Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör feb 24, 2018 6:59 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1296 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: sön feb 08, 2015 12:48 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Inlägg: 805
Ort: Härjedalen.
Helt otroligt,grymt imponerad!

_________________
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 08, 2015 2:19 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön mar 08, 2009 12:01 am
Inlägg: 554
Heilt fantastisk arbeid, som vanlig!!:D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 08, 2015 5:27 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg: 737
Blir inget nämnvärt skrammel med riktigt dyre uniballs, men det där ser superfett ut!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 08, 2015 6:19 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm
Inlägg: 887
Jag har köpt mina Uniballs på Kontima, Motorsport-varianten. Vet inte om de räknas som dyre :)

Hade gärna köpt mina Uniballs utomlands, men de är oftast så fula??

_________________
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 08, 2015 7:04 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2005 9:05 pm
Inlägg: 140
Flott arbeid :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons feb 25, 2015 7:00 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm
Inlägg: 887
Har fortsatt svarva lite små delar.

Svetsändar till wattlänksstagen.
Kunde dock inte gänga då M16 vänster inte fanns hemma och fick beställas.

Bild

Ännu mer svetsändar. Dessa till framvagnen.

Bild

Bild

Dessa stag sitter mitt i undre bärarmarna mellan framvagnsramen.
Gänga är till M12 som håller bärarmarna.
Kommer även bli några rör på tvären över som ska hålla motor och styrväxel.

Bild

Sen kan jag slå ett slag för skyddsglasögon.
I förra veckan gick jag bort till kollegan som stod och fräste. Stod en bit ifrån hans cnc och diskuterade, när det small till i ögat. En gul/blå spåna i rostfritt (gissningsvis 250-300°) la sig på ögonlocken och smälte fast. Klarade ögat med en hårsmån.
Även om man "ska bara", använd glasögon!

Bild

_________________
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons feb 25, 2015 8:01 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2005 9:05 pm
Inlägg: 140
Heldig med øyet, godt at det gikk bra.

Flotte deler :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 02, 2015 11:01 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Inlägg: 373
Ort: Gävle
Ja usch för saker i ögat, har varit och borrat ur både stenbitar (slipstift) och metallflisor ur ögonen. Helt fantastiskt att man aldrig lär sig för det gör minst lika ont ont varje gång. Skönt att du klarade ögat!

_________________
*Fyndig text*

Henke K


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 12, 2015 11:01 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm
Inlägg: 887
Lite nya pluttar.

Mina korta wattlänksstag klara för svetsning. Så fort jag vet att jag tänkte rätt så!

Bild

Mina "Uniballs", med bussning, kommer närmare.

Bild

Bild

...synd att de inte kommer synas sen...

_________________
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 20, 2015 1:55 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm
Inlägg: 887
Har varit ifrån bilen några månader nu. Försökt tänka på annat, köra lite motocross och går även i väntans tider.
Såg dock att jag glömt lägga in bilder på det sista som hände.

Blev klar med mina länköron som ska ersätta Uniballsen i bakvagnen.

Svarvade bussningar i svart Delrin, som även dem har samma radie som länkhuvudet.

Bild

Bild

Sen frös jag alla bussningar för att de skulle bli lättare att montera. Hade lagt dem 0.01-0.02mm krymp emot länkörat. När de antagit rumstemp igen, så gjorde jag samma med den rostfria hylsan.

Bild

Bild

Bild

Alla goda ting är fyra, och färdiga.

Bild


Off Topic, så skulle jag byta hjullager på motocrossen. Distanserna är i aluminium original, och slits fort med grus, vatten och packbox.

Svarvade nya i rostfritt, och la även in en oring invändigt för att hindra vatten från att krypa in utmed axeln.

Gammalt vs. nytt

Bild

Både fram och bak klart.

Bild

Oringar är bra!

Bild

Klart att hänga dit igen, ska bara putsa av dem...

Bild

_________________
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 20, 2015 2:11 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön maj 10, 2009 7:26 am
Inlägg: 150
Fan, de där länköronen är ju konst. Satan vad grym du är, vilken tid du lägger på alla detaljer. Har funderat lite på hur det har gått med bilen. Förstår att du behöver göra ngt annat i perioder. Hoppas inspirationen återkommer...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 02, 2015 12:47 am 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 14, 2013 4:32 pm
Inlägg: 9
Ort: Katrineholm
Dra å bada vad fränt :D
Inte läst hela tråden men snackat något med G-zon om motorn? Lova att ha raka rör :love: (ljudporr) :villha:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 02, 2015 11:07 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån aug 24, 2015 10:24 pm
Inlägg: 21
Så sjukt gromt med wankel i 142! Imponerende customarbeid også.

_________________
Lik og følg oss på facebook: Nord-Bingen Custom
-Ford Sierra Xr4i
-Mercedes S123 300tdt
-Mazda RX-7 gen. 1
-BMW 745i E23 x 2
-BMW 732i E23
-BMW 323i E21


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 14, 2015 5:51 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm
Inlägg: 887
OscarC skrev:
Dra å bada vad fränt :D
Inte läst hela tråden men snackat något med G-zon om motorn? Lova att ha raka rör :love: (ljudporr) :villha:


Vad skulle jag prata med Gzon om? Känner honom väl sen många år.

_________________
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 17, 2015 6:01 am 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 14, 2013 4:32 pm
Inlägg: 9
Ort: Katrineholm
Tegheim skrev:
OscarC skrev:
Dra å bada vad fränt :D
Inte läst hela tråden men snackat något med G-zon om motorn? Lova att ha raka rör :love: (ljudporr) :villha:


Vad skulle jag prata med Gzon om? Känner honom väl sen många år.
Vilka du är vän med och har varit i flera år vet ju inte jag. Var bara en fråga och om det skulle vara till någon hjälp då han är rätt känd inom just wankelmotorer! Två huvuden är bättre än en men du verkar kunna rätt mycket så lycka till :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1296 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010