Steve fixar
Re: Steve fixar (242)
Ja. pm:a gärna ett riktpris.
Re: Steve fixar (242)
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=4&t=58042" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Steve fixar (242)
Lyckad sommar..
Köpte ju Firebirden i början av juni, sen i slutet av juni så hittade jag en Camaro -72 som jag blev riktigt sugen på så den inhandlades också
Satt bl.a. en 383 på 400hk, skivor runt om, grova krängningshämmare, autometer-mätare, m.m.
Men efter mindre än en vecka så rasade motorn på Camaron(tre trasiga kolvar, sprucken cylinder och nergången kam) och börsen var tom, så då togs beslutet att 242:an skulle säljas och den försvann fort...men börsen var fortfarande jättetom så Firebirden såldes också
Nu sitter det en sliten 305 i Camaron så den är iaf körbar, men jag funderar på vad som ska hända med den till vintern. Renovera 383:an eller kanske en LS1?
Köpte ju Firebirden i början av juni, sen i slutet av juni så hittade jag en Camaro -72 som jag blev riktigt sugen på så den inhandlades också
Satt bl.a. en 383 på 400hk, skivor runt om, grova krängningshämmare, autometer-mätare, m.m.
Men efter mindre än en vecka så rasade motorn på Camaron(tre trasiga kolvar, sprucken cylinder och nergången kam) och börsen var tom, så då togs beslutet att 242:an skulle säljas och den försvann fort...men börsen var fortfarande jättetom så Firebirden såldes också
Nu sitter det en sliten 305 i Camaron så den är iaf körbar, men jag funderar på vad som ska hända med den till vintern. Renovera 383:an eller kanske en LS1?
Re: Steve fixar (Camaro)
En ls1 skulle se väldigt snygg ut där under huven!
Re: Steve fixar (Camaro)
Ja, absolut...och då skulle man kanske ha råd att köra nånstans också
Är rätt bra väghållning i den också...skulle va riktigt trevlig med en 6-växlad manuell, och då skulle den varva ca 1500 i 100km/h istället för det dubbla som den gör nu
Är rätt bra väghållning i den också...skulle va riktigt trevlig med en 6-växlad manuell, och då skulle den varva ca 1500 i 100km/h istället för det dubbla som den gör nu
Re: Steve fixar (Camaro)
Riktigt nice! Då vet man vart pengarna från 242-an går då:)
Gustaf Danielsson
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Re: Steve fixar (Camaro)
Dom pengarna räcker inte långt
Re: Steve fixar (Camaro)
Förstod det var någe lurt med den bilen då jag såg den på jobbet ditt... Nä, tänkte jag steve kan ju inte ha båda...
Men där sket man ju en lök!!
Tycker Camaron är mycket bättre val att lägga pengarna på, synd bara på haveriet.
Undra om någon läst en arg besvärjelse över dig och bilägande då det jävlas en del för dig
Eller något vodo skit... Ryggsmärtorna kan ju härledas till en vododocka exempelvis.
Eller så har du bara lite otur
Men där sket man ju en lök!!
Tycker Camaron är mycket bättre val att lägga pengarna på, synd bara på haveriet.
Undra om någon läst en arg besvärjelse över dig och bilägande då det jävlas en del för dig
Eller något vodo skit... Ryggsmärtorna kan ju härledas till en vododocka exempelvis.
Eller så har du bara lite otur
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Re: Steve fixar (Camaro)
Det var ju faktiskt praktiskt att ha två...skadar aldrig att ha en i reserv NÄR den andra krånglar
Antar att du inte hört vad som hände när jag hämtade Camaron?
Men så länge det bara drabbar mig och min egen plånbok så kan man ju leva med alla missöden. Skulle vara betydligt värre om man skadat sig själv...eller i värsta fall skadat nån annan
Antar att du inte hört vad som hände när jag hämtade Camaron?
Men så länge det bara drabbar mig och min egen plånbok så kan man ju leva med alla missöden. Skulle vara betydligt värre om man skadat sig själv...eller i värsta fall skadat nån annan
Re: Steve fixar (Camaro)
Händer inte mycket i garaget, men nu sitter det en 383 i Camaron och snart åker vi iväg mot Åmsele!
Re: Steve fixar (Camaro)
Den ser väldigt fin ut!
När blir den turboniserad?
