Köpte mig en mellangrön 242:a för några månader sen, ena framskärmen var intryckt ordentligt och den var besiktad med några tvåor

Skärmen grovriktades och jag fixade tvåorna och sen såg den så här sportig ut

Den grymma B21 gick faktiskt riktigt fint...men som vanligt vill man ju ha nåt annat

Så lite amerikanskt gjutjärn fick ta plats

Men åttan sänkte jag bara ner i motorrummet för nöjes skull, jag hade ju redan bestämt mig för att bygga nåt riktigt ovanligt

, en 240 med M50B25

Lite motorfästen byggdes


Växellådsfäste med kardanring + även en bakre kardanring samt 740 stödlager infällt i original 240-fästet, notera även fullflödes-avgassystemet...original 240 med 2 burkar


Byggde om kopplingspedalen och monterade hydraulisk koppling


Monterade batterilåda

Hembränningsapparaten, Holley blå-pumpen suger från originalarmaturen och matar catchtanken

Fick rotera lite av kylarbalken för att fästena skulle passa bättre till min Griffin alu-kylare

Monterade även en IC när jag liks höll på

Stealth IC-fästen i övre kylarplåten

Börjar likna nåt nu, har kört ca 10-15 mil med den nu, dock med trasig LMM...men den tänker jag inte byta..

..för i veckan fick jag ett paket i posten som innehöll nästa projekt i bilen (hur ska detta gå?

)
