ännu en volvo 140
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: ännu en volvo 140
Där lärde även jag mig något nytt, tackar! Man kan alltså säga att den ska jordas i bägge ändar den med? Blir inte den vanliga jorden helt onödig då?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 86
- Blev medlem: sön apr 24, 2011 10:32 pm
- Ort: Kolsva
Re: Ännu en volvo 140
Hej alla glada! Det har hänt litegrann sen sist
Sprutet är så gott som färdigkopplat sånär som på en oljetrycksgivare.
Väntar just nu på spridare och tändkablar
Kvar efter det är att dra på strumpor och krympslang på kabelpiskan (och resten som jag glömt)
Sprutet är så gott som färdigkopplat sånär som på en oljetrycksgivare.
Väntar just nu på spridare och tändkablar
Kvar efter det är att dra på strumpor och krympslang på kabelpiskan (och resten som jag glömt)
Mvh Torbjörn
Diesel Power
Diesel Power
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 86
- Blev medlem: sön apr 24, 2011 10:32 pm
- Ort: Kolsva
Re: ännu en volvo 140
God Fortsättning i garagen
Det har hänt både lite och lite till
Motorpiskan är klar och klädd med vulktejp. Dragit ny grövre matning med säkring från batteriet
PPF fick leverera tändkablarna och en oljetrycksgivare 0-10bar
Fick hjälp att justera trigger angle och lite annat när det va uppstart. Tackar Emil Sjöberg för hjälpen!
Så nu funkar b20in med sekventiell tändning .Bara tomgångskörd än så länge!
Turbo anläggningen ska provtryckas och lite sånt
Jag har börjat fixa bromsarna fram och bak. Nya rör och slangar fram. Nya OK bak
Byte till en 50mm från KL
Mer kommer framledes
Det har hänt både lite och lite till
Motorpiskan är klar och klädd med vulktejp. Dragit ny grövre matning med säkring från batteriet
PPF fick leverera tändkablarna och en oljetrycksgivare 0-10bar
Fick hjälp att justera trigger angle och lite annat när det va uppstart. Tackar Emil Sjöberg för hjälpen!
Så nu funkar b20in med sekventiell tändning .Bara tomgångskörd än så länge!
Turbo anläggningen ska provtryckas och lite sånt
Jag har börjat fixa bromsarna fram och bak. Nya rör och slangar fram. Nya OK bak
Byte till en 50mm från KL
Mer kommer framledes
Mvh Torbjörn
Diesel Power
Diesel Power
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: ännu en volvo 140
Kul projekt och uppdateringar, jobba på!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 86
- Blev medlem: sön apr 24, 2011 10:32 pm
- Ort: Kolsva
Re: ännu en volvo 140
Tackar. Man försöker
Idag har jag mekat bromsar och det gick ju bra tills det visade sig att reduceringsventilen till vänster bak har sagt upp sig
Blir att ta nya tag efter nyår.
Gott nytt år på er
Idag har jag mekat bromsar och det gick ju bra tills det visade sig att reduceringsventilen till vänster bak har sagt upp sig
Blir att ta nya tag efter nyår.
Gott nytt år på er
Mvh Torbjörn
Diesel Power
Diesel Power
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 86
- Blev medlem: sön apr 24, 2011 10:32 pm
- Ort: Kolsva
Re: ännu en volvo 140
Hej. Efter mycket funderande så har jag bestämt mig för att kolla om någon är intresserad av att ta över detta projekt
då jag tyvärr tappat sugen
Upptäckte efter uppstarten med nya sprutet att bakre packboxen på veven börjat fukta så den är bytt
och olja/filter service gjordes i samma veva.
Kvar att göra i stora drag är mappning/bromsa
Skaplig kaross stått inomhus i min ägo
Den är inte reggad med turbo
Vad kan man begära för nått sådant? Bud
Fråga gärna så ska jag försöka svara så gott det går
då jag tyvärr tappat sugen
Upptäckte efter uppstarten med nya sprutet att bakre packboxen på veven börjat fukta så den är bytt
och olja/filter service gjordes i samma veva.
Kvar att göra i stora drag är mappning/bromsa
Skaplig kaross stått inomhus i min ägo
Den är inte reggad med turbo
Vad kan man begära för nått sådant? Bud
Fråga gärna så ska jag försöka svara så gott det går
Mvh Torbjörn
Diesel Power
Diesel Power