Brillko 25.1E Camaro 2002
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
De skulle fungera men det finns andra billigare om man inte ska ha så mycket effekt ,)
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
Lite skit har hänt sen sist...
Fick min Bell från Browell... SFI 6.3 med titan liner, Holley-sprutet har kommit och jag är nästan klar med alla härvorna.
Rossler lådan skickas i veckan. Soppasystemt är klart att monteras.
Ärtan har coatat mina grenrör och jag har handlat en Aeromotive regulator och dumpar av honom.
Insug och kåpor har även fått lack på sig... ,)
Fick min Bell från Browell... SFI 6.3 med titan liner, Holley-sprutet har kommit och jag är nästan klar med alla härvorna.
Rossler lådan skickas i veckan. Soppasystemt är klart att monteras.
Ärtan har coatat mina grenrör och jag har handlat en Aeromotive regulator och dumpar av honom.
Insug och kåpor har även fått lack på sig... ,)
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
Blir en grym sak det där! Mycket intressant projekt, och mycket att hålla reda på med alla givare.
Hemi och turbos, mycket bättre kan det inte bli!!!
Hemi och turbos, mycket bättre kan det inte bli!!!
Senast redigerad av Performance_seeker den fre apr 05, 2013 4:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
Fläskigt insug!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
satan vad frän:)
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
Nya lådan... 4000+ hp kapabel... Dags att leverera
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
häftig låda! berätta gärna mer om den och convertern och lite hur ditt start förfarande är då du går in i stage.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
Konvertern är en Pro-Torque med en uppsättning av stator som är mycket större än de normal. Denna täcker oljeflödet när ingående axeln står stilla och det är lätt att stalla.
Låda är Rosslers TH210 med Promod option. PM option i detta fall betyder den grövre ingående axeln, annan sprag än i XHD och utgående axel i 300M stål. Huset är ett av REID:s nya SFI hus som jag är en av de lyckliga att få i första batchen. Här slipper man ett kolfiberskydd utanpå lådan.
Specialbeställde ett sheetmetal tråg, och konverterkylning (Inbyggd krets att kunna kyla konvertern med efter repan)
Kåpan till den som inte syns på bilden är en Browell SFI 6.3 kåpa i alu med titanliner.
Startförfarande:
Prestage = Boost builder funktion på 50%+ TPS i sprutet med fixerad soppa/tändning. Denna startar på 0.5 PSI och stänger av på 10 PSI. Eftersom konvertern är "Slapp" så kan jag bygga upp ett snabbt grundladd. Här fäller jag pedalen i golvet och 2-steppar upp laddet samtidigt som "bump-boxen" studsar in mig i stage.
Stage = Startklar med 20 Psi ladd och åker på grönt... I och med att konvertern är så "slapp" så kommer den 2-steppa hårt och klippa nästan varje cylinder. Med denna funktion blir inte konvertern lika varm då den inte överför nån mängd effekt.
Repan = I och med att ingående axeln i lådan börjar röra på sig så snurrar nu statorn. Detta gör att olja börjar komma igenom pump/turbin. Effekten kommer steglöst i och med att konvertern greppar mer och mer. I slutet på repan har man nästan 0% i slir då statorn snurrar lika fort som konvertern.
Mvh
Låda är Rosslers TH210 med Promod option. PM option i detta fall betyder den grövre ingående axeln, annan sprag än i XHD och utgående axel i 300M stål. Huset är ett av REID:s nya SFI hus som jag är en av de lyckliga att få i första batchen. Här slipper man ett kolfiberskydd utanpå lådan.
Specialbeställde ett sheetmetal tråg, och konverterkylning (Inbyggd krets att kunna kyla konvertern med efter repan)
Kåpan till den som inte syns på bilden är en Browell SFI 6.3 kåpa i alu med titanliner.
Startförfarande:
Prestage = Boost builder funktion på 50%+ TPS i sprutet med fixerad soppa/tändning. Denna startar på 0.5 PSI och stänger av på 10 PSI. Eftersom konvertern är "Slapp" så kan jag bygga upp ett snabbt grundladd. Här fäller jag pedalen i golvet och 2-steppar upp laddet samtidigt som "bump-boxen" studsar in mig i stage.
Stage = Startklar med 20 Psi ladd och åker på grönt... I och med att konvertern är så "slapp" så kommer den 2-steppa hårt och klippa nästan varje cylinder. Med denna funktion blir inte konvertern lika varm då den inte överför nån mängd effekt.
Repan = I och med att ingående axeln i lådan börjar röra på sig så snurrar nu statorn. Detta gör att olja börjar komma igenom pump/turbin. Effekten kommer steglöst i och med att konvertern greppar mer och mer. I slutet på repan har man nästan 0% i slir då statorn snurrar lika fort som konvertern.
Mvh
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
Nu är denna säsong över. Ställde upp på 6 tävlingar och lyckades vinna 2 av dem. Top doorslammer på Tierp och Super Pro street på Kjula.
Efter en rejäl snurr pga av en oljeslang så är jag inte lika tuff som förare och släpper av gasen lite oftare. Men vi lyckades köra 4.34/278 och 6.62/348 i år i alla fall!
På kjula radade vi upp många fina 6 sekunderskörningar och höll oss ifrån breakout på 6.60 ,)
Nu har jag en del service på bilen att göra under vintern. Sen ska den komma tillbaka som en 5 sekunders kandidat! Först i Europa att åka en turbofemma?
Efter en rejäl snurr pga av en oljeslang så är jag inte lika tuff som förare och släpper av gasen lite oftare. Men vi lyckades köra 4.34/278 och 6.62/348 i år i alla fall!
På kjula radade vi upp många fina 6 sekunderskörningar och höll oss ifrån breakout på 6.60 ,)
Nu har jag en del service på bilen att göra under vintern. Sen ska den komma tillbaka som en 5 sekunders kandidat! Först i Europa att åka en turbofemma?
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Brillko 25.1E Camaro 2002
Bra jobbat, framtiden verkar ljus, jag håller tummarna för er!
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.