Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Nu spelar dock detta jag skrev ovan ej någon roll längre då jag fick väldigt bra snurr på grejerna idag vilket resulterade i ett STORT hål i blocket
För övrigt inte helt oväntat men nu blir det definitivt inge åka den här säsongen för nu blir det att bygga en potent botten och 16v maskin med ungefär samma koncept
men först ska den här ut på vägen!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
För övrigt inte helt oväntat men nu blir det definitivt inge åka den här säsongen för nu blir det att bygga en potent botten och 16v maskin med ungefär samma koncept
men först ska den här ut på vägen!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Idag mekar jag V8 och försöker få dit en frostplugg och det går inte alls bra, lagom irriterande..
Golfen provstartad och funkade hyffsat tills ett gammalt sopparör tackade för sig får lov och bocka nya...
Hoppas morsan gör god mat ikväll
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Fick bli en ny bil så jag fick en ny maskin till 240in!
Setupen på den här nyrenoverad b230fk med 16v topp extraktorgrenrör och 13g turbo och chippade boxar och den rör bra mycket bättre på sig en min gamla 8v turbo
Setupen på den här nyrenoverad b230fk med 16v topp extraktorgrenrör och 13g turbo och chippade boxar och den rör bra mycket bättre på sig en min gamla 8v turbo
Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Nu känner jag att det är dags att väcka liv här igen. Nära på två år sedan sist!
Mycket tid har lagts ner på huset och tragiskt nog väldigt lite på bilarna, 3 jobb har avverkats och en sambo med tillhörande hund har passerat men nu är det dags!
Som jag tidigare laddat upp bilder på har jag en Golf mk1 som strulat en jävla massa under tiden jag haft den. Som sagt man tröttnar ju på sådant och det är då det är läge för uppdatering
1.6 EM är rätt trisst
Vissa ser nog redan vad som är på gång
Bromsarna blir vr6ans orginal och till lika 5/100 bultcirkel kompletteras med Kerscher Carmona 9x16" ET15
Tacksamt att kunna skrota bilar på jobbet med traversen
Tanken är att bilen ska Sfro besiktas som ombyggt fordon vilket är möjligt med en lättare uppviktning så ska 15kw/100kg vara lagom.
Bilen ska i sig rulla 9 Juni och då till Mantorp park och då givetvis Bugrun
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Mycket tid har lagts ner på huset och tragiskt nog väldigt lite på bilarna, 3 jobb har avverkats och en sambo med tillhörande hund har passerat men nu är det dags!
Som jag tidigare laddat upp bilder på har jag en Golf mk1 som strulat en jävla massa under tiden jag haft den. Som sagt man tröttnar ju på sådant och det är då det är läge för uppdatering
1.6 EM är rätt trisst
Vissa ser nog redan vad som är på gång
Bromsarna blir vr6ans orginal och till lika 5/100 bultcirkel kompletteras med Kerscher Carmona 9x16" ET15
Tacksamt att kunna skrota bilar på jobbet med traversen
Tanken är att bilen ska Sfro besiktas som ombyggt fordon vilket är möjligt med en lättare uppviktning så ska 15kw/100kg vara lagom.
Bilen ska i sig rulla 9 Juni och då till Mantorp park och då givetvis Bugrun
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Blivit lite pysslat i helgen bla övre spindel infästningen som syns på bilden. Mk1 har 21.6mm mot mk3 27.5mm så fick borra ur distans eller förstärkningen (mitt tycke är att det inte är en förstärkning då den är punktsvetsad i centrum av den yttre delen som är svetsad i själva hylsan)
Blev även diverse bulthåls skillnader på spindelleden till lika konstruktionen.
Men bilen hittade ner till marken för en stund sedan ändå efter en grov hjulinställning
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Pysslade lite med där det är tänkt att motorfästena. Hoppas på att kunna skära loss dom ur mk3ans subframe och passa in dom nått sånär allternativt får jag jag sänka ner dom för att få bra lutning på maskinen.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Nu jäklar händer det grejer!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Så här nöjd är jag nu! Motorn inmätt samtliga fasta fästen sitter på plats bara ett växellådsfäste kvar att svarva hylsa och delrinbussning till!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Dennis Traneskog
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: sön nov 14, 2010 8:42 pm
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Snygg tröja, ett gäng såna har jag oxå.. Hehe
Volvo 740 tic -85
Fredrik Jarvisson
Fredrik Jarvisson
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Är ju härligt när jobbet sponsrar ju haha!riverdick_racing skrev:Snygg tröja, ett gäng såna har jag oxå.. Hehe
Fick bli lite bussning till slut efter jag hittat lämpliga dimensioner iaf så nu får jag sömma ihop fästet så man kan pressa i bussningen
Dennis Traneskog
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: sön nov 14, 2010 8:42 pm
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Ja visst är det fantastiskt jobbar du på joab i Lessebo då?
Volvo 740 tic -85
Fredrik Jarvisson
Fredrik Jarvisson
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Stämmer bra det!riverdick_racing skrev:Ja visst är det fantastiskt jobbar du på joab i Lessebo då?
Dennis Traneskog
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: sön nov 14, 2010 8:42 pm
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Gutt, själv är jag på joab i blomstermåla
Volvo 740 tic -85
Fredrik Jarvisson
Fredrik Jarvisson
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Roligt bygge
Du kan ju söka dispens så du kan ha 20kw/100kg så kanske du inte behöver vikta på i onödan. Gjorde det på mitt bygge och det gick bra.Hade stor hjälp av min lokale SFRO man.
Du kan ju söka dispens så du kan ha 20kw/100kg så kanske du inte behöver vikta på i onödan. Gjorde det på mitt bygge och det gick bra.Hade stor hjälp av min lokale SFRO man.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Jag hade det på kännriverdick_racing skrev:Gutt, själv är jag på joab i blomstermåla
Dennis Traneskog