264 med cheva 350 + lite annat snått å gott
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
- Inlägg: 776
- Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
- Ort: lycksele, norrbyberg
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
skickade vinkel 8an volvon till graven eller vad hände?
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Länge sedan nått hände här nu. Men i garaget har de hänt mer:)
Den gröna 242an blir det inget mera med för min del. En kompis ska taöver karossen men jag behåller alla delar.
Men 264an är numera besiktigad och används dagligen:)
Dock är det en org350 motor bara änsålänge. Funderar på en ca400hk sugmotor tror de hade blivit lagom som bruksbil:)
Men jag vet inte vilka toppar jag ska använda finns ju hur många som helst i olika priser?
Bilprovningen tyckte att jag hade lite rost under på den oxå så har bytt ca 1m2 plåt under och bakskärm så till våren är det tänkt å lacka bilen.
Har även hjälpt min morbror med hans impala65ss han fick hen den förra hösten från USA efter ettårs försening pga oseriösa folk som skulle hjälpa till med frakt mm.
Den gick direkt in i garaget för lite ombyggnad 327 med edelbrock kitt (toppar kam insug ) borrad och h stakar å smidda kolvar.
Th700låda ombyggd för å tåla ca 600hk sa han vi köpte den av. 2800rpm i stall. Men vi har fått byta converter 1gång något gick sönder i den så nu sitter de org på så den nya ska i till våren oxå.
Till våren blir det ny bakaxel med bättre utväxling 3.90tror ja och ny diffbroms. Nu är det för låg i och saknar diffbroms
Sedan har ja när ja får tid över börjar bygga en egen motor.
Allt byggs förhand så det kommer ta ett tag men hade varit skoj om ja lyckas. Blir en 2cylindrig 4taktare:)
De va lite vad jag grejat med de sista.
Skickas från min iPad via Tapatalk
Den gröna 242an blir det inget mera med för min del. En kompis ska taöver karossen men jag behåller alla delar.
Men 264an är numera besiktigad och används dagligen:)
Dock är det en org350 motor bara änsålänge. Funderar på en ca400hk sugmotor tror de hade blivit lagom som bruksbil:)
Men jag vet inte vilka toppar jag ska använda finns ju hur många som helst i olika priser?
Bilprovningen tyckte att jag hade lite rost under på den oxå så har bytt ca 1m2 plåt under och bakskärm så till våren är det tänkt å lacka bilen.
Har även hjälpt min morbror med hans impala65ss han fick hen den förra hösten från USA efter ettårs försening pga oseriösa folk som skulle hjälpa till med frakt mm.
Den gick direkt in i garaget för lite ombyggnad 327 med edelbrock kitt (toppar kam insug ) borrad och h stakar å smidda kolvar.
Th700låda ombyggd för å tåla ca 600hk sa han vi köpte den av. 2800rpm i stall. Men vi har fått byta converter 1gång något gick sönder i den så nu sitter de org på så den nya ska i till våren oxå.
Till våren blir det ny bakaxel med bättre utväxling 3.90tror ja och ny diffbroms. Nu är det för låg i och saknar diffbroms
Sedan har ja när ja får tid över börjar bygga en egen motor.
Allt byggs förhand så det kommer ta ett tag men hade varit skoj om ja lyckas. Blir en 2cylindrig 4taktare:)
De va lite vad jag grejat med de sista.
Skickas från min iPad via Tapatalk
wrooommm
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Sitter det inte en tryckstång mellan slaven och armen?
Om så är fallet borde det väl gå att förlänga den.
Om så är fallet borde det väl gå att förlänga den.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
De fick jag fixat. Byggde en egen slavcylinder med lite mindre diameter så funka de fint sedan. Men den lådan ska säljas om någon behöver (muncie m20)
Skickas från min iPad via Tapatalk
Skickas från min iPad via Tapatalk
wrooommm
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Opps! Svarade på en tidigare sida (okt 2012), såg inte att det nu var 7 sidor.
Så kan det gå när man är gammal och halvblind.
Så kan det gå när man är gammal och halvblind.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: lör nov 16, 2013 11:16 pm
- Ort: Eskilstuna
- Kontakt:
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
såg ju skapligt ball ut med eaton kompressorn,synd att de inte funka,hade de inte gått o svarvat större remhjul?
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Jo de funkade med den kompressorn men den var för liten så de blev mest värme när jag övervarva den så mycket. Men hade ca 0.5-0.6 i ladd om jag minns rätt. Va ett tag sedan nu.
Men hade nog funkat bättre med den större m122 tror jag den heter.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men hade nog funkat bättre med den större m122 tror jag den heter.
Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Länge sedan nu igen!
Jag har just byggt ny motor till 260in efter att ett vevlager snurrar på den förra motorn. Hittade de stora kylet hmm kan de va 960?? Fick iallafall kapat lite i fronten så jag fick dit de och tillhörande elfläkt så nu håller sig tempen:)
Kom på att jag ville ha bilen i en färg så nu håller ja på å svetsar lite rost slipar å spacklar. Så fruktansvärt tråkigt jobb men blir nog bra när de e klart.
Lyckades hitta 4 rostfria dörrar:)!!
Har inte bestämt vilken färg de ska bli än?
Förslag???
Lite vad ja har för mig på semesterns soliga dagar:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har just byggt ny motor till 260in efter att ett vevlager snurrar på den förra motorn. Hittade de stora kylet hmm kan de va 960?? Fick iallafall kapat lite i fronten så jag fick dit de och tillhörande elfläkt så nu håller sig tempen:)
Kom på att jag ville ha bilen i en färg så nu håller ja på å svetsar lite rost slipar å spacklar. Så fruktansvärt tråkigt jobb men blir nog bra när de e klart.
Lyckades hitta 4 rostfria dörrar:)!!
Har inte bestämt vilken färg de ska bli än?
Förslag???
Lite vad ja har för mig på semesterns soliga dagar:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Så blev bilen tillslut:)
Fick problem med oljetrycket på motorn tig ner pumpen va jäkligt mycket repor och som porer i kugghjulen så blev å byta pump så nu funkar det som det ska:) ca 3bar på varv å 1bar tomgång varm motor:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Blev snuskigt bra! Känns rätt mycket trevligare att rulla runt i nu lr?
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Tack så mycket:)! Kunde kanske ha slipat å spacklat lite till men bilen ska ju användas:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
Re: 242a med cheva 350 ms och turbo
Nu har ja fått skruvat lite igen. bytt förgasare. Har kört med orginal 4 port quadrajet men slängde på en edelbrock 750cfm (1407).. Jäklar vilken skillnad! Nu vaknade motorn drar fint till 6000rpm. Ska bli roligt när jag får köpt och bytt insuget oxå. Nu kör jag med orginal gjutjärn med adapterplatta mellan förgasaren.
wrooommm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 264 med cheva 350 + lite annat snått å gott
lite färg gör mycket
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: 264 med cheva 350 + lite annat snått å gott
Jag byggde mig ett fjäderbensstag. Röret är 25x3rf de borde inte svikta så mycket.
Dom såkallade ambulansstagen vart fäster man dom i torpeden? Eller e det bara å borra där de känns rätt?? Hittar inga "färdiga" hål å sätta dom i?
Bilderna blev suddiga när ja ladda upp dom till photobucket? Någon som har någon aning om man kan välja kvalitén eller nått??
Johan.
Skickas från min iPad via Tapatalk
Dom såkallade ambulansstagen vart fäster man dom i torpeden? Eller e det bara å borra där de känns rätt?? Hittar inga "färdiga" hål å sätta dom i?
Bilderna blev suddiga när ja ladda upp dom till photobucket? Någon som har någon aning om man kan välja kvalitén eller nått??
Johan.
Skickas från min iPad via Tapatalk
wrooommm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: 264 med cheva 350 + lite annat snått å gott
Så ser mitt stag ut, med fasta "ambulansstag"!
Finns färdiga hål!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!