Volvo 142 - 4-skivig Wankelmotor - På egna hjul!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Micke!
För mycket laddtryck
Inlägg: 156
Blev medlem: tis mar 29, 2005 1:55 pm
Ort: Holmsund

Inlägg av Micke! »

Jävligt grymt med vankel alltså! Skulle själv ha köpt en rx7 gen2 turbo om man hittat ett renoverings objekt till rätt pris.. men dom är ju inte så vanliga :(

Lycka till!
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

Igår va man ute i garaget och kapade och måttade och blev knäpp... Pallade upp bilen så den står i vinkel mot golvet o tröskeln, plockade bort fjädrarna och lekte med domkraften för att hitta hur hög bilen ska bli, eller ska vi säga låg... :)

La även i motorn igen efter att jag kapat ihop med växellådan, de kommer nog bi great!


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

R 16v
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 14, 2005 2:21 pm
Ort: Skogen

Inlägg av R 16v »

tja har går det för dej med bygget??
har varit dåligt med bilder på sisstånde

//Richard
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 ... e=14&pp=20


nya bilder på 4-link! börjar röra på sig!!
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

nae har du oxå "snott" min ide om 17" plåt :lol: :roll:
Johannes Selberg
Ford F100
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

142 TiXeR skrev:nae har du oxå "snott" min ide om 17" plåt :lol: :roll:
Snott o snott, ideen har funnits, va bara frågan om när man skulle beställa fälgarna :D
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

Jag skulle ge fan i o kapa upp skärmkanterna bak så som du hade tänkt,hade en polare som hade så på en 140 en gång i tiden o det såg ut som skit! blir fel i linjerna bak så bilen ser helt lustig ut! du får väl bredda hjulhusen innåt istället ;)


//Bjäle
Bild
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

Bjale_Racing skrev:Jag skulle ge fan i o kapa upp skärmkanterna bak så som du hade tänkt,hade en polare som hade så på en 140 en gång i tiden o det såg ut som skit! blir fel i linjerna bak så bilen ser helt lustig ut! du får väl bredda hjulhusen innåt istället ;)


//Bjäle
Jaså, är fortf sugen.. kan du inte leta reda på bilder på detta bygge? vore intressant att se... det är inte för att få plats med hjulen, utan för att jag vill ha DTM-stuk ala Hilmersson...
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

hm ja går du ifrån orginalstuet helt o bygger om hela bilen tok låg med lite spoiler o breddning om hilmeron så kanke det blir bra,men e en jävla skillnad på linjerna i en 140 kaross o mantan,
Hm bilder? åhh det måste avara nästan tio år sen han hade den, den va pippi gul iaf med breddade plåtisar o nedsäknta 240 bakljus bak i,gul grupp A vinge om jag inte missminner mig oxå,han sålde karossen för nåra år sen så den borde ju finnas dä ute nånstans.

Be nån Photoshop kunnig flytta upp skärmkanterna åt dig på en bild!,borde inta vara så svårt


//Bjäle
Bild
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 374
Blev medlem: ons apr 20, 2005 2:05 pm
Ort: Näsåker

Inlägg av Foffe »

men va sköen Tegheim ha du övergett Savar å hoppa in på Zatzy istället ??? :o :shock:
Bild
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

Bjale_Racing skrev:hm ja går du ifrån orginalstuet helt o bygger om hela bilen tok låg med lite spoiler o breddning om hilmeron så kanke det blir bra,men e en jävla skillnad på linjerna i en 140 kaross o mantan,
Hm bilder? åhh det måste avara nästan tio år sen han hade den, den va pippi gul iaf med breddade plåtisar o nedsäknta 240 bakljus bak i,gul grupp A vinge om jag inte missminner mig oxå,han sålde karossen för nåra år sen så den borde ju finnas dä ute nånstans.

Be nån Photoshop kunnig flytta upp skärmkanterna åt dig på en bild!,borde inta vara så svårt


//Bjäle
Sant, photshop är en bra ide, har jag inte ens tänkt på... har bara målat på bilen med tusch! :)
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

Foffe skrev:men va sköen Tegheim ha du övergett Savar å hoppa in på Zatzy istället ??? :o :shock:
Var nog på zatzy först, plus att nu har jag ingen stans att ladda upp bilderna längre så då är det smidigt att lägga på zatzys server så länge. Men jag länkar iaf! Vill ju höra vad folk har att säga...


by the way:




Dagens arbete har varit dåligt. Har kapat till rören till 4-linken tryckt i mina svetsändar för så det är klart för TIGen i helgen. Passa äckligt bra. är ett spel på ca 0.01-0.02mm, perfekt!

Du vill jag hem, sjukt trött och hungrig...
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det här blir fränt!
Jag är också lite tveksam till bräddning.
Men visst, inte omöjligt att få till men besvärligt..
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

Nya bilder på självaste 4-linken på zatzy!!
har tyvärr ingen stans att ladda upp, så ni får nöja er med att titta på bilderna via zatzy...

kommentera gärna!

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 ... e=16&pp=20
Skriv svar