bossrules skrev:
SFRO försöker väl få genom 20kw/100kg som som ny maxgräns för ombyggt fordon men det går väl lite trögt. Så än så länge får man söka dispens.
Hade väl inga speciella krav. Överdimensionerade bromsar och förstärkt chassi. Sen får man pluspoäng ifall man gjort miljöförbättrande åtgärder såsom; byte från förgasare till insprutning, monterat katalysatorer osv. Vid byggbesiktningen så kollade han på bilen och tyckte att den var byggd så att man kunde söka dispens. Hade inga kattar på min men det gick bra ändå.
Men hör med din lokala SFRO kille å hör vad han säger
Ja vi får se lite hur det blir! Räknade ut förut idag att för det ska vara godkänt på orginal vikten då för att förtydliga det hela, får jag ha 168hk så jag är nära!
Men vikten borde klara sig med tanke på större bromsar (vikt respektive kapacitet) plus motorns egna mervikt.
Det jag själv är orolig över är att jag tror den kommer bli kraftigt understyrd iom det höga trycket på framaxlen så jag får försöka flytta bak så mycket som möjligt för att uppnå så jämnt axeltryck som möjligt!
Hoppas du förstår hur jag menar för det blev lite luddigt nu