Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre nov 22, 2019 10:46 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: fre feb 25, 2011 6:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
MiniUpdate.

Fräsarn fick även mitt fäste för mekaniska soppapumpen och vi får se vad han lyckas med... Skriver Lyckas för denna man har fan aldrig misslyckats!

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 25, 2011 7:40 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör feb 26, 2011 11:41 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Bild
Bild
Bild
Bild

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör mar 05, 2011 1:07 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
The latest in ignition tecnology from ICE Ignition Australia. Its a 10AMP ignition controller for my AEM ECU. I will use their 4200 series coil and a 24V booster. With this i can run without an alternator and still have full power for my ignition.


På svenska betyder det att vi kommer åka med den senaste teknologin inom tändning från vår sponsor ICE Ignition. Vi kommer nyttja deras 10AMP kontroller tillsammans med tändstyrning från vårat AEM sprut.

För att alltid säkerställa att tändsystemet har tillräckligt med spänning nyttjar vi deras Volt förstärkare till 24V. Dessa boosters finns även för 16V för att hantera traditionella tändsystem.

Vi nyttjar deras nya 4200 serie spole som är gjord för 24V. Med detta skall vi lekande lätt tända metanolångorna och fortfarande kunna styra maskin på ett korrekt sätt.


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 06, 2011 6:50 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Idag gradade jag och Kollegan Pelle in kammen. Vi passade på att justera ventiler och sätta dit kåporna. Insuget tvättades av och i inväntan på packningar så lämnade vi det där.

Jo vi kollade av alla fjädertryck och de låg inom 20lbs 220-240 på min mätare. Sist ja mätte så var 220, 250 på flittens riktiga så.

Under 210 så byter jag dem mot nya.


Btw, ser ni andra alla bilder jag postar? För mig blir det bara ett gult fält...

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 06, 2011 6:58 pm 
Offline
Skärgårds-trimmare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Inlägg: 5059
Ort: Umeå / Skärgården
Bilderna syns, fin puffra! :)

_________________
http://www.team58.se
http://twitter.com/TeamJohansson
http://www.facebook.com/TeamJohanssonOffshoreRacing
http://www.youtube.com/channel/UCN871_rAt4xvAZXcytVg04A


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 06, 2011 7:31 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Inlägg: 740
Jodå bilderna syns :D

Motorn ser ut som den skulle börja flaxa med vingarna och flyga iväg :hihi:

BTW tack för titten och kaffe.

Kämpa på.

_________________
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis mar 08, 2011 11:03 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Sådär ja. Idag ligger maskin i bilen... Och Idag fick Jeppe/Micke göra första växellådslyftet... Det tar en stund att hitta rätt taktik ;)

BIlder finns på www.brillko.com

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 16, 2011 10:12 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Ikväll är det Motorsoffan på nitroz webbtv. 19.00

Nitroz.Se

Ämnet är mig själv... Så kolla in ,)

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 16, 2011 7:09 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Inlägg: 406
Ort: Stockholm/Norrort
Bytt ut kines turbosarna? =)

_________________
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 17, 2011 10:02 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Inlägg: 2022
Ort: Bettna
brillko skrev:
Ikväll är det Motorsoffan på nitroz webbtv. 19.00

Nitroz.Se

Ämnet är mig själv... Så kolla in ,)



Kollade precis reprisen på nitroz. Måste säga att du verkar haft en hel del otur i dina dagar.
Lycka till med TD i sommar och att slå ner herr hoffman från DTE´s dyno lista. :thumbright: :wink:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 17, 2011 3:55 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1361
Ort: Åland
kallas väl för lärpengar :hihi: Har inte sett avsnittet ännu, men ska göra de nåt i helgen :thumbright:

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 17, 2011 4:25 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Pimplaren skrev:
Bytt ut kines turbosarna? =)


De har en annan snabb forumsdeltagare tagit över. ;) Jag behöver mer effekt än de 1560hk jag fick ut med dem.

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 28, 2011 8:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Mekonomen öppnar sin nya butik i Masmo (Sthlm) i helgen.

Brillko Racing kommer finnas på plats och visa upp den nya bilen.

10-17 Lördag och söndag.

Bilen är långt ifrån klar men kom gärna och visa ert intresse!

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 17, 2011 3:05 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Hej alla glada... Här kommer tråkiga nyheter.

Vi kommer köra bracket i sommar pga av kriget i libyen.



Nej, Men vi kommer inte hinna att bänka motorn före säsongen. Därför kör vi vidare på E85 även denna säsong och testar ut en metanol kombination till hösten.

Mao så byggs bilen klart nu. Maskin sitter på plats men lådan skall rivas ur så jag kan montera flexplattan.

Kardan är kortad av TTR-Jompa.
Headers och turbinhus är coatade av Weird Performance & Coatings.

Reservmotorn får betong i sig hos Blenco.

Stora anledningen är helt enkelt Penningbrist.

Så sorry. Maskin kommer ge 1560hk i sommar.

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010