När blir den turboniserad?
Re: Steve fixar (Camaro)
Kul att du fått snurr på den igen efter förra sommarens motgångar.
Vad hände i Åmsele idag förresten ?
Vad hände i Åmsele idag förresten ?
Re: Steve fixar (nu med en annan Camaro)
Jaha, nu har man lyckats köpa på sig ett nytt lik
Sålde min -72 Camaro klockan 13.00 förra tisdan, fem timmar senare var jag och köpte den nya som är en -70:a. Sitter cowl-huv, RS-front och likadan vinge på både den gamla och den nya, så dom borde vara rätt lika varandra, men det är dom verkligen inte
Den jag sålde...blank och fin i lacken, fin inredning och nyrenoverad motor som gick som en klocka
Den jag köpte, inte så blank och fin i lacken , riktigt skabbig inredning och behöver fix lite här och där
Hittade även en bild på datorn som jag hade tagit på den på nåt Blackrace 2005, den glänste liiite mer då
Under huven sitter det en 396 som är borrad, Holley 850 på alu-insug, vass kam, m.m. Bakom den sitter det en TH400 med manuellt ventilhus och ännu längre bak sitter det en diffad 10-bult med 4.10:1...rätt kul att köra faktiskt
Så här låter den i dagsläget, byter växel varje gång jag släpper gasen så det är trean på slutet
http://www.youtube.com/watch?v=Xy50i4EkA6w
Har alltid varit sugen på gammjänk och insprutning, och möjligtvis en turbo på det så jag frågade Mattias vad han skulle ha för ett VEMS och fick bra pris så nu är det beställt
Tanken är väl att svetsa om insuget med spridarhylsor, bygga en snabel med stort spjällhus, köra med MSD6AL och fördelaren som redan sitter i bilen...får se hur det blir med överladdningsbiten sen
Har inget eget garage, så det blir nog att riva ut motorn och inredningen och fixa upp dom grejjerna i vinter. Kommer inte att ske i nån raketfart, bl.a. pga ryggbekymmer, men hade tänkt försöka uppdatera med lite bilder och film ibland...hoppas att nån tycker det är intressant iaf Kom gärna med synpunkter också
Sålde min -72 Camaro klockan 13.00 förra tisdan, fem timmar senare var jag och köpte den nya som är en -70:a. Sitter cowl-huv, RS-front och likadan vinge på både den gamla och den nya, så dom borde vara rätt lika varandra, men det är dom verkligen inte
Den jag sålde...blank och fin i lacken, fin inredning och nyrenoverad motor som gick som en klocka
Den jag köpte, inte så blank och fin i lacken , riktigt skabbig inredning och behöver fix lite här och där
Hittade även en bild på datorn som jag hade tagit på den på nåt Blackrace 2005, den glänste liiite mer då
Under huven sitter det en 396 som är borrad, Holley 850 på alu-insug, vass kam, m.m. Bakom den sitter det en TH400 med manuellt ventilhus och ännu längre bak sitter det en diffad 10-bult med 4.10:1...rätt kul att köra faktiskt
Så här låter den i dagsläget, byter växel varje gång jag släpper gasen så det är trean på slutet
http://www.youtube.com/watch?v=Xy50i4EkA6w
Har alltid varit sugen på gammjänk och insprutning, och möjligtvis en turbo på det så jag frågade Mattias vad han skulle ha för ett VEMS och fick bra pris så nu är det beställt
Tanken är väl att svetsa om insuget med spridarhylsor, bygga en snabel med stort spjällhus, köra med MSD6AL och fördelaren som redan sitter i bilen...får se hur det blir med överladdningsbiten sen
Har inget eget garage, så det blir nog att riva ut motorn och inredningen och fixa upp dom grejjerna i vinter. Kommer inte att ske i nån raketfart, bl.a. pga ryggbekymmer, men hade tänkt försöka uppdatera med lite bilder och film ibland...hoppas att nån tycker det är intressant iaf Kom gärna med synpunkter också
Re: Steve fixar (nu med en annan Camaro, start på sida 3)
Se där! Du gillar gamla Camaros va?
Överladdning låter ju trevligt! Det börjar komma upp allt fler turbo-åttor nu verkar det som!
Överladdning låter ju trevligt! Det börjar komma upp allt fler turbo-åttor nu verkar det som!
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.