Volvo 245 "GT-D"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2432
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av * * * NXJ * * * »

:thumbright: GRYMT :thumbright:

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Perfix
För mycket laddtryck
Inlägg: 161
Blev medlem: mån okt 29, 2007 1:13 pm

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Perfix »

Riktigt grymt. Hoppas du lägger ut lite filmer etc på provkörning framöver! :D
Användarvisningsbild
MagnusS
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: sön maj 10, 2009 7:26 am

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av MagnusS »

Då får man nog ta sig till Elmia då för att se den irl, Bra jobbat!
Användarvisningsbild
gjutarolle
För mycket laddtryck
Inlägg: 281
Blev medlem: lör dec 18, 2010 3:50 pm
Ort: Jönköpig

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av gjutarolle »

Bild

häftig !
Volvo 740 T6 650whp och 915nm på hjulen

spana in min garaget sida:http://www.garaget.org/gjutarolle

Följ min Projekttråd, Nylackad Volvo 740 T6, som är byggd för drifting
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=64429
____________________________________________________________________________
Bild
Henkken
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Ort: Åland

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Henkken »

riktigt häftigt bygge!
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Bocken
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: fre dec 05, 2008 11:46 am

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Bocken »

Den blev grymt fin, vilket jobb!
Et spørsmål, går det at få den gjennom biltilsynet?
Henkken
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Ort: Åland

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Henkken »

vad hände sen med bilen?
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Magnum
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: ons sep 05, 2007 6:27 pm

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Magnum »

Ops. Har glemt denne tråden jeg
Har hendt ganske mye siden sist jeg postet her
Skal prøve å skrive litt endag snart
Henkken
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Ort: Åland

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Henkken »

Men va kul, det här kan vara anledningen till varför jag fastnade för forum när den här tråden var den första jag läste på sävarturbo
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Henkken
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Ort: Åland

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Henkken »

Hur gick det här magnum, somnade du om igen?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Magnum
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: ons sep 05, 2007 6:27 pm

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Magnum »

Da kommer en oppdatering med diverse bilder
Er mye som er gjort nå, mangler bremserør og diverse småtteri rund omkring. Men er heldigvis ikke masse.. Hehe


Starten på elnett inni bilen:
Bild

Bild

Bild

Mangler bare å legge kablene litt fint :
Bild

Bild

Rele og sikringsboks baki:
Bild

Skjøt mellom bilen og lys forran:
Bild

Sveiset "oljeretur flens"
Bild

Måtte endre vinkelen på termostathuset:
Bild

Coil braketter og pluggkabler:
Bild

Bild

Bild

Vært å handla siste rest av fittings. Takk til Fittings of Norway for kanon service og pris :)
Bild

Oljekjøler termostat:
Bild

OljeUtgang til turbo og oljetrykk bryter:
Bild

Vannrør og bensinrør:
Bild


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Køddet endel med gasspedalen for å få gitt nok gass, men nå er det iorden med ett løpehjul:
Bild

Pumper grovjuster og klar for montering
Bild

Liten film av oppstart:

[YOUTUBE]gDryfiQuYM4&[/YOUTUBE]

Men siste ukene har gått med på å få bort Avis stuket på transporter'n. Litt vask og polering så er den klar for å trekke litt bilhenger:
Bild

Clutchen er nå byttet. Så nå satte jeg inn den 3 plata ace clutchen, med lett svinghjul og nytt utløserlsger. Hjalp veldig på gassrespons med litt lettere svinghjul og clutch

Bild

Bilen lastet opp:
Bild

Kommet frem til Jonus Racing:
Bild

Bilen spent opp å klar for å mappes :
Bild

Film av ett av runna når vi ladet litt:
[YOUTUBE]http://youtu.be/uoQLuHcb39g[/YOUTUBE]

Filmet ikke di siste runna. Men bremsebenken hadde replay funksjon så filmet den. ( men med skikkelig data animert lyd :p hehe)
[YOUTUBE]http://youtu.be/PwCs6dsmfxA[/YOUTUBE]

Bremsinga gikk kjempe fint, og kanon service av Jonus
Men pga for liten eksos turbin fikk vi får mye mottrykk at vi ikke kunne lade mer enn 0.5! Men er kanon fornøyd fordet :) :)

Bremset 800nm og 528hk på hjula med 0.5bar i trykk og med e85.
450nm allerede på 1500rpm

Bremsepapiret:
Bild
Magnum
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: ons sep 05, 2007 6:27 pm

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Magnum »

Har ikke skjedd sånn veldig mye med denne for tia! Men litt er det jo. Nå er den straks klar for vinterdvale!
Mere tekst og litt bilder kommer en annen dag ;)

Men legger ut en kjapp video fra første testkjøring på Gardermoen

[video=youtube_share;mMmQyUBgO3c]http://youtu.be/mMmQyUBgO3c[/video]

Har ikke skjedd stort på denne i vinter. Men tok den fram fra vinterlagring forrige helg.
Er diverse småtteri som jeg fant ut på gardermoen ifjor, som jeg må ordne litt med før neste kjøring ;)
Men nå er det litt vask og stell som må til! Bilsport har spurt om jeg ville komme å stille ut på Elmia iår igjen, sa jo selvfølgelig ja til dette. Er jo veldig gøy å bli spurt :D
Så da blir det en sverige tur snart ;)

Fra ett Bilsport blad
Bild

Fra Finansavisen :p
Bild

Lenge siden jeg har skrivd noe her!
Var å stilte ut bilen på Elmia i påsken, så før dette måtte jeg fikse litt småtteri og polere!
Har lenge hatt lyst til å lage en "diffusor" bak, mest fordi det ser tøft ut, og litt for å styre luft inn i radiatoren. Om det hjelper så mye på downforce vet jeg ikke men.. Hehe
Lagde den i aluminium som blei lakkert når den var ferdig sveisa

Bild

Bild

Ett bilde fra turen ned til Jønkjøping:
Bild

Bilen på plass sammen med mange andre 240'er denne helja

Bild

Bild


Når jeg var å kjørte på autoslalomen ifjor, så fant jeg ut at det var diverse som måtte gjøres noe med. Blant annet var det en vibrering i bilen når jeg kom opp i fart. Etter litt tenking og feilsøking ente jeg opp med at mellomakslingen var litt for kort, så denne blei forlenget før kjøringa nå om søndag. Og var veldig gøy på første turen at denne vibreringa nå var borte :)
Fikk også igang dashloggeren så jeg kan se hva trykk og temperaturer er, men rakk ikke å koble opp tankmåleren eller speedometerer. En ting som var rart var at jeg ikke får noe turtalls signal på den, selvom jeg kjører med ecu interface. Så dette må sjekkes ut før neste kjøring

Fikk kjørt å herja litt om søndag, mest for gøy, men også for å finne ut hva jeg må ordne mer med bilen før neste kjøring!

Har også litt rare bremser, kjennes ut som det er luft i anlegget noe det ikke er! Så har bestilt meg nye bremsepumpe siden jeg har lest at flere sliter med samme problemet med obp pumpene.


Ett problem til er at bilen går litt varm ved mye herjing :( Trudde dette skulle blitt borte med radiator baki, så har lest og fundert litt på dette og. Den spal vifta jeg har bak på radiatoren dytter ca 1200cfm og dette blir tydligvis for lite. Så nå har jeg bestilt meg en bad-ass viftepakke som flytter 4000cfm, håper dette skal løse problemet med at den går varm

Kjørte med gopro på hjelmen, så her er en liten film fra det. Mye rattrust ute å går gitt, men fy og det går unna nå!
Draget i bilen er helt rått :D

[video=youtube_share;cOURP5rT7Mc]http://youtu.be/cOURP5rT7Mc[/video]
Magnum
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: ons sep 05, 2007 6:27 pm

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Magnum »

Takk for det :D
Blir nok ikke noe Gatebil på meg, er så lite kjøretid der. Også vil jeg ha mere kjøretid ogsånn før jeg drar ditt.
Har bremset 528hk og 800nm på hjula i benken til Jonus

Har fått di nye viftene og montert disse:
Bild

Har også kjøpt meg nytt gele batteri, men batteripolene på dette sto selvfølgelig på ett annet sted. Så da måtte jeg lage ny ramme som holder batteriet fast inne i batterikassa:
Bild

Kjøpte meg også en ny lader til å lade Agm batteri, så lagde meg en hurtigkobling, så jeg slipper å skru opp batterikassa ved lading:
Bild

Planen var å kjøre på Trackday lørdag 4! Så etter mye småfiks og ordning så var bilen lastet opp å henger'n og klar for Rudskogen:
Bild

Det er første gangen på en større bane enn Gardermoen, så var veldig spent på hvordan alt på bilen fungerte.
Første heatet la plutselig bremsene seg på, så jeg klarte nesten ikke å kjøre fremover, kvælte tilslutt bilen på vei inn til pit. Fant ut at bremselys bryteren hadde kilt seg inn i ett hull i pedalen slik at bremsene "sto på"! Fikk bøyd braketten litt og da var problemet der iorden :)

Bild

Kjørte ett par heat på gatedekk, men la om til slicks etter det. Fyfaan å rått det er å kjøre på slicks! Sitter noe helt vilt :
Bild

Temperaturen på bilen blei mye bedre med nye vifter, men etter ett par runder på bånn gass begynte tempen å stige for høyt, men da var det bare å slakke av litt, så datt tempen ned igjen. Men om jeg må gjøre noe mer med dette veit jeg ikke ennå. Det var sykt varmt denne dagen, 26-27 i lufta, men fant ut at jeg må ha noe mer ventilasjon inn til meg. Enten takscoop eller noe annet lurt, var helt syykt varmt inni bilen med fullt kjøreutstyr i sola :p

Planen min var å prøve å stille til start i Trackday cup løpet bare for å se åssen det er, hadde kommet sist. Men morro for det! Men servo olja kokte flere ganger, så må få på en kjøler på denne, ville ikke da kjøre noe mere ett ett par runder hvert heat pga dette. Ikke noe gøy hvis det plutselig skulle sprutet skikkelig med olje overalt.

Veldig gøy å bare tømme gir nedover slettene :D
Bild

Var veldig uvant å kjøre spor, og var veldig forsiktig med innbremsinger og i svinger. Må liksom venne seg til både bremser og bil. tok tid på en runde, og da brukte jeg 1.43 rundt banen, så er egentlig fornøyd med det. Ser frem til å fikse litt småfeil og komme sterker tilbake neste gang og prøve å sette bedre tider, målet for iår er iallefall under 1.40
Bild

Da har det vært enn liten ferie med alt som heter bil. Litt ferie sammen med familien, også har jeg ett "lite" oppussing prosjekt som jeg har holdt på med en stund

Tettet en dør i rommet ved siden av verkstedet, fjernet veggen imellom og fått på h-bjelke:

Bild

Bild

Fått kledd vegger, malt både gamle og nye rommet og freset og slipt betong gulvet.

Bild

Har idag lagt første strøk med epoxy på gulvet, så må vente til imorra med neste

Gleder meg til å begynne å få inn skap og benker igjen, blir jo ett nytt verkste :p hehe

Har fått diverse småtteri til volvo'n og. Så da er det bare å få fikset litt før neste Trackday kjøring

Var litt nervøs her, målte ett par ganger kan man si:

Bild

Ooppps:

Bild

Da gjenstår det bare å få limt og skrudd det fast, å håpe det hjelper på varmen inni bilen :

Bild

Må også få på servo kjøleren å prøve å få vaska vekk litt servo oljesøl i motorrom, og kikke over resten sånn generelt

Scoopet funka helt greit egentlig, men skal prøve å lage litt lufting i vinduene på bakdørene slik at det blir gjennomtrekk igjennom kupeen, tipper det vil funke enda bedre da

Scoopet har både luftdyser og drenering på innerdelen, er kjøpt her:
http://www.jjcraceandrally.com/rally/ro ... -roof-vent

Var å kjørte på Trackday treffet 23.08

Bild

Teknisk kontroll:
Bild

Trudde jo servoproblemene var historie siden jeg hadde både har montert oljekjøler og nytt lokk på reservoaret. Men neida:( :( Virker som lokket ikke klarer å tette skikkelig mot plastbeholderen. Så nå blir det å rive bort den orginale plastik tanken! også montere en ny skikkelig tank med ordentlig lokk, montert på dempertårnet

Men fikk jo kjørt litt alikvell:

Bild

Bild

Bild

Siden bilen gikk litt varm forriga gang, og jeg ikke hadde gjort noe mer med det. Siden det aldri er så varmt her, men denne dagen var det jo bare enda varmere.. Hehe
Så nå MÅ jeg gjøre noe med problemet. Trur ikke at det kommer nok luft opp igjennom gulvet til radiatoren, så nå har jeg kjøpt meg sånne naca ducts som er doble og skal stå i bakrutene. Derifra blir det slanger frem til "kassa" til radiatoren som jeg også kommer til å sette rett opp og ned. Håper dette skal hjelpe på problemene!

Bild

Bild

Bild

Ett lyspunkt denne dagen var at jeg kjørte litt kjappere enn forrige gang, så nå blei det en høy 1.41! Så kryper sakte men sikkert nedover :D
Så på litt innboard film, at jeg har masse å gå på når det gjelder sporvalg og fart i svingene. Men satser på at dette blir bedre med flere runder og sete tid

Syns også at bilen ikke er noe villig på 6. gir, så måtte regne på litt utvekslinger, skjønte fort da hvorfor. For resten av gira har veldig fine utvekslinger i forhold til moteren ogsånn. Men jeg har 225 km/t på 5. gir, og så ett skikkelig "overdrive gir" på 6 med toppfart på 377 :-p Så da blir dette "litt" tungt.. Haha

En annen