Har aldrig sagt att jag vill bredda... jag vill höja skärmkanten i samma bredd som original...toxic ant skrev:Det här blir fränt!
Jag är också lite tveksam till bräddning.
Men visst, inte omöjligt att få till men besvärligt..
Volvo 142 - 4-skivig Wankelmotor - På egna hjul!
Ser ju trevligt ut, har du räknat något på infästningspunkter och vinklar?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Infästningspunkterna blir ju automatiskt när jag lyfter axeln på rätt plats. Vinkeln på stagen ska vara vågrätt med marken när bilen står i "ride height" i neutral-inställning som visas på bilden. När jag ska åka stripp så fäller jag ner övre staget i framkant...toxic ant skrev:Ser ju trevligt ut, har du räknat något på infästningspunkter och vinklar?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
läggupp bilderna på www.photobucket.com skitenkelt och bra.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Dagen började kanon! Gick upp tidigt, böjade svetsa ihop stagen som sitter mellan främre fästerna och kardanringen. Blev kanonsnyggt! Men aldrig ska man få vara glad... Självklart hade jag glömt en viktig sak. Diffens ingående axel är ju förskjuten. Det va inte min kardanring. F**K, bara att ta middag med kinesiskt och sedan kapa isär och flytta ringen. Inget svårt, men tråkigt när man trodde man va klar. Är huvudet dumt får kroppen lida..
Ligger dagsfärska bilder på Zatzy, har inte tid att sitta o ladda upp på tre ställen, håller även mina wankelvänner på SWR updaterade så det blir många bilder.
Här kommer några iaf på paketet
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[90].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[89].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[88].jpg[/img]
Här kommer några iaf på paketet
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[90].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[89].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[88].jpg[/img]
Ser fint ut det där
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Nu är det urkapat så slicksen får plats ordentligt... riktigt såhär låg ska den inte bli... men kanske inte så långt ifrån.
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 08[94].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[95].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 10[96].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 08[94].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 50[95].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 10[96].jpg[/img]
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
en ricktig urkapning
ett tips är att ta en fundering innan du fortsätter är att fundera igenom om det inte är värt att höja och förstora hela hjulhuset så det ryms högre sliks med full fjädringsväg, (hjulhus upp till rutan) så man rymmer 28-32tums sliks.
om du får bra fart på motorn kommer det att behövas i framtiden
jag har ångrat att jag inte gjorde det i min 142 när man liks höll på.
nu vet jag inte ricktigt vad du tänkt med din bil, men ta en fundering!
ett tips är att ta en fundering innan du fortsätter är att fundera igenom om det inte är värt att höja och förstora hela hjulhuset så det ryms högre sliks med full fjädringsväg, (hjulhus upp till rutan) så man rymmer 28-32tums sliks.
om du får bra fart på motorn kommer det att behövas i framtiden
jag har ångrat att jag inte gjorde det i min 142 när man liks höll på.
nu vet jag inte ricktigt vad du tänkt med din bil, men ta en fundering!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jo jag har funderat på det oxå. Jag tycker iof att det är ganska fult, ursäkta, men ja, fult att ha stora hjulhus inne i bilen... hade jag inte varit tvungen så hade jag inte gjort så stora som jag har nu. Dessa slicks är ET Street 26x10.5" på 15" fälg... Har du några bilder på din bakstam så får du gärna dela med digJens Gustavsson skrev:en ricktig urkapning
ett tips är att ta en fundering innan du fortsätter är att fundera igenom om det inte är värt att höja och förstora hela hjulhuset så det ryms högre sliks med full fjädringsväg, (hjulhus upp till rutan) så man rymmer 28-32tums sliks.
om du får bra fart på motorn kommer det att behövas i framtiden
jag har ångrat att jag inte gjorde det i min 142 när man liks höll på.
nu vet jag inte ricktigt vad du tänkt med din bil, men ta en fundering!
Min tanke med bilen är att ha en kul busbil, lagom mos, kunna köra hyffsat på strippen och tom svänga lite på kullen exempelvis. En leksak helt enkelt. Inte byggt för nåt, men kan lite av varje om du förstår...
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Jag ångrar också detta, hade jag byggt min bil nu så hade jag sparat innerskärmar och byggt gigantiska hjulhus och ny bakram direkt.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!