Nya 2150 bygget & andra projekt jag håller på med

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Lagt på 1 lager färg till på taket idag,på taket är det 2 lager bengalack från karl hedin.i motorrummet är det 1 lager grund och 2 lager svartblank.under och kupen plus bagaget är det biltema hammarlack,sen imorgon ska jag dra på 2 burkar hammarlack till under,från framkant bakhjulet o bakåt ska jag lägga på hammarlack sen får det räcka.hur det blir o lägga på hammarlack på redan torkad hammarlack vet jag inte,imorgon vet jag.
Roger (Magic T) Thomasson
T Landholm
Forumsberoende
Inlägg: 986
Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av T Landholm »

Denna tråd har man ju missat helt, fortsätt att lägga upp bilder! Detta skall följas :thumbright:
Tommy Landholm
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Ja kanske den skulle legat under vad händer i garaget?jag som la in den fel kanske från början,jag o datorer e inte det mest samspelta
Roger (Magic T) Thomasson
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Steve »

Nu ligger den där :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Erik Persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 340
Blev medlem: tor aug 04, 2011 4:33 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Erik Persson »

Roligt att följa detta bygget då jag har varit lur som attan på att ge mig på 2150-klassen. Vilken bil jag ska ge mig på i så fall är jag inte säker på alls. Vore roligt att bland upp Volvo-bilarna lite.

Funderat lite på din bräsnletank. Ska du köra med catch-tank eller fungerar det bra med att ta direkt från en sådan tank?
I den rallybil jag åkt i (som kartläsare) har vi haft bekymmer med när det blir dåligt med bränsle kvar i tanken. Om inte jag missminner mig har det kostat minst en kolv...
Det har ju så klart med tankens volym, utformning och förbrukning att göra.
Ni andra som kör rc, hur har ni löst det?
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Jag testar som det ser ut nu,haft elpump bakom tanken så på några vassa festivalbilar som bromsats i folkrace,men 100% säker att det funkar är jag inte,ska träna på bana hemmavid först o se om det funkar innan jag drar iväg en 30 mil på tävling
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Tack steve för att du flytta tråden.
Nu har jag dragit på mera hammarlack under hjulhusen och bakåt,det ser bra ut,få se imorgon om jag får hjälp av någon ska den ner från snurran och på pallbockar
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Fick hjälp av brorsan och en kompis igår så vi fick bilen ur snurran och på bockar.
Bild
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Det är en pallbock längst fram till höger också men den blev skymd på kortet.sen börja jag på en 530 topp igår som min arbetskompis som hjälpte mej slipa bilen ska ha på sin vägbil som han ska vässa lite grann.
Bild
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Lite bilder på portningen,tänkte höra me han om vi ska kosta på en flödesmätning sen för o se hur bra eller dåligt portad det blev.
Bild
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Bild
Bara avgaskanalerna kvar nu :)
Senast redigerad av Magic thomsson den sön aug 19, 2012 11:13 am, redigerad totalt 1 gånger.
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Bild
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Tog 1 kort på taket idag också
Bild
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Gjort klart avgaserna idag på toppen så den e klar för nu.Så nu blir det o byta spruckna bromsslangar på vägbilen,drygt,man har ju ingen motivation till o meka i vägbilen,men jag måste,vart ombesiktning på slangarna=0(.
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Nya 2150 bygget

Inlägg av Magic thomsson »

Ja det gick ju inte så enkelt att byta bromsslangarna nej,fick se att framvagnsbalken nästan var avrostad,och det hade dom inte sett på besiktningen.letade fram en annan balk och slipade den och målade den med 2 lager hammarlack,tog bort den rostiga balken idag mellan regnskurarna och givetvis är det rost på rambenet så det blir att svetsa också,och bilen står ute och det ska regna förstås,sen så ska jag byta påskjutsdämparen på släpkärran men en ny kosta 2275 kr så jag fick tag på en annan för 700 kr som va lite längre så jag kapa den och svetsade på örat från den som va slut och monterade den,ja då visade det sej att den drog ihop kulhandsken ist för o trycka ut den,jag skulle haft en dämpare som drar ist,konstruktionen på draget är bakvänd.suck,det blir o köpa en original ändå för 2275 kr.fan det ska inte gå lätt ibland,blir inget gjort på rc bilen nu på ett tag=0(.bara krångel med annat skit.
Roger (Magic T) Thomasson
Skriv svar