Volvo 142 - 4-skivig Wankelmotor - På egna hjul!
Hmm, får väl ta i lite i överkant då när jag gör hjulhusen. Men jag har svårt att tro att jag kommer åka på annat än 26"x10.5" ET Street. Det är mer busbygge är DragRace.
Tyvärr får bygget vila till efter elmia nu. Har häcken full redan med det. Ska hjälpa till i SWR - Svenska Wankelregistret's monter.
http://www.wankelregistret.net
Tyvärr får bygget vila till efter elmia nu. Har häcken full redan med det. Ska hjälpa till i SWR - Svenska Wankelregistret's monter.
http://www.wankelregistret.net
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
med sånna små däck behöver du inte bygga om så där?Tegheim skrev:Hmm, får väl ta i lite i överkant då när jag gör hjulhusen. Men jag har svårt att tro att jag kommer åka på annat än 26"x10.5" ET Street. Det är mer busbygge är DragRace.
Tyvärr får bygget vila till efter elmia nu. Har häcken full redan med det. Ska hjälpa till i SWR - Svenska Wankelregistret's monter.
http://www.wankelregistret.net
jag rymmer 28x10.5 M/t hel sliks i mina lätt modade hjulhus med standard eller lätt modifierade hjulupphängningar och ram.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Tegheim skrev:Hur har ni gjort med originalramen? Har ni behållt den eller byggt ny? Vore fint om man kunde få se lite byggbilder på hjulhus och sånt innifrån på exempelvis Jens 140i...
den är org med förutom en liten ned smalning längst bak i hjulhuset!
har inga bilder, kanske lika bra med tanke på att det inte är så vackert där!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Har du skurit upp och vikt ut skärmen baktill? alltså ytterskärmen. Den skär ju rakt in i däcken annars...Jens Gustavsson skrev:Tegheim skrev:Hur har ni gjort med originalramen? Har ni behållt den eller byggt ny? Vore fint om man kunde få se lite byggbilder på hjulhus och sånt innifrån på exempelvis Jens 140i...
den är org med förutom en liten ned smalning längst bak i hjulhuset!
har inga bilder, kanske lika bra med tanke på att det inte är så vackert där!
4-linken är monterad och när bilen står race-ready så har vi en markfrigång bak på ca 100mm, låter mycket, men det är det verkligen inte... kommer mer bilder på själva montaget imorgon, måste fortsätta med ramen nu...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[107].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[108].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[107].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[108].jpg[/img]
Bästa Andreas, mitt personliga Pizza-bud!
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[109].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[109].jpg[/img]
Lite har det hänt i helgen...
mäta och mäta och kolla av och mäta igen innan fastsättningen...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[110].jpg[/img]
När man bestämt sig så sätter man fast balken som ska hålla 4-linken på plats.
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[111].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[112].jpg[/img]
Sen ska man börja med ramen...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[113].jpg[/img]
eftersom originalramen är större så fick jag snitta upp den nya och bygga om den...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[114].jpg[/img]
Spänt fast den nya ramen o börjat svetsa på den...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[115].jpg[/img]
förstärkning så den ska hålla...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[116].jpg[/img]
Ja... låg blev den...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[117].jpg[/img]
Lite dålig bild, men där är en översikt. 4-link, ram och tom stötdämparn sitter på plats.
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[118].jpg[/img]
mäta och mäta och kolla av och mäta igen innan fastsättningen...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[110].jpg[/img]
När man bestämt sig så sätter man fast balken som ska hålla 4-linken på plats.
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[111].jpg[/img]
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[112].jpg[/img]
Sen ska man börja med ramen...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[113].jpg[/img]
eftersom originalramen är större så fick jag snitta upp den nya och bygga om den...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[114].jpg[/img]
Spänt fast den nya ramen o börjat svetsa på den...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[115].jpg[/img]
förstärkning så den ska hålla...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[116].jpg[/img]
Ja... låg blev den...
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[117].jpg[/img]
Lite dålig bild, men där är en översikt. 4-link, ram och tom stötdämparn sitter på plats.
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 0[118].jpg[/img]
Det är lätt hänt, att man bara går igenom vad som kommit in och inte kommenterar.
Du måste väl ha ganska klart för dig hur bakvagnsupphängningen ska vara antar jag?
Det ser ju inte ut att bli så jätte mycket hål att ändra mellan.
Själv är jag lite osäkrare på det och vill ha mer hål.
Har väl i och för sig hålbrist privat
Vad har du de små främre hålen till, framför infästningen till stötdämparen?
Du måste väl ha ganska klart för dig hur bakvagnsupphängningen ska vara antar jag?
Det ser ju inte ut att bli så jätte mycket hål att ändra mellan.
Själv är jag lite osäkrare på det och vill ha mer hål.
Har väl i och för sig hålbrist privat
Vad har du de små främre hålen till, framför infästningen till stötdämparen?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Vet inte exakt hur mycket hål jag har på rak arm. Tror jag kan sänka övre staget ca 15 grader framåt. De små hålen är för att justera stötdämparens höjd. Anledningen till att de sitter bakom o framför varann är för att få mindre skillnad mellan inställningarna. Dom skruvarna du ser sitter där nu är bara tillfälligt. Har inte tillverkat den verkliga hållaren till dämparen.
Har tillräckligt med hål privat för att kunna byta läge iaf
Har tillräckligt med hål privat för att kunna byta läge iaf
Hitta en bild på telefonen där man ser helhet på bilens låg-het... eller ska man säga låg-feeet... haha... jag är nöjd iaf!
(det går att höja bilen med hjälp av många justermöjligheter på 4-linken.)
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 9[125].jpg[/img]
(det går att höja bilen med hjälp av många justermöjligheter på 4-linken.)
[img]http://www.wankelregistret.se/forum/att ... 9[125].jpg[/img]
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt: