ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Uppdaterad 7/8)
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Ser bra ut
Har också provat det där med att borra i ögat
Tycker nästan det var värst efteråt, trodde det skulle bli bättre när skiten var ute..
Har också provat det där med att borra i ögat
Tycker nästan det var värst efteråt, trodde det skulle bli bättre när skiten var ute..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 920
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
http://www.chopperhandbook.com/bender.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Här finns ritningar på rörbock, dock måttsatt i tum.
Här finns ritningar på rörbock, dock måttsatt i tum.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Sweet, ritningar... Hade ju varit bra medan vi byggde rörbocken Vi verkar ju ha byggt en JD2 kopia.
Tisdag igår, och skruvning i ESP-garaget!
Ibland är det trevligt med motoriserad hydraulkraft
Och vad är detta?
Jo det är början på en styrarm. En vital del i sammanhanget.
Sen tog jag inga mer bilder?
Men vi snickrade vidare på styrarmen och punktade fast arm på styrsnäckan, gjorde provisoriskt styrstag och provade styra.
Funkade fint både på pallbock och på backen. Vi hade väl ignorerat vissa indikationer sen tidigare, men igår var det ett faktum när vi såg styrvinkeln på hjulen, det blir inga driftingtävlingar med den här bilen... Typiskt
Tisdag igår, och skruvning i ESP-garaget!
Ibland är det trevligt med motoriserad hydraulkraft
Och vad är detta?
Jo det är början på en styrarm. En vital del i sammanhanget.
Sen tog jag inga mer bilder?
Men vi snickrade vidare på styrarmen och punktade fast arm på styrsnäckan, gjorde provisoriskt styrstag och provade styra.
Funkade fint både på pallbock och på backen. Vi hade väl ignorerat vissa indikationer sen tidigare, men igår var det ett faktum när vi såg styrvinkeln på hjulen, det blir inga driftingtävlingar med den här bilen... Typiskt
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Var förbi i garaget igår en snabbis...
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Igår var det tisdag! Så då var det tisdagsskruvning i ESP-garaget!
Och med de bilder som jag postade igår kanske någon anar att det igår var dags att prova muttra dit de nya hjulen lite försiktigt
Nya längre hjulbultar behövs fram och bak måste vi tillverka spacers om vi ska åka med den här bakaxeln...
Vi svetsade dit ett små rör till på chassiet och nu är det inte mycket kvar. Vi måste täppa till ett "hål" i Funnycar buren som hjälmen kan tas sig ut genom, men sen är det nog ganska färdigt ur SFI-pespektivet. Ett och annat fäste för karossen ska väl också svetsas fast.
Gamla till vänster
"Har man för smal bak får man köpa sig bredare sulor"
Och med de bilder som jag postade igår kanske någon anar att det igår var dags att prova muttra dit de nya hjulen lite försiktigt
Nya längre hjulbultar behövs fram och bak måste vi tillverka spacers om vi ska åka med den här bakaxeln...
Vi svetsade dit ett små rör till på chassiet och nu är det inte mycket kvar. Vi måste täppa till ett "hål" i Funnycar buren som hjälmen kan tas sig ut genom, men sen är det nog ganska färdigt ur SFI-pespektivet. Ett och annat fäste för karossen ska väl också svetsas fast.
Gamla till vänster
"Har man för smal bak får man köpa sig bredare sulor"
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Riktigt ball!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Tackar tackar!
Det var en bra dag för motivationen igår att få på karossen igen känner jag. Man börjar inse hur fränt det kommer att bli
Btw, om det är nån som har ett par lämpliga aluminiumbromsok till våran framvagn så är vi intresserade av förslag!
Det var en bra dag för motivationen igår att få på karossen igen känner jag. Man börjar inse hur fränt det kommer att bli
Btw, om det är nån som har ett par lämpliga aluminiumbromsok till våran framvagn så är vi intresserade av förslag!
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Ser ju sjukt frän ut med karossen på! Men efter provsittningen av den så är ja då inte de minsta avundsjuk på den av er som ska köra Man får inte precis ha cellskräck
Förresten ni vill inte ha nån kolfiberskiva att göra instrumentpanel eller nå av?
Förresten ni vill inte ha nån kolfiberskiva att göra instrumentpanel eller nå av?
Magnus M
Saab 9000 aero 2,5T
Saab 9000 aero 2,5T
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
aero: Vi har en orginalinstrumentbräda i patinerad plåt Och av eftersom biltillverkarna på 30-talet tänkte på att den skulle säkert 70 år senare användas till nåt fränt så passar 1 st 5" varvräknare och 2 st 2" mätare i princip bolt on
edit: Men vi kanske behöver nån el-knappspanel i på lämpligt avstånd från föraren. Är det sandwich?
edit: Men vi kanske behöver nån el-knappspanel i på lämpligt avstånd från föraren. Är det sandwich?
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
gick det inte rädda oken ni köpte? Kan påta genom hyllorna lite på jobbet annars i morgon. kanske ligger
nå spännande där någerst!
nå spännande där någerst!
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Robert, gör gärna det! Kolvarna i oken var rostiga... innan vi har jagat rätt på nya kolvar och köpt renoveringssatser mm så börjar vi ha kastat ut lite väl mycket slantar och tid :/
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Det ser mycket bra ut! Vad blir det för låda?
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Powerglide Jänkeautomat, preppad enligt han som sålde den till oss.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Jag har hört att den är riven och helsvetsad vart är bilderna?