Sida 9 av 23

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: sön jun 12, 2016 10:53 pm
av DanielW
Kan inte starta på ettan, för då finns inte tvåans växel där fastän man vet att man får in den. Lägger man in neutral & lägger i tvåan så funkar det.

När jag startar med launch har jag 5000rpm 1,1bar .

Märkte att det är nå skumt med spjällöppningen och avgastempen jättehög.
Kan prova att maila loggen.

Såg att jag startade på 7800

Mvh Danne

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: sön jun 12, 2016 11:02 pm
av Jens Gustavsson
ok vad är det för låda du har som inte går att växla? :?

mvh jens

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: sön jun 12, 2016 11:06 pm
av DanielW
ZF 328/m3 Låda!

Mvh

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: tis jun 14, 2016 8:10 am
av Kim Norgren
Jäklar va fin din bil är! Kul att den är igång igen :thumbright: Garaget var inte dåligt det heller :wink:

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: tis jun 14, 2016 9:05 am
av Jens Gustavsson
är lådorna så dålig på en BMW M3? eller nått fel på spakstället, sliten synkring eller koppling som inte frikopplar?

mvh jens

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: tis jun 14, 2016 11:17 am
av DanielW
Jens Gustavsson skrev:är lådorna så dålig på en BMW M3? eller nått fel på spakstället, sliten synkring eller koppling som inte frikopplar?

mvh jens
Vet ej vad felet beror på, skumt är det.
Många andra som har haft liknande symptom

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=83436

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: tis jun 14, 2016 12:11 pm
av DanielW
Kim Norgren skrev:Jäklar va fin din bil är! Kul att den är igång igen :thumbright: Garaget var inte dåligt det heller :wink:
Tack detsamma!
Jo det tycker jag med;) och att allt funkade bra, ovan nya kopplingen bara.
Garaget är 5*8.40! Byggde så stort jag fick, hade gärna haft större :)

Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: mån jun 20, 2016 11:42 am
av Kim Norgren
Hehe tack! Man vill tyvärr alltid ha större garage, spelar ingen roll hur stort man har :)
Jag kan tänka mig att det blir lite ovant med ny koppling! Bara att nöta på så du får in vanan igen!

Re: TurboZonen Umeå Open 6.81/164@201m

Postat: ons jul 06, 2016 6:48 pm
av DanielW
Till helgen blir det körning "Midnight Sun" Piteå
Så nu hoppas man på bra väder och bra tider.

Sen efter helgen blir det bromsning hos "Sävar Motor" om den är hel, ska även koppla in laddtrycksstyrning.

Är tänkt köra i Fällfors helgen efter pite tävlingen oxå.

Re: TurboZonen Midnight Sun 8-10 Juli

Postat: lör jul 09, 2016 6:55 am
av DanielW
Enda repan igårkväll vart katastrof.
Fästet var betydligt bättre än vad jag räknat med, trots allt regn som kommit.
Startvarv ca 7700 nya hoosier 28-9 slicks, värmde lite.
Boggade till rejält[CONFOUNDED FACE]
Blir pröva 1,1bar i starten idag, hoppas vädret vill vara med oss resten av helgen.

Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

Re: TurboZonen Midnight Sun 8-10 Juli

Postat: lör jul 09, 2016 9:19 pm
av ventonz
Fick du någon repa idag?

Re: TurboZonen Midnight Sun 8-10 Juli

Postat: sön jul 10, 2016 9:23 pm
av DanielW
ventonz skrev:Fick du någon repa idag?
Jo två repor med bogg i starten.

En repa idag med slirande start
Nä det var en dålig helg för min del.
Nu siktar man på fällfors nästa helg.

Re: TurboZonen Midnight Sun 8-10 Juli

Postat: sön jul 10, 2016 9:31 pm
av Jens Gustavsson
startar du på tvåan fortfarande? det måste slira nånstans så om det inte blir i däcken (klistrad bana) så måste man slira på koppligen och startar man på tvåan så blir det mycket mer kritiskt hur kopllings sliret ska va och det blir mycket mer slir man behöver och längre tid= bruka va bättre att starta på 1:an även om den blir väldigt kort.

du skulle snacka med bmw experten rogga på motornord om varför den inte går att växla.

mvh jens

Re: TurboZonen Midnight Sun 8-10 Juli

Postat: tis jul 12, 2016 9:08 pm
av DanielW
Jens Gustavsson skrev:startar du på tvåan fortfarande? det måste slira nånstans så om det inte blir i däcken (klistrad bana) så måste man slira på koppligen och startar man på tvåan så blir det mycket mer kritiskt hur kopllings sliret ska va och det blir mycket mer slir man behöver och längre tid= bruka va bättre att starta på 1:an även om den blir väldigt kort.

du skulle snacka med bmw experten rogga på motornord om varför den inte går att växla.

mvh jens
Jo jag startar fortfarande på 2:an. Har inget val tyvärr.
Ska se om jag hinner ut å testa innan fällfors nån kväll.

Re: TurboZonen Midnight Sun 8-10 Juli

Postat: ons jul 13, 2016 12:54 am
av KimBoman
Kommer du upp något till fällfors och kör i helgen eller? skulle vara trevligt å se den i verkligheten :)