Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons mar 20, 2019 6:42 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 594 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Författare Meddelande
InläggPostat: fre dec 28, 2018 1:27 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5330
Ort: Lykksällä
Har kört ett tag med Vemset och 875cc-spridare och igår startade jag upp den med en Holset HX30W
Upptäckte att det satt en spännande T-kam i den så om nån har an V eller liknande att sälja är jag intresserad!

Bild

Ska svetsa diffen ikväll och förhoppningsvis hinna koppla in hydrauliska handbromsen så man kan fara ut och leka Tokyo drift :D

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 29, 2018 12:48 am 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5330
Ort: Lykksällä
Eller ska man ha en A-kam kanske? Nån som har provat och har erfarenhet?

Ska användas som brukis och att köra brett ibland

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 29, 2018 5:31 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 543
Ort: lycksele
Allt utom en M är ju en förbättring från T kammen iaf en A kam har om ja minns rätt 13gr mer duration vid 1mm.
Av volvos originalkammar är det i mina ögon ju vassare ju bättre möjligen med undantag H kam på en nära på original turbo eller förgasarmotor.
Finns en utlagd bromsning med T A och K kam på dynodelen i samma motor.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 29, 2018 8:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån dec 05, 2005 5:29 pm
Inlägg: 258
Ort: Stockholm
Har du möjlighet att ta några snabba mått på turbon? Hur mycket kompressor/avgashus bygger utåt mätt vinkelrätt från packningsytan.

Har fått kapa ur lite i innerskärmen på kadetten för att rymma original turbon, men tänkte förbereda för framtiden redan nu ;)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 11, 2019 5:41 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5330
Ort: Lykksällä
Fick ihop den med nya turbon och tillbehör rätt smidigt, provkörde lite och:

Bild

1,3 bars laddtryck vid typ 2100 rpm med WG:n ställd så slappt det gick

1,3 bar(sen slår laddtrycksspärren in) vid ca 3000 med wg-klockan helt bortplockad

La upp den här bilden på Facebook och Jens G skrev direkt att man måste porta upp WG:n, gärna få mer slaglängd på den och byta WG-klocka

Försökte hitta lite info om turbon före jag köpte den men hittade inget alls, bara en massa webshopper som skriver att den räcker till 400hk så tänkte inte alls på att ens kolla hur WG:n såg ut

Jaja, bara att bita i det sura äpplet och plocka lös den och fixa...det är ju ändå sjukt lättskruvat med 740 och B230 :D Känns som att den kommer att bli riktigt trevlig när den funkar som den ska!

Nån som provat en likadan turbo eller vet nån som har en i sin bil?

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 12, 2019 10:05 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20757
Ort: Tomterna/sävar
beror på vart man köper turbo hur bra och hur mycket hjälp man får :wink: jag bruka porta till dem (ett par timmars job totalt) och informera om att klockan är för 2+bar man kan antigen byta den (fins de som passar) eller sätta in nå fjäder utvändig som jobbar mot wg.

men jag kan inte konkurrera med priserna en "on line" web shopp har som bara säljer turbos från ett lager utan kunskaper.

mvh jens

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 12, 2019 5:05 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre okt 26, 2012 4:56 pm
Inlägg: 68
Ort: Veddige
Steve skrev:
Fick ihop den med nya turbon och tillbehör rätt smidigt, provkörde lite och:

Bild


Nån som provat en likadan turbo eller vet nån som har en i sin bil?



Köpte en av Jens som han redan fixat WGn på å dynat lite med... ett par år sedan. Körde den på en orginal b230fk motor med maxxecu sprut och e85. laddade 0,9 bar å öste in soppa för lillebror ville de skulle panga å spotta eld. https://www.youtube.com/watch?v=h700tTqQp6k.

Edit: vi började köra den i en volvo 940 med standard sprut å msd tändbox, fulbyggd LMM gröna spridare.. all den där skiten. men de finns inte dokumenterat:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 12, 2019 7:54 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5330
Ort: Lykksällä
Köpte ju av Jens till min 242 av dom anledningarna han nämner men blev så bra affär på den här så kunde inte låta bli...dumt av mig! :D

Har ni kört den där i bänk nåt?

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 12, 2019 10:30 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre okt 26, 2012 4:56 pm
Inlägg: 68
Ort: Veddige
Steve skrev:
Köpte ju av Jens till min 242 av dom anledningarna han nämner men blev så bra affär på den här så kunde inte låta bli...dumt av mig! :D

Har ni kört den där i bänk nåt?


Nä den kördes aldrig i bänk. vågade inte testa köra med oljerestriktor på den heller men Jens kanske har erfarenheter om de?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 594 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Ola_W och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010