Steve fixar
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
maffigt järnbillet! Nu är grodan inte bara framtung utan blir baktung också
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Måste ju jämna ut så det går göra hjullyft
Vi får se om min tank blir snabbare än din
Vi får se om min tank blir snabbare än din
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Hållit på lite till med tanken. Kändes inte tryggt att sätta kapen och svetsen i den men det gick då bra
Tvättat ur med avfettning och hade den vattenfylld
Nån som har en vettig teori vad den här plastbehållaren är bra till? Sitter i upphöjnaden mellan påfyllning och tankgivare och är kanske 30x20x20 och hålls upp av en järnbygel.
Knarkgömma?
Tvättat ur med avfettning och hade den vattenfylld
Nån som har en vettig teori vad den här plastbehållaren är bra till? Sitter i upphöjnaden mellan påfyllning och tankgivare och är kanske 30x20x20 och hålls upp av en järnbygel.
Knarkgömma?
- gsi_dalarna
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: sön jun 29, 2008 9:42 am
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Jag TROR att den sitter där för att lugna ner bränslet vid givaren. Så att bränslenålen inte ska åka lika mycket jojjo tex vid kurvtagning.
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Funderade på nåt med tankpåfyllning eller givare men tycker att dom bara borde ha byggt tanken på ett annat sätt eller punktat in ett par plåtar istället för plastbehållaren
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Den här filmen kan vara intressant om man ska bygga retur i en tank. Hade inte riktigt tänkt på att det skummar så mycket om man bara drar in returen längst upp i tanken
https://www.youtube.com/watch?v=dP6Pogm6Ts0
https://www.youtube.com/watch?v=dP6Pogm6Ts0
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Ska ha lite ångest över hur jobbigt innehållet i den här kartongen ser ut, sen är det väl dags att få fart på åbäket igen Men har beställt en annan turbin också så måste invänta den
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Får jag bakläxa på det här raggarmecket?
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Det kommer att fungera fin fint
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Ja jag har ju stulit idén från en som verkar ha bra koll på grejerna
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Fick paket från USA idag, en "$499 budget PTC converter" som många verkar skryta över over there, blir intressant att testa!
Beställs efter den motorsetup och utväxling man har
Beställs efter den motorsetup och utväxling man har
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
PT-V och PT-H vet jag ju vad det är... men PT-C?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Centrerad!
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Känns... "lite... sådär"...
(Jo... jè bo jù som i fjollträsk (Åh ä Norr-Smålänning)... så ni få jù liks läs in uttryckä så...)
(Lycka till!!!)
(Jo... jè bo jù som i fjollträsk (Åh ä Norr-Smålänning)... så ni få jù liks läs in uttryckä så...)
(Lycka till!!!)
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Känns inte okej att ni pratar om P:ar i min tråd...där går gränsen