat
motorn är en 350 med headers och aluinsug vassare kam kom inte ihåg tiderna på den nu men.
förra året åkte jag med kompressor och holley 650dp.kompressorn en eaton m112 men den var för liten va tvungen att varva kompressorn dubbelt mot motorn för det skulle bli nått men det blev mest värme
sitter hemma byggda headers på och nu har jag svetsat om insuget för spridare har just fått igång den med ms.
nu ska det byggas vidare med turbo blev en schwitzer med 68in och 88 ut. hoppas den inte ska bli för stor?
fjädring fick jag tag på billigt hos en kompis far som hade lagt ner sitt företag och hade lite kvar liggande
bromsarna är 330skivor med ok från jaguar xjr8
bakaxeln är en 1031 som är svetsad perfekt lekbil
lådan är en cheva m20 fast jag kommer inte riktigt överens med den så planerna är att den ska bytas mot en zf låda så fort ja kan.
tror det är där jag är med bilen just nu.. men grenrör för turbon är på G. kylet ska flyttas bak för att få plats med turbon. nya bränsle ledningar ska dras ligger bara slang där nu inne genom bilen känns inte så bra. kommer bli rostfria 12*1rör bara för jag får tag på de till lågt pris från jobbet.
bilen är en lagom rostig 75a som ja köpte billigt för några år sedan. var till en början min bruksbil men v8a har alltid ledat varmt om hjärtat
motorn är en 350 med headers och aluinsug vassare kam kom inte ihåg tiderna på den nu men.
förra året åkte jag med kompressor och holley 650dp.kompressorn en eaton m112 men den var för liten va tvungen att varva kompressorn dubbelt mot motorn för det skulle bli nått men det blev mest värme
sitter hemma byggda headers på och nu har jag svetsat om insuget för spridare har just fått igång den med ms.
nu ska det byggas vidare med turbo blev en schwitzer med 68in och 88 ut. hoppas den inte ska bli för stor?
fjädring fick jag tag på billigt hos en kompis far som hade lagt ner sitt företag och hade lite kvar liggande
bromsarna är 330skivor med ok från jaguar xjr8
bakaxeln är en 1031 som är svetsad perfekt lekbil
lådan är en cheva m20 fast jag kommer inte riktigt överens med den så planerna är att den ska bytas mot en zf låda så fort ja kan.
tror det är där jag är med bilen just nu.. men grenrör för turbon är på G. kylet ska flyttas bak för att få plats med turbon. nya bränsle ledningar ska dras ligger bara slang där nu inne genom bilen känns inte så bra. kommer bli rostfria 12*1rör bara för jag får tag på de till lågt pris från jobbet.
Senast redigerad av johanF den tis aug 12, 2014 10:35 am, redigerad totalt 3 gång.
wrooommm
Re: 242a med cheva 350
Detta är det minsta som går använda. Lycka till med drivlinan!johanF skrev:nu ska det byggas vidare med turbo blev en schwitzer med 68in och 88 ut. hoppas den inte ska bli för stor?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
har fräst en triggerskiva 36-1 som jag byggt fast fram på vevaxeln vr givare just nu bara en org tändspole (hade inget annat hemma just nu) och till fördelaren.Steve skrev:Härligt projekt
Vad kör du med för tändning/trigger?
antar att när jag börjar ladda på sedan så kommer det kanske behövas mera gnista får kolla då vad jag kommer behöva?
innan när jag åkte med kompressor och förgasare så hade jag en hei fördelare med org spole.
wrooommm
tänkte flytta kylet till bagaget å lägga turbon i mitten framför motorn får ju ganska mycket plats när kylet ger sig av.sabaton91 skrev:Ser trevligt ut hur haru tänkt placera turbon?
ska själv göra samma operation så bättre o apa efter nån så de funkar
kan fixa lite bilder på den tänkta placeringen ihelgen om du vill.
har fått svetsat ihop 2st 60*2 rör som kommer gå från vadera sida och in i turbon.
wrooommm
har inte fått gjort så mycket börjat dra bränsle rör bara.
sedan råkade ja springa över en bmw 730 93a med rasad motor. men tänkte ta den lådan till 240in hoppas den ska hålla över vintern så man kan få lite iskörning:)
bilen är rostfri vad jag har kommit fram till. fick den för 2000:- får se om ja skaffar en motor och låda till den längre fram och fixar till den.
sedan råkade ja springa över en bmw 730 93a med rasad motor. men tänkte ta den lådan till 240in hoppas den ska hålla över vintern så man kan få lite iskörning:)
bilen är rostfri vad jag har kommit fram till. fick den för 2000:- får se om ja skaffar en motor och låda till den längre fram och fixar till den.
wrooommm