Volvo 242 -75 16V turbo V.2- uppd. 1/1-18
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: sön jan 18, 2009 9:36 pm
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 27/4
Hvor har du fått tak i den du koblet bremserørene sammen?
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 27/4
mercedes benz W115 har en liknande på bromskretsen bak. tror även att W123 har det.
Jag köpte mina på min lokala reservdelsbutik. borde gå att få tag på lite varstans!
Jag köpte mina på min lokala reservdelsbutik. borde gå att få tag på lite varstans!
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 201
- Blev medlem: mån mar 23, 2009 7:49 pm
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 27/4
sitter även på 940 bak. sitter precis framför tanken
Johan Petersson
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: sön jan 18, 2009 9:36 pm
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 27/4
da må jeg sjekke, var det bremser fra v70 00-04mod du hadde? Har det liggende her. Hvor kjøpte du slangene?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 132
- Blev medlem: ons aug 04, 2010 10:30 pm
- Ort: örsjö
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 27/4
hur har du gjort med bromsoljebehållaren för å kunna flytta den??
annars ett riktigt fint bygge.
annars ett riktigt fint bygge.
242 -84 stundande renoveringsobjekt. såld till txr performance ab.
944 -91 blivande voc. såld rullar som folkracebil nu.
945 Ltt -97.
944 -91 blivande voc. såld rullar som folkracebil nu.
945 Ltt -97.
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 27/4
Har vart hårdpass i garaget hela veckan så ja skulle hinna få igång bilen så det har inte blivit så
mycket uppdaterat här tyvärr
Tog fram "skillsen" & pinnsvetsen å brände fast en retur
på vevhusburken så man slipper gorma
1st 3.5" davnpajp
tjuvbild på insugskanal. svårt få vettiga bilder i toppen
med min superkamera
Garagesällskap
En topp med Goetze packning : )
Ventilkåpan fick sig en uppfräschning!
Här började jag se ljuset i turbon
Momentstag? nästan iaf, borde funka bra enligt mina
beräkningar
Mycket skrot som sitter på en motor tydligen
Blev att pressa en slang, billigare än jag trodde
Smed ihop en ny jordfäta till generatorn
Och sen kom vi hit. Helt färdig & redo
för provstart!
Men icke sa nicke....
hoppas nu bara den startar, Har ev. råkat tabba mig på en
punkt men det visar sig på några minuter när jag ger mig
ut i garget igen
Håller tummarna
mycket uppdaterat här tyvärr
Tog fram "skillsen" & pinnsvetsen å brände fast en retur
på vevhusburken så man slipper gorma
1st 3.5" davnpajp
tjuvbild på insugskanal. svårt få vettiga bilder i toppen
med min superkamera
Garagesällskap
En topp med Goetze packning : )
Ventilkåpan fick sig en uppfräschning!
Här började jag se ljuset i turbon
Momentstag? nästan iaf, borde funka bra enligt mina
beräkningar
Mycket skrot som sitter på en motor tydligen
Blev att pressa en slang, billigare än jag trodde
Smed ihop en ny jordfäta till generatorn
Och sen kom vi hit. Helt färdig & redo
för provstart!
Men icke sa nicke....
hoppas nu bara den startar, Har ev. råkat tabba mig på en
punkt men det visar sig på några minuter när jag ger mig
ut i garget igen
Håller tummarna
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
Nä nog var jag bara paranoid
Enda bakslaget hittills verkar vara en liten jävla por
i min nödlösning då min aluböjj inte dykt ner i lådan ännu.
men är detta enda strulet så är gudarna nådiga
Provkörning återstår imorgon så vi får se
hur mycket skenladd man får med nya grenröret.
ska även ta med laptopen då jag mistänker
att jag kommer få ändra lite i VE:n
Enda bakslaget hittills verkar vara en liten jävla por
i min nödlösning då min aluböjj inte dykt ner i lådan ännu.
men är detta enda strulet så är gudarna nådiga
Provkörning återstår imorgon så vi får se
hur mycket skenladd man får med nya grenröret.
ska även ta med laptopen då jag mistänker
att jag kommer få ändra lite i VE:n
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
Ser mycket bra ut
Film senare idag då
Film senare idag då
Audi s4 2.2 Turbo Avant
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
Vilken fin Boff!!
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
provkörning idag. betyg? jaaa, jag satt å skrattade första milen
blev vansinnigt mycket bättre respons. Förut var det inga problem
med fästet eftersom den var så segspoolad så jag fick inte kilot
förrän 4500rpm 2 ans växel. nu behöver jag bara lägga dit
foten så har jag ladd : ) blev lite halkigt
Dock måste det till en liten mappning då den inte går riktigt
rent. ska slänga in laptopen ikv & fara å logga en sväng
så man ser vad som försigår.
återkommer ikv med loggraport
blev vansinnigt mycket bättre respons. Förut var det inga problem
med fästet eftersom den var så segspoolad så jag fick inte kilot
förrän 4500rpm 2 ans växel. nu behöver jag bara lägga dit
foten så har jag ladd : ) blev lite halkigt
Dock måste det till en liten mappning då den inte går riktigt
rent. ska slänga in laptopen ikv & fara å logga en sväng
så man ser vad som försigår.
återkommer ikv med loggraport
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
vad är de som gjort skillnaden i respons, bara grenrörs tjocklek?
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
grenrör i 42mm med bättre utformad kollektor, puls split hela vägen upp till wg talriken. 3.5" dp fram
till bakaxeln. samt lite extra filad topp mot för tidigare.
Är ju som svårt säga vad som gjorde exakt vad men grenröret är nog största anledningen
ska ut nu på en liten loggrunda nu. fastnade vid tvn
//robban
till bakaxeln. samt lite extra filad topp mot för tidigare.
Är ju som svårt säga vad som gjorde exakt vad men grenröret är nog största anledningen
ska ut nu på en liten loggrunda nu. fastnade vid tvn
//robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
såg mycke fin ut då du var förbi mig
du har ett mycket fint bygge=)
ses i piteå i kväll=)
du har ett mycket fint bygge=)
ses i piteå i kväll=)
mvh henrik,
Erikssonracing,
Kan följa oss på Facebook å instagram oxå
Instagram:erikssonracing
Facebookgrupp: erikssonracing
Sponsorer sökes
sponsor
Mirror.se
Dynotech.se
Simons.se
http://Www.verktygshopen.se p&t verktyg
Kenneth o e andersson byggmaskin
http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Erikssonracing,
Kan följa oss på Facebook å instagram oxå
Instagram:erikssonracing
Facebookgrupp: erikssonracing
Sponsorer sökes
sponsor
Mirror.se
Dynotech.se
Simons.se
http://Www.verktygshopen.se p&t verktyg
Kenneth o e andersson byggmaskin
http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
- Ort: kronoberg
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
Ser riktigt bra ut, ska du inte bjuda på en film snutt me:)
Jag kanske är trög men de här med vajern?
Mvh
Jag kanske är trög men de här med vajern?
Mvh
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Volvo 242 -75 16vturbo V.2(V1 Voltad) uppdat 4/5
Bromsslangarna fick jag fara å pressa på en hydraulik firma, inte spec billigt
Bromsvätskebehållaren flyttades med 2 st 90g plastkopplingar från
biltema (säljes i ask med massa olika strl.) sen lite slang å ett plattjärn
som agerar hållare till behållaren. inge rocket sience
Ang. Wiren så är tanken att den skall skona kudden så den inte slits
utav. kostade ca 25kr att tillverka Och det verkar funka bra
än så länge : )
Skulle på RIN träffen igår i piteå men den snöade bort man
börjar ju undra vart fan man bor egentligen var lite tråkigt
väder med 10-15cm snösörja på E4an men jag for en sväng iaf
& drack en kopp kaffe sen hem igen. så dessa 2 veckor med stress
i garaget känns som väl investerad tid just nu
Under testkörningen upplevde jag lite tändmissar. såg inte just nå
spec på loggarna så det enda jag kunde tänka mig var mina nya
tändkablar. bytte tillbaka till mina gamla fula å skavda kablar så
var problemet borta! varför byta något som funkar fick jag lära
mig
Ska nu försöka få lite mil på den så man ser att allt lirar sen
försöka få fingrarna ur & boka mappning
Bromsvätskebehållaren flyttades med 2 st 90g plastkopplingar från
biltema (säljes i ask med massa olika strl.) sen lite slang å ett plattjärn
som agerar hållare till behållaren. inge rocket sience
Ang. Wiren så är tanken att den skall skona kudden så den inte slits
utav. kostade ca 25kr att tillverka Och det verkar funka bra
än så länge : )
Skulle på RIN träffen igår i piteå men den snöade bort man
börjar ju undra vart fan man bor egentligen var lite tråkigt
väder med 10-15cm snösörja på E4an men jag for en sväng iaf
& drack en kopp kaffe sen hem igen. så dessa 2 veckor med stress
i garaget känns som väl investerad tid just nu
Under testkörningen upplevde jag lite tändmissar. såg inte just nå
spec på loggarna så det enda jag kunde tänka mig var mina nya
tändkablar. bytte tillbaka till mina gamla fula å skavda kablar så
var problemet borta! varför byta något som funkar fick jag lära
mig
Ska nu försöka få lite mil på den så man ser att allt lirar sen
försöka få fingrarna ur & boka mappning
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban