Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons jun 28, 2017 11:24 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor jan 12, 2012 6:13 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 31, 2008 10:40 pm
Inlägg: 124
Ort: Pajala
Blir nog riktigt bra det dära :thumbright:

_________________
Patrik Mäki
070-2790759

BMW 1600-2 M50 Turbo -69
BMW 320i Touring -01


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 12, 2012 6:42 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Inlägg: 848
Ort: Sjulsmark
Vad är det för framskärm du har styckat till breddarna?
Ser ju ut att bli rätt stuk på det hela :)

_________________
Projektet | Memberspage på vems.hu


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 12, 2012 2:35 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Tack för kommentarerna grabbar.
Ang. skärmarna så är det framskärmar från Opel Rekord D (-72 -78) som jag har skurit ut mittenbiten från.
Det blir ju lite lappande med en bit handknackad plåt + en aning valsning av kanterna på varje sida också, men då den störste biten av breddningen löser sig med framskärmarna så blir ju jobbet minimalt.

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 12, 2012 8:46 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Har varit och lekt lite med bakskärmen i dag igen.
Provade att få till en bra framkant på breddningen så jag lekte lite med wellpapp.
Det blev väl så där, tyvärr blev bilderna lite mörka, men det kanske syns hur jag har tänkt mig.

Bild

Bild

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 13, 2012 4:20 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Inlägg: 1561
Ort: Sundsvall
Det blir awesome :thumbright:

_________________
http://etanoldrift.nu/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 15, 2012 10:14 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Tackar för det.
Ska hämta lite plåt och förlänga breddningen lite i framkant, tror att det kan se lite bättre ut.
Blir en mjukare övergång så mellan originalskärmen och den breddade delen + att jag får ut skärmen nån cm till.

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 04, 2013 11:11 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Jag kom på att jag glömt att visa hur snabbfixet av bakskärmarna och fronten blev.
Förutom bakskärmarna, så blev det även Saab 99 lysen bakom svartlackade "grillgaller".
Det blev ca 100mm bredare/sida.
Här några dåliga mobilbilder.


Bild
Bild
Bild
Bild

Opps! Har visst lämnat ett lite däckavtryck också på sista bilden.

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 04, 2013 11:20 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Strax efter att bilderna togs, så var det dags för en omreggning.
Detta för att få inskrivet nya bredden, nya axeln och nya däckdim. bak.
På väg in på lyften på bilprovningen så han Murphy ikapp mig igen och lådan rasade.
Jag körde bilen in i hallen men fick bogsera ut den.
Så där står jag nu, med lådan urlyft för renovering och även motorn ska ur, för nya lager, ny högvolymsoljepump samt oljereturer på tråget för turboaggen.
Kommer bilder på detta när jag är på G med renoveringen.

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 14, 2013 8:31 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Slängt på aggen för att mäta in/kolla var oljereturerna ska in i tråget.
Bild
Bild

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 14, 2013 8:40 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön sep 30, 2007 9:27 pm
Inlägg: 376
Ort: Malmö
Ser både trevligt ut o lär bli en rolig Opel!

_________________
Körde Opel Kadett GT/E 75:a med 2,5 TIC

Bygger Opel Manta 3,0 TIC

https://www.facebook.com/groups/1439720 ... 3/?fref=ts


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 14, 2013 8:56 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Ja, jag hoppas den ska bli något piggare med dessa på! :)

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 05, 2013 11:45 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Nu är maskinen klart att flytta hem igen, bara lådan kvar att fixa.
Reg.tid på fredag 10/5, lite lite stressad! :doh:
Bild

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 18, 2013 4:21 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Sket sig med reggning den 10'nde.
Fick ny tid till den 17'nde, han precis klar, med några timmar tillgodo.
Så här ser den ut 06.00 17/5.

Bild
Bild


Nu några timmars sömn, sen SPRINGMEET på Optandsflygfält 18/5 09.00-15.00.

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 21, 2013 10:29 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Så en liten film på inkörningen av växellådan!
Springmeet 2013-05-18 i Östersund där vi hade lite lekstuga.
0.21 in testas det både låda och "rökmaskin"!

http://www.youtube.com/watch?v=trQ6HnKOlJU

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 21, 2013 10:36 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön sep 30, 2007 9:27 pm
Inlägg: 376
Ort: Malmö
Skön inkörning; )

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

_________________
Körde Opel Kadett GT/E 75:a med 2,5 TIC

Bygger Opel Manta 3,0 TIC

https://www.facebook.com/groups/1439720 ... 3/?fref=ts


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Hakan, Overdrift-Johan, smygarn och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010