volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)

Inlägg av Robert Markström »

Man ska it ha bråttom. Men nu har den stått i mitt garage igen ett tag så ikv fick vi lukta på 2.9L etanolspis.
Uppstart gick fint förutom att nån filur hade plockat ut en huvudsäkring före ECUns strömmatnning så den
fick inge batt+, tog en stund innan jag lista ut det :hihi:

Specen som blev:
Jens topp, större insugs & 238 kammar med stummade lyftare.
botten som tidigare.
ESP insug (Teflonhjärna på forat)
4" tjock ic.
HE500 turbo
Grenrör i 48, ca 64cm från packningsplan till kollektoröppning.
3.5" från turbo med 1st burk.
3skivig tilton med ZF diesellåda (som kommer dö omgående förmodligen)


Bra gassvar på motorn, hörs att det är lite volym i den. kommer säkert bli lättkörd med 4" spjäll
& 3-skivig koppling :lol:

Bild

ska försöka kirra video, annars får ni nöjja er med facebook länk
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)

Inlägg av Robert Markström »

äh jag gav upp, ni får skaffa facebook om ni är sugen på se :)

https://www.facebook.com/69793483022806 ... 1613958927
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
benzorama
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor apr 07, 2011 8:58 pm
Ort: luleå

Re: volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)

Inlägg av benzorama »

Robert Markström skrev:Man ska it ha bråttom. Men nu har den stått i mitt garage igen ett tag så ikv fick vi lukta på 2.9L etanolspis.
Uppstart gick fint förutom att nån filur hade plockat ut en huvudsäkring före ECUns strömmatnning så den
fick inge batt+, tog en stund innan jag lista ut det :hihi:

Specen som blev:
Jens topp, större insugs & 238 kammar med stummade lyftare.
botten som tidigare.
ESP insug (Teflonhjärna på forat)
4" tjock ic.
HE500 turbo
Grenrör i 48, ca 64cm från packningsplan till kollektoröppning.
3.5" från turbo med 1st burk.
3skivig tilton med ZF diesellåda (som kommer dö omgående förmodligen)

nu robban är de väl ändå färdig kört för i sommar med den vi råkades spräcka blocket i måndags på den så nu tar vi nya tag å bygger vidare för bättre grejer som håller
Bra gassvar på motorn, hörs att det är lite volym i den. kommer säkert bli lättkörd med 4" spjäll
& 3-skivig koppling :lol:

Bild

ska försöka kirra video, annars får ni nöjja er med facebook länk
mvh henrik,
Erikssonracing,
Kan följa oss på Facebook å instagram oxå
Instagram:erikssonracing
Facebookgrupp: erikssonracing
Sponsorer sökes
sponsor
Mirror.se
Dynotech.se
Simons.se
http://Www.verktygshopen.se p&t verktyg
Kenneth o e andersson byggmaskin
http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar