Steve fixar
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Står helt stilla med skruvandet i vinter men började iaf på ett nytt jobb förra veckan och det firade jag med att köpa en karikatyr på mig och min bil Tycker han som ritat är sjukt duktig! Lyckades få med många detaljer som är så typiskt för en 240 fastän han knappt sett en förut. Han heter stc_doodles på Instagram
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Tuff bild! Gillar att typsnittet på texten är densamma på "the crow"
M30 turbo
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Galet frän bild!
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Porträttet måste du ju vara oerhört glad och nöjd över, har sällan sett dej så snygg
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
äre inte sct doodles som brukar göra ritningar av typ roadkill oxå?
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Var faktiskt jag som ville ha typ flowerpower-teckensnitt utan att ens ha sett hur The Crow har, men nog kanske han tog lite inspiration därifrån?Gabbe_96 skrev:Tuff bild! Gillar att typsnittet på texten är densamma på "the crow"
Ja han är grym på att rita!Klabbe Persson skrev:Galet frän bild!
Ja, man skulle nog ha lättare att göra sig en karriär i radio än i tvKjelle skrev:Porträttet måste du ju vara oerhört glad och nöjd över, har sällan sett dej så snygg
Jupp, tror det var så jag hittade åt honom från första börjanxorox_88 skrev:äre inte sct doodles som brukar göra ritningar av typ roadkill oxå?
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Frän bild! Får man fråga vad han tog för bilderna blev sugen själv?
Mvh Andreas
Mvh Andreas
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Börjar vara dags att ta nya tag med bilen nu när den stått bortställd i ett garage hela vintern.
Har haft cutouts där framme på den men med "manuella" lock(v-bandsklammer), så nu blev det att införskaffa två stycken 3,5" elektriska spjäll så jag kan välja ljudnivå
Sen har jag börjat pilla lite lätt på en huv från en nyare 240 som jag hade tänkt bygga om i framkant så den blir som en äldre flathood. Dom nyare huvarna är upphöjda mitten och även luftintaget i plåten mellan huv och framruta är upphöjt, medans på dom äldre är huven nersänkt i mitten och luftintaget är även det nersänkt. Sätter man en då en nyare huv på en äldre bil så borde gå få lite luftutsläpp där bak på ett diskret sätt, typ som en cowl-induction som är vanligt på amerikanska bilar. Får väl se om jag lyckas få till det på ett vettigt sätt
Är lite sugen på att kapa ur en långsmal kil hela vägen bak på upphöjdnaden, men vette tusan om jag är man nog att lyckas bränna ihop det igen utan att allt slår sig
Har haft cutouts där framme på den men med "manuella" lock(v-bandsklammer), så nu blev det att införskaffa två stycken 3,5" elektriska spjäll så jag kan välja ljudnivå
Sen har jag börjat pilla lite lätt på en huv från en nyare 240 som jag hade tänkt bygga om i framkant så den blir som en äldre flathood. Dom nyare huvarna är upphöjda mitten och även luftintaget i plåten mellan huv och framruta är upphöjt, medans på dom äldre är huven nersänkt i mitten och luftintaget är även det nersänkt. Sätter man en då en nyare huv på en äldre bil så borde gå få lite luftutsläpp där bak på ett diskret sätt, typ som en cowl-induction som är vanligt på amerikanska bilar. Får väl se om jag lyckas få till det på ett vettigt sätt
Är lite sugen på att kapa ur en långsmal kil hela vägen bak på upphöjdnaden, men vette tusan om jag är man nog att lyckas bränna ihop det igen utan att allt slår sig
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Är det inte så att du får ett högre tryck vid botten på rutan? Isf trycks det nog ned luft där istället för att ventilera ut det i fart.
Jag har höjt i bakkant på 242an & visst blir det svalare i motorrummet speciellt vid stadskörning men kan
då ist komma lite oönskade odörer i kupén när fläkten drar in allt från motorrummet. Du känner ju visserligen dirr
om det börjar läka soppa eller rinna olja på varma grejer
Jag har höjt i bakkant på 242an & visst blir det svalare i motorrummet speciellt vid stadskörning men kan
då ist komma lite oönskade odörer i kupén när fläkten drar in allt från motorrummet. Du känner ju visserligen dirr
om det börjar läka soppa eller rinna olja på varma grejer
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Det är bara när jag står stilla med framdäcken och håller full gas en längre stund som den vill gå varm och då tycker jag det borde göra skillnad. Har haft ett par Camaro med Cowl Induction och inte haft några värmeproblem alls med dom(haft ett par utan Cowl också, men med värmeproblem).
Inte haft några problem med att det luktat olja eller liknande i dom trots varierande skick på motorerna, så tänkte prova....kostar ju bara lite arbete
Inte haft några problem med att det luktat olja eller liknande i dom trots varierande skick på motorerna, så tänkte prova....kostar ju bara lite arbete
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Nu har jag fått dit cutoutsen och kopplat in dom, verkar funka fint
https://www.youtube.com/watch?v=PgzzLKdaFtg
Sen fick jag ett paket från Mattias igår så nu ska det väl bli lite bättre tryck på både luft och bränsle
https://www.youtube.com/watch?v=PgzzLKdaFtg
Sen fick jag ett paket från Mattias igår så nu ska det väl bli lite bättre tryck på både luft och bränsle
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Köpt lite bussningar till bakaxeln, kopierade helt skamlöst Robert Markströms recept
Rätt tydligt vilken sorts diff man kör med
Rätt tydligt vilken sorts diff man kör med
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 2
- Blev medlem: tor mar 30, 2017 2:17 pm
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Simmar enbenta ankor i cirklar?
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
Besiktade min 142 idag, och förhoppningsvis ska den väl aldrig behöva besiktas igen
Köpt lite köttigare ostar till 242:an, blev 295/50/15. Det som står bredvid är ett 215/40/17. Blir att ta fram stora kapen för att få in dom
Lokal raggarcruising förra helgen, var ju tvungen att visa att det är Volvo man ska ha
https://www.youtube.com/watch?v=uDSt1AhfK3c
Köpt lite köttigare ostar till 242:an, blev 295/50/15. Det som står bredvid är ett 215/40/17. Blir att ta fram stora kapen för att få in dom
Lokal raggarcruising förra helgen, var ju tvungen att visa att det är Volvo man ska ha
https://www.youtube.com/watch?v=uDSt1AhfK3c
Re: Steve fixar - 242 med twinturbo V8
nu måste du berätta hur många poäng det blev på besiktningen