ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Uppdaterad 7/8)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Fredrik Y »

En milstolpe passerades igår då jag helsvetsade chassiet :checkered_waving:
men det är ännu en bra bit kvar innan den går för egen maskin :thumbdown:

bilder kommer väl in efter tisdag.
Piab
Sofa
Esp

-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av j björk »

Jäkla gött stuk :thumbright:

Lite synd att det blir strippbil, i med cumminsdiesel och ut med den på gatan istället :hey:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av mattias »

Var på besök i helgen (och IS-SM i Överkalix), i brist på annat spännande får ni en bild till på chassit, numera helsvetsat :
Bild

Andreas hjälper en kille med större hjulhus för att rymma elaka hjulvinklar så han kan bränna gummi på allvar :
Bild

Till min 945 har han fixat en Schwitzer/B&W S200 med borttagen intern wg konverterad till V-band :
Bild
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Mattias är och smyger i garagen :) bra att du hade kameran med dig! :)

j björk: diesel är för transportfordon av varierande storlekar, bilar för människoarslen, lastbilar för stora kartonger osv. Bensin/sprit/metanol är för fräna grejer som högvarvande tvåtaktare, racebilar och annat kul ;)
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Igår påbörjades golvet och lockning av öppna rörändar.

Bild
Mr Worre in action...

Bild
Mittenbiten under lådan är i Aluminium och är tänkt att sitta med dzus underifrån.
storerik
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: mån sep 06, 2010 5:34 pm
Ort: Harads Boden

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av storerik »

Härligt :thumbright:
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Richard »

http://i1124.photobucket.com/albums/l56 ... G_0831.jpg

Nu kanske det är kameravinkeln som luras lite, men hur många cm har ni mellan däcket å rören framåt ?
Jag tänkte på den expansion av däcket som trots allt blir vid lite fart...
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Richard: Vi har drygt 5 cm om jag minns rätt.
benkoilovikka
Forumsberoende
Inlägg: 514
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
Ort: Pajala/Lovikka

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av benkoilovikka »

Jag har inga erfarenheter själv, men på de filmer man sett så blir ju riktiga dragracingdäck ganska mycket större i diameter när dom snurrar?
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Toffe »

Ett däck sväller 1-2 tum beroende på storlek, och över 240kmh.
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Storleken på de nya däcken är 33 x 16 om jag minns rätt?
Expansionen måste ju öka med ökad bredd på däcken känns det som.

2 tum = ~5 cm. Då är det på det berömda håret...
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Toffe »

Hur fort planerar ni att åka med denna farkost? enligt M&T så sväller däcken i dia 1-1-1/2" och främst över 240kmh och uppåt. Som du säger så så har både bredd å höjd betydelse.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av j björk »

Om däcken aväller 1-1,5" på diametern bör det väl vara rätt lugnt?
Då har ni väl plats för att det ska svälla nästan 4"
SebastianW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: sön okt 07, 2007 10:15 pm
Ort: Göteborg

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av SebastianW »

hur går det för er?
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)

Inlägg av Robert Markström »

ja precis? nu har det väl ändå varit några tisdagar sen sista uppdate? :wink:
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Skriv svar