Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån apr 22, 2019 7:32 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 63  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: lör nov 07, 2015 7:13 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 337
Ort: Kisa
Om det är obd borde du kunna få fram vilken kabel som är till obd via ett ek schema och då kan du bara plocka ett obd uttag från valfri bil och läsa koderna.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör nov 07, 2015 9:16 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Inlägg: 751
Ort: Malmö
Tack för tipset, jag har ett par kablar jag misstänker kan vara till nåt sånt.

_________________
Toni
World's Fastest Commer
viewtopic.php?f=21&t=54703&hilit=commer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons nov 11, 2015 1:37 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Inlägg: 273
Ort: Bollnäs
Har varit och mätt på Opel servot, längd mellan flänsarna(eller vad man nu ska kalla det) är ca:150mm, totallängd på hela servon ca:200mm, mätt lite grovt då det var trångt att komma in i bilen för att mäta! Har en bild på den någonstans som jag inte hittar nu.

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk

_________________
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons nov 11, 2015 1:41 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Inlägg: 751
Ort: Malmö
Kanon, tack för hjälpen!

_________________
Toni
World's Fastest Commer
viewtopic.php?f=21&t=54703&hilit=commer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 17, 2015 10:21 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Spännande Toni. Jag tackar också för bilderna på växellänkaget. Något säger mig att just spakställ, wirar och länkage kan göra en gråhårig. Detta kommer jag troligen kopiera rakt av :hey:

Vad händer med anmärkningarna. blir det en besiktning till?
Finns det en 5-årsgräns mellan SFRO 1 och 2?

Viktiga frågor, det här :thumbright:

Kör hårt.

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 17, 2015 10:58 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Inlägg: 751
Ort: Malmö
Tack, kul att kunna hjälpa.
Jo, det får gå max 5 år mellan besiktningarna.
Dock är det upp till bes mannen att avgöra hur lång tid man får på sig att fixa ev anmärkningar från SFRO 2...... Jag ska återbesiktiga till sommaren...!
Då har jag hunnit lacka och göra allt klart. Anmärkningarna är redan fixade.

_________________
Toni
World's Fastest Commer
viewtopic.php?f=21&t=54703&hilit=commer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 09, 2015 11:31 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: fre apr 24, 2015 9:26 pm
Inlägg: 5
Läst igenom alla sidor och är riktigt imponerad, underhållande läsning och ett grymt bygge som kommer följas i fortsättningen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor dec 10, 2015 7:18 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Inlägg: 751
Ort: Malmö
Tackar.
Just nu pågår demontering för lack, inte mycket att fota.
Jäkla massa delar man har gjort. Inte konstigt att det tagit sån tid...!

_________________
Toni
World's Fastest Commer
viewtopic.php?f=21&t=54703&hilit=commer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor dec 17, 2015 6:49 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Inlägg: 751
Ort: Malmö
Tänker såhär:

Turbo
Etanol
Alkohol
Citronsnaps
Hemgjort och ej offtopic

Bild

Bild
Bygget:
Till en liter behövs smaklös sprit
1 msk strösocker
Skala med potatisskalare TUNNA, långa remsor citronskal (de ska helst inte ramla ur flaskan när man häller). Försök att inte få med det vita under skalet, det blir lite beskt då.
Skaka morgon och kväll i en vecka
Njut! (men med måtta, drick responsibelt...)

GOD JUL allihopa!!!

_________________
Toni
World's Fastest Commer
viewtopic.php?f=21&t=54703&hilit=commer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 05, 2016 11:19 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Inlägg: 751
Ort: Malmö
Har snart plockat ner hela bilen och jösses vad med grejor man har skruvat på!
Men nu är det dags för ramen att åka på blästring och pulverlack.
Någon som vet om vibrationsdämpare och gummibussningar tål 200 grader i ugnen?

Bild
Mycket delar blir det...

Bild
Ska bara slipa bort alla småmissar och fästen som inte var så smarta...!

Bild
Ca 60 - 70kg.

_________________
Toni
World's Fastest Commer
viewtopic.php?f=21&t=54703&hilit=commer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 05, 2016 11:26 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Inlägg: 2105
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
:thumbright:

:arrow: NXJ

_________________
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 05, 2016 6:48 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons sep 09, 2009 10:27 pm
Inlägg: 68
Du bör nog ta bort allt av gummi innan ugnen, de kommer garanterat
eftervulka och bli hårdare. Jfr rekommendationen att förvara vinterdäck
svalt på sommaren.

(Häftigt projekt BTW)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 05, 2016 8:26 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Inlägg: 751
Ort: Malmö
Tack för klokt svar och beröm.
Eftersom mina bussningar redan under testkörning kännts lite väl mjuka, borde en omgång i ugnen göra susen...!
Tror jag...

_________________
Toni
World's Fastest Commer
viewtopic.php?f=21&t=54703&hilit=commer


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 07, 2016 3:19 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Inlägg: 5068
Ort: norrköping
Haha så kan man ju se på det. Eller så passar du på att ordna "bättre" bussningar när du monterar ihop igen. En hård /torr gummibit spricker lättare

_________________
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 07, 2016 4:24 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm
Inlägg: 176
Stort steg att skicka ramen på lack.
Bra jobbat!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 63  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: wille91_ och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010