ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Uppdaterad 7/8)
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Update från veckans tisdagsskruvning!
Framvagnsupphängningen börjar ta form!
Första staget på plats...
Jigg för att få de nogrant uträknade 6.27° i vinkel mot främre bussningen.
Sådärja. Fyra stag på plats! Ett panhardstag på det här och framvagnsupphängningen får ses som ganska färdig!
Nu börjar det närma sig att ta ner bilen från chassiejiggen
Framvagnsupphängningen börjar ta form!
Första staget på plats...
Jigg för att få de nogrant uträknade 6.27° i vinkel mot främre bussningen.
Sådärja. Fyra stag på plats! Ett panhardstag på det här och framvagnsupphängningen får ses som ganska färdig!
Nu börjar det närma sig att ta ner bilen från chassiejiggen
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Kunglig projekttråd. Keep it up!
Kanske en update efter varje tisdagsmek
/C
Kanske en update efter varje tisdagsmek
/C
____________________
http://www.incognitoracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.incognitoracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Kom på att jag glömt en bild på framvagnen!
Med drygt 7cm (iom lite vinkel på dämparen) fjädringsväg, borde ju det här räcka.
Med drygt 7cm (iom lite vinkel på dämparen) fjädringsväg, borde ju det här räcka.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: sön okt 07, 2007 10:15 pm
- Ort: Göteborg
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
kul att det har börjat hända grejer igen!
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Här kommer lite roliga bilder
Har tyvärr lite dåligt med tid att skriva kommentarer så bilderna får tala för sig själv...
Hmm... En tom chassiejigg...
Har tyvärr lite dåligt med tid att skriva kommentarer så bilderna får tala för sig själv...
Hmm... En tom chassiejigg...
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
bra jobbat!
mycket utrymme för turbosystemet också
mycket utrymme för turbosystemet också
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tor dec 10, 2009 2:48 pm
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
fränt. men blir lite vingligt med diagonaler i fram
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Det är äkta höghastighets racediagonaler från 50-talet, dom är så lättrullade att vi kommer köra sexor redan utan laddtryck. (synd att det är pyspunka på ena bara)
Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Dom framdäcken vill jag låna till 32an! En repa sen är jag nöjd
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Vi har inte tagit ledigt. Men det har mest arbetats med rörbocken den senaste tiden. Igår blev det premiär....
Vi var väl inte så överlyckliga.
Men ett rör med vettig godstjocklek och vips blev resultatet som det var tänkt
Closeup på den snyggaste tröjan på länge!
Cred till Andreas J för loggan!
Gott nytt år!
Vi var väl inte så överlyckliga.
Men ett rör med vettig godstjocklek och vips blev resultatet som det var tänkt
Closeup på den snyggaste tröjan på länge!
Cred till Andreas J för loggan!
Gott nytt år!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Om nån har en lämplig converter, kardan eller 26" frontrunners liggandes så skicka ett pm till nån i teamet.
Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Är det ett dammsugarmunstycke?
Är det till farsgubbens spånsug?
Nä, det är en åkaskitfort-intercoolergavel.
Blir en liknande lösning på den nedre gaveln.
Är det till farsgubbens spånsug?
Nä, det är en åkaskitfort-intercoolergavel.
Blir en liknande lösning på den nedre gaveln.
Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Extremt fränt
____________________
http://www.incognitoracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.incognitoracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Fy f-n va superfrän den blir.
Villha begäret är maximalt!
Villha begäret är maximalt!
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Vi har beställt mer rör från vårat favoritföretag Hydroscand så att vi kan färdigställa chassiet (funnycar buren) nu när vi har en alldeles egen rörbock
En summit order för flera pengar är på väg från staterna med diverse ditt och datt.
Bjuder på lite fler bilder från i tisdags... Lite tidigare på kvällen...
Första delen på nedre gaveln till IC:n
Byggdes en enkel plåt för batteriet att stå i. Och även ett mockup batteri som var aningen lättare att manövrera runt i chassiet...
4" Alu rörböjar... Inget är smått här...
Alu-innerskärmar alá Mr Worre
Grenröret har fått några fler böjar på plats...
En låda full med rörböjar men ingen i rätt dimension... Men fler 48 långradieböjar är på gång!
I farten svängde vi ihop en lättviktstank också