Steve fixar
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Så sjukt kul att se folk använda sina fordon till alla aktiviteter och säsonger
Man är ju uppenbarligen en fegis själv som väntar tar på våren..
Man är ju uppenbarligen en fegis själv som väntar tar på våren..
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Finns det ingen som har en tom 67-69 Camaro/Firebird-kaross till salu så jag kan konvertera utsidan av bilen också?
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Lyxigt med isbana,Här nere i Värmland brukar isarna vara rätt dåliga överlag så blir allt för sällan isåkning Den där 240in låter inte lite gött
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
F.F.F = Funktion Före Form
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Tror isen var minst 40 cm nu där dom gjort isbanan
Skulle ha haft lite annan utväxling på den så det gick köra på Speed Weekend i Årsunda
Skulle ha haft lite annan utväxling på den så det gick köra på Speed Weekend i Årsunda
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Oj 40cm Ploga förra året här vid mej med en toyota tercel vid den här tiden på året och dagen efter var de helt öppet på ett ställe vi åkt är de 4:10 i denna ?
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
F.F.F = Funktion Före Form
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Tycker man är tillräckligt nervös när det smäller i isen när det är 30cm Jo, är nog 4,10 i den och varvar bara 6500 utan överväxel så den går inte så fort
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Vill du ha en högre utväxling så byter jag gärna mot en axel med 3:54 ksk kan tänkas ha någon med 3:31 också om du vore intresserad (troligen 1031 axlar då)
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
En 1031 med 3.54 skulle nog kunna vara intressant, ska kolla vad jag behöver
Vet inte exakt vad det är för utväxling i min men lär ju vara en 1030 med 4,10 då det suttit B20 med M45 i den
Vet inte exakt vad det är för utväxling i min men lär ju vara en 1030 med 4,10 då det suttit B20 med M45 i den
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Är det en 4:10 så är jag iaf intresserad möjligen 3:91 också kan ju kolla säkert vad jag har men iaf 99% säker på att det ska finnas en lös 1031 med 3:54 som inte blivit svetsad eller har gått överdrivet långt.
Skulle du vara intresserad och rätt axel finns är det inga problem om du skulle vilja ha den i förväg för att förbereda den med typ nya bussningar handbroms backar eller annat innan du river ner din nuvarande så ett snabbt byte är enkelt sedan.
Skulle du vara intresserad och rätt axel finns är det inga problem om du skulle vilja ha den i förväg för att förbereda den med typ nya bussningar handbroms backar eller annat innan du river ner din nuvarande så ett snabbt byte är enkelt sedan.
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Ska kolla vad jag harCÅ skrev:Är det en 4:10 så är jag iaf intresserad möjligen 3:91 också kan ju kolla säkert vad jag har men iaf 99% säker på att det ska finnas en lös 1031 med 3:54 som inte blivit svetsad eller har gått överdrivet långt.
Skulle du vara intresserad och rätt axel finns är det inga problem om du skulle vilja ha den i förväg för att förbereda den med typ nya bussningar handbroms backar eller annat innan du river ner din nuvarande så ett snabbt byte är enkelt sedan.
Gjort en lista på saker som skulle varit fixade, men saknas både pengar och ork
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Mycket ballt bygge Steve! Bra jobbat och hoppas du orkar med bromsningen!Steve skrev:Finns det ingen som har en tom 67-69 Camaro/Firebird-kaross till salu så jag kan konvertera utsidan av bilen också?
Jag är väldigt intresserad av vad du lyckas plocka ur motorn, jag har två LS-bilar som jag tänkt turbofiera och ena (Camaro -69 ) tänkte jag köra två HX40is som du kör. Jag kommer dock bygga för väghållning så det blir manuell låda mm. Lycka till som sagt!
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Tackar! Inte de miiinsta avis på att du har en -69 Camaro
Fast egentligen gillar jag 242:an bättre än dom Camaros jag haft. Funkar utan problem och kan sitta som en människa i den...är väl bara utseendet som kanske är lite sämre på en 240
Är då riktigt nöjd hur den känns att köra än så länge, men är ju som lite svårt att avgöra på vintern
Fast egentligen gillar jag 242:an bättre än dom Camaros jag haft. Funkar utan problem och kan sitta som en människa i den...är väl bara utseendet som kanske är lite sämre på en 240
Är då riktigt nöjd hur den känns att köra än så länge, men är ju som lite svårt att avgöra på vintern
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Gott nytt år! Kan ha blivit en liten nyårsburnout(eller tre) ikväll
Får se om jag kanske lyckas klippa ihop en film av det imorron
Får se om jag kanske lyckas klippa ihop en film av det imorron
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Läge för en linelock ? =)
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Ser nästan ut så