Volvo 242 -75 16V turbo V.2- uppd. 1/1-18
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16v turbo V.2 (version 1 voltad)
jo jag är påväg
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16v turbo V.2 (version 1 voltad)
Nu så
suttit å rullat tummarna nu ett tag i brist på annat så jag tänkte jag skulle ta å bumpa tråden lite
med lite bilder mm
Såhär gjorde jag min belysning, blev mycket lättare att se då man kan sikta
lysrören i lacken mens man lägger den = blankt å fint.
En dörr som ligger å blir hård : )
Bra ventilation är viktigt
London dimma, tur man har Sundström!
Kabelgömma, blir betydligt mycket cleanare i motorrum.
här började det likna en bil igen
ännu närmre
Intercooler gömma. mycket smidig placering
Snickrade ihop med mutter/bult, plåtbitar & lite svetspinne
Gjorde en alubit som sattes fast med dubbelhäftande tejp. org. ramen
täcker inte hela hålet när man flyttar ner stereon dit. givetvis "borstad"
Sen var det dags för glasfiber, jo det kliar..
Fixerades från utsidan med spackel först. tog sen av den från bilen.
ruggade upp baksidan med en ståltrissa å så på med plast å glasfiber.
slipade sen bort spacklet å lite utav orginalplasten å sen plast & fiber från
utsidan. funkade finfint. syns inte att den någonsin vart mosad : )
samma visa med framkjolen. kapade ur sprickorna så att de skulle gå att
lägga kant i kant, samt fixera med spackel från ena sidan.
kommer en uppdate till ikv om sommarens äventyr med kärran samt lite
bilder på det färdiga resultatet
suttit å rullat tummarna nu ett tag i brist på annat så jag tänkte jag skulle ta å bumpa tråden lite
med lite bilder mm
Såhär gjorde jag min belysning, blev mycket lättare att se då man kan sikta
lysrören i lacken mens man lägger den = blankt å fint.
En dörr som ligger å blir hård : )
Bra ventilation är viktigt
London dimma, tur man har Sundström!
Kabelgömma, blir betydligt mycket cleanare i motorrum.
här började det likna en bil igen
ännu närmre
Intercooler gömma. mycket smidig placering
Snickrade ihop med mutter/bult, plåtbitar & lite svetspinne
Gjorde en alubit som sattes fast med dubbelhäftande tejp. org. ramen
täcker inte hela hålet när man flyttar ner stereon dit. givetvis "borstad"
Sen var det dags för glasfiber, jo det kliar..
Fixerades från utsidan med spackel först. tog sen av den från bilen.
ruggade upp baksidan med en ståltrissa å så på med plast å glasfiber.
slipade sen bort spacklet å lite utav orginalplasten å sen plast & fiber från
utsidan. funkade finfint. syns inte att den någonsin vart mosad : )
samma visa med framkjolen. kapade ur sprickorna så att de skulle gå att
lägga kant i kant, samt fixera med spackel från ena sidan.
kommer en uppdate till ikv om sommarens äventyr med kärran samt lite
bilder på det färdiga resultatet
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: Volvo 242 -75 16v turbo V.2 (version 1 voltad)
Blir ju kanonfint detta, bra jobbat
Tommy Landholm
- Erik Sandström
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 318
- Blev medlem: mån sep 27, 2004 7:52 pm
- Ort: Sävar
Re: Volvo 242 -75 16v turbo V.2 (version 1 voltad)
Du är duktig Robert, blir ju siitbra
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16v turbo V.2 (version 1 voltad)
tack för kommentarerna! Man gör så gott man kan
har försökt göra allt själv, lär sig jävligt mycket på vägen
kan väl fylla i med resten av sommarens bravader.
Bilen blev 99% färdig kvällen före Luleå Cruising. ställde mig även
på utställningen på Biltema som ägde rum tidigare på dagen å spände
mina turbo muskler mot alla jänke-kärror
sen blev det ölkväll då man blev 23 samma helg. roligt att åka turbo
å vara pruttig
Lite tråkigt väder men ändå väldigt gott med folk!
Färgen är jävligt lurig på bild alltså, lite grön? skiftar lite i allmänhet
beroende på hur solen ligger på
grenröret lindades dock om vid senare tillfälle då biltema
bandaget hade börja tröttna
Sen fick den agera pendlarbil till jobbet under sommaren så man skulle
få lite mil på den inför den stundande Vallåkra resan.
Onsdagen 17 Augusti bar det sedan iväg mot Vallåkra. Jag, polaren Per
samt lillbrorsan packade os in i bilen. skönt åka 3 killar tänkte vi, blir ju
så mycket packning med fruntimmer i bilen... eller?
2009 då jag var
ner med den numer voltade bilen var det lillbrorsan samt hans tant,
+ en tjejkompis som ville uppleva en sömnlös bilresa.. jodå det blev
lite trångt den gången med all packning men till saken hör att det
blev mer packning i bilen med bara 3 grabbar i bilen
Resan ner gick smärtfritt med chockerande låg bränsleförbrukning.
endast(!!!) 0.87-0.89 i ~110km/h. kompsänkt, lastsänkt,
& numer 3 svettiga gubbar i bilen
sträckan kördes oavbrutet till HGB vilket är en lillbit från luleå,
å jag som inte kan sova i bilar som rullar var ganska trött efter
ett 17h maraton i bil + dålig sömn natten före (Resfeber )
Väl framme stannade vi till vid stammis stället i Hgb å tvättade
kärrorna direkt så man slipper blästra bort insekterna senare.
givetvis måste man ju gaya sig lite så det inte blir kalkfläckar på
ny lacken
Sen lite taktiksnack om vart man kan shoppa lite föda. blev i vanlig
ordning Väla centrum där det inhandlades lite Prima flintastek samt
grill P-sallad : )
Väla centrum
Sen till campingen som norrbottningarna belägrade under tors-fre-lördag.
vid det här tillfället började robert vara lite trött eftersom han hade
vart vaken sedan kl 06:00 dagen före, jobbade halv dag då vi for
har försökt göra allt själv, lär sig jävligt mycket på vägen
kan väl fylla i med resten av sommarens bravader.
Bilen blev 99% färdig kvällen före Luleå Cruising. ställde mig även
på utställningen på Biltema som ägde rum tidigare på dagen å spände
mina turbo muskler mot alla jänke-kärror
sen blev det ölkväll då man blev 23 samma helg. roligt att åka turbo
å vara pruttig
Lite tråkigt väder men ändå väldigt gott med folk!
Färgen är jävligt lurig på bild alltså, lite grön? skiftar lite i allmänhet
beroende på hur solen ligger på
grenröret lindades dock om vid senare tillfälle då biltema
bandaget hade börja tröttna
Sen fick den agera pendlarbil till jobbet under sommaren så man skulle
få lite mil på den inför den stundande Vallåkra resan.
Onsdagen 17 Augusti bar det sedan iväg mot Vallåkra. Jag, polaren Per
samt lillbrorsan packade os in i bilen. skönt åka 3 killar tänkte vi, blir ju
så mycket packning med fruntimmer i bilen... eller?
2009 då jag var
ner med den numer voltade bilen var det lillbrorsan samt hans tant,
+ en tjejkompis som ville uppleva en sömnlös bilresa.. jodå det blev
lite trångt den gången med all packning men till saken hör att det
blev mer packning i bilen med bara 3 grabbar i bilen
Resan ner gick smärtfritt med chockerande låg bränsleförbrukning.
endast(!!!) 0.87-0.89 i ~110km/h. kompsänkt, lastsänkt,
& numer 3 svettiga gubbar i bilen
sträckan kördes oavbrutet till HGB vilket är en lillbit från luleå,
å jag som inte kan sova i bilar som rullar var ganska trött efter
ett 17h maraton i bil + dålig sömn natten före (Resfeber )
Väl framme stannade vi till vid stammis stället i Hgb å tvättade
kärrorna direkt så man slipper blästra bort insekterna senare.
givetvis måste man ju gaya sig lite så det inte blir kalkfläckar på
ny lacken
Sen lite taktiksnack om vart man kan shoppa lite föda. blev i vanlig
ordning Väla centrum där det inhandlades lite Prima flintastek samt
grill P-sallad : )
Väla centrum
Sen till campingen som norrbottningarna belägrade under tors-fre-lördag.
vid det här tillfället började robert vara lite trött eftersom han hade
vart vaken sedan kl 06:00 dagen före, jobbade halv dag då vi for
Senast redigerad av Robert Markström den fre nov 11, 2011 3:32 am, redigerad totalt 2 gång.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16v turbo V.2 (version 1 voltad)
Blev visst för långt inlägg, ofta det händer
Dagen efter blev det lite sight seeing på stan så vi parkerade nere i hamnen,
undra vad folk tänkte då det stod Luleå - Vallåkra 2011 i bakrutan på 4 bilar.
Grabbarna "hänger"
Fredag eftermiddag kväll drog vi till Älmhult(?) å Race4Fun gänget
å grillade å snacka lite skit. Mkt trevligt. hoppas på återbesök 2012
fick dock inte ihop några bilder från det. dålig på att ta kort, stulit
det mesta från fejjsbok
Lördag blev det inte så mycket kort heller så det skippar vi. var ut
till, ja, vad fan de nu hette.. Bjuv? där vart det allt hände eftersom
säpo lyckats mycket bra med att förstöra den legendariska cruising
som brukade äga rum Hgb centrum
Natten lördag-söndag spenderade vi 3 grabbar i bilen utanför ättekulla
på någon liten grusväg med återvänds gränd. är nog tur att ingen såg
oss då jag låg o sov med benen ut genom sidorutan bak för att få
hyffsat ergonomisk sovställning haha
Sen blev det morgon, frulle på statoil sen iväg till träffen tidigt för att
slippa trängas med alla samtidigt. Blev mot min förvåning genast
inhyst på Show and Shine area vilket var trevligt. Gubben kom springandes
å frågade om jag ville stå där inne ist för brevid alla andra 240is. min
kommentar var ,- är det bra eller dåligt? ,- ja, de e ju bra för dig iaf
Sen fick jag även äran att placera mig på flygrakan på eftermiddagen vilket
jag inte trodde då bilen inte är riktigt 100 ännu, sunkig o blekt R-sportklädsel
är ingen vinnare
JoDå, blev visst en 3e plats iaf
var tvungen lägga ut denna bild åxå, kan ju undra vad
krille håller på med. Förövrigt en av dom som körde fram
sidokjolarna i plåt i kantviken
Så det var vallåkra det. året 2011 var ett trevligt år på vallåkra!
även hunnit med en lokal utställning där man fick 2a pris
i peoples choice efter lottdragning. jo, glömde nog nämna
EDPS Piteå där det blev runner-up
Utöver allt detta har jag äntligen fått bilen reggad med turbo
så nu slipper man framtida krångel : )
Planerna inför nästa år är ny skräddarsydd klädsel i R-sport mönster.
nuvarande är röd/brun o blekt samt grå där den en gång varit svart.
samt leta rätt på DeCorsa Polaris 20" å muttra dit. Länkarms distanser
från LMR skall inhandlas samt korta ett par stötisar så jag får ner den
på backen med bibehållen väghållning Bromsning skulle även det vara
kul då den går rätt hyffsat nu vid just under 1.2 i ladd.
rullande start på 1an 2000rpm (~20km/h) till 170km/h på 3an tar
just över 9 sek. vid det tillfället var bilens vikt 1740-50kg å blött
väglag så det finns nog utrymme för att putsa tiden lite
Så det så! blev ett litet inlägg
ös med lite komments så vi får en ny sida
Dagen efter blev det lite sight seeing på stan så vi parkerade nere i hamnen,
undra vad folk tänkte då det stod Luleå - Vallåkra 2011 i bakrutan på 4 bilar.
Grabbarna "hänger"
Fredag eftermiddag kväll drog vi till Älmhult(?) å Race4Fun gänget
å grillade å snacka lite skit. Mkt trevligt. hoppas på återbesök 2012
fick dock inte ihop några bilder från det. dålig på att ta kort, stulit
det mesta från fejjsbok
Lördag blev det inte så mycket kort heller så det skippar vi. var ut
till, ja, vad fan de nu hette.. Bjuv? där vart det allt hände eftersom
säpo lyckats mycket bra med att förstöra den legendariska cruising
som brukade äga rum Hgb centrum
Natten lördag-söndag spenderade vi 3 grabbar i bilen utanför ättekulla
på någon liten grusväg med återvänds gränd. är nog tur att ingen såg
oss då jag låg o sov med benen ut genom sidorutan bak för att få
hyffsat ergonomisk sovställning haha
Sen blev det morgon, frulle på statoil sen iväg till träffen tidigt för att
slippa trängas med alla samtidigt. Blev mot min förvåning genast
inhyst på Show and Shine area vilket var trevligt. Gubben kom springandes
å frågade om jag ville stå där inne ist för brevid alla andra 240is. min
kommentar var ,- är det bra eller dåligt? ,- ja, de e ju bra för dig iaf
Sen fick jag även äran att placera mig på flygrakan på eftermiddagen vilket
jag inte trodde då bilen inte är riktigt 100 ännu, sunkig o blekt R-sportklädsel
är ingen vinnare
JoDå, blev visst en 3e plats iaf
var tvungen lägga ut denna bild åxå, kan ju undra vad
krille håller på med. Förövrigt en av dom som körde fram
sidokjolarna i plåt i kantviken
Så det var vallåkra det. året 2011 var ett trevligt år på vallåkra!
även hunnit med en lokal utställning där man fick 2a pris
i peoples choice efter lottdragning. jo, glömde nog nämna
EDPS Piteå där det blev runner-up
Utöver allt detta har jag äntligen fått bilen reggad med turbo
så nu slipper man framtida krångel : )
Planerna inför nästa år är ny skräddarsydd klädsel i R-sport mönster.
nuvarande är röd/brun o blekt samt grå där den en gång varit svart.
samt leta rätt på DeCorsa Polaris 20" å muttra dit. Länkarms distanser
från LMR skall inhandlas samt korta ett par stötisar så jag får ner den
på backen med bibehållen väghållning Bromsning skulle även det vara
kul då den går rätt hyffsat nu vid just under 1.2 i ladd.
rullande start på 1an 2000rpm (~20km/h) till 170km/h på 3an tar
just över 9 sek. vid det tillfället var bilens vikt 1740-50kg å blött
väglag så det finns nog utrymme för att putsa tiden lite
Så det så! blev ett litet inlägg
ös med lite komments så vi får en ny sida
Senast redigerad av Robert Markström den tis maj 21, 2013 1:26 am, redigerad totalt 1 gånger.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- PontusJohansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 117
- Blev medlem: tis nov 08, 2011 9:38 pm
- Ort: Borlänge/Vännäs
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
Jag har aldrig gillat nått annat kjolpaket på 240 än bross, men de här såg riktigt bra ut tyckte jag !
Men hur har du gjort med huven mot torpedplåten ?
Riktig fint bygge du har fått till och grattis till priserna
// Pontus
Men hur har du gjort med huven mot torpedplåten ?
Riktig fint bygge du har fått till och grattis till priserna
// Pontus
- FenixxLasse
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis sep 07, 2010 11:33 am
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
Ruskigt snygg Merca på några av bilderna!
Nä allvarligt, du vet vad jag tycker om bygget ditt, och det syns verkligen på bilderna vad du lyckats med!
Sagt det förr, säger det igen: är fan stolt "sponsor" av bilen din
Nä allvarligt, du vet vad jag tycker om bygget ditt, och det syns verkligen på bilderna vad du lyckats med!
Sagt det förr, säger det igen: är fan stolt "sponsor" av bilen din
Lars Engström
Äger: -89 Mercedes 190 2,3 Turbo
Äger: -89 Mercedes 190 2,3 Turbo
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
torpedplåten är orörd, lite tråkigt ställ att byta på så det fick vara tills vidadare. planen
är att snickra ihop någon form utav "snowcap".. ja, svårt förklara men har bilden på
den i huvudet
Jo du lars jag vet nog att det lutar mer o mer mot volvo för dig åxå
lyckades ju konvertera tim till volvo iaf
är att snickra ihop någon form utav "snowcap".. ja, svårt förklara men har bilden på
den i huvudet
Jo du lars jag vet nog att det lutar mer o mer mot volvo för dig åxå
lyckades ju konvertera tim till volvo iaf
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
Kallas väl ventilation!? Synd att linjerna inte stämmer bara!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
jag tänker inte så mycket på det själv å öppnar man huven så har folk oftast inte tid kolla
uti sådana grejer
som sagt, kommer under vintern om inte mitt andra projekt tar upp för mycket tid, bygga
av en bit från en 86a som kommer ligga ca 10mm över huvens nivå. utan ventilations
gallren på ovansidan så luften kommer tas in rakt fram ifrån luddig på
beskriva de e jag de
uti sådana grejer
som sagt, kommer under vintern om inte mitt andra projekt tar upp för mycket tid, bygga
av en bit från en 86a som kommer ligga ca 10mm över huvens nivå. utan ventilations
gallren på ovansidan så luften kommer tas in rakt fram ifrån luddig på
beskriva de e jag de
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
Hej å hå! Nu när det är lag på vinterdäck så står 242 an å fryser. Ist riktas tiden till skotern.
Polaris 500EFI -93 med en Bonnavässad Rotax 670 med singel pipa. sitter å blänger
på just detta kort å längtar efter snön just nu så man får härja av sig lite
Ska flika in nått kort på den senare. jo, den är sunkig men asrolig köra
Polaris 500EFI -93 med en Bonnavässad Rotax 670 med singel pipa. sitter å blänger
på just detta kort å längtar efter snön just nu så man får härja av sig lite
Ska flika in nått kort på den senare. jo, den är sunkig men asrolig köra
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
En liten fråga. är bilen reggad som ombyggt eller bara en vanlig regbesiktning?
Vilken turbo han du på när du reggade den.
Din bil är väldigt snygg, såg den på vallåkra med.
//Sebbe
Vilken turbo han du på när du reggade den.
Din bil är väldigt snygg, såg den på vallåkra med.
//Sebbe
Sebastian Kristensson
b230 16v turbo 638whp/625wnm @1,9bar
2016: EDPS Emmaboda 10,62/217kmt 402m opreparerad bana
Malmö raceway 6,69 201m klistrat tyvärr ingen slutfart
Action Meet Mantorp 10,20/217kmt 6,62/201m
Malmö raceway 6,62/173kmt
Sponsorer: Tuneitmotorsport | Speeding.se | KL Racing | do88
b230 16v turbo 638whp/625wnm @1,9bar
2016: EDPS Emmaboda 10,62/217kmt 402m opreparerad bana
Malmö raceway 6,69 201m klistrat tyvärr ingen slutfart
Action Meet Mantorp 10,20/217kmt 6,62/201m
Malmö raceway 6,62/173kmt
Sponsorer: Tuneitmotorsport | Speeding.se | KL Racing | do88
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad)STOR uppdt.
Tack sebbe! var å glodde i bland 140isarna å såg din åxå, syns att det ligger några timmar där
Det blev bara en vanlig regbes eftersom den är rätt slö. tydligen bara 147kw
hade H1e på vid reg tillfället å det var inget gnäll. Han visste nog men ides väl
inte bry sig antar jag
Förövrigt så blev det lite skoter snickeri i garget ikväll.
Kör ju Rotax i polarisen så då är jag ju utrustad med
deras fantastiska magnapull konstruktion..... Den blev
utbytt mot polaris/artic magnapull med stålklack ist!
blev kanon
ska ta mig en kaffe å en snus sen ut i garget igen
Det blev bara en vanlig regbes eftersom den är rätt slö. tydligen bara 147kw
hade H1e på vid reg tillfället å det var inget gnäll. Han visste nog men ides väl
inte bry sig antar jag
Förövrigt så blev det lite skoter snickeri i garget ikväll.
Kör ju Rotax i polarisen så då är jag ju utrustad med
deras fantastiska magnapull konstruktion..... Den blev
utbytt mot polaris/artic magnapull med stålklack ist!
blev kanon
ska ta mig en kaffe å en snus sen ut i garget igen
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Volvo 242 -75 16v turbo V.2 (version 1 voltad)
Du är inte intresserad av 4 st 18" DeCorsa med däck som inte är körda en meter?Robert Markström skrev: samt leta rätt på DeCorsa Polaris 20" å muttra dit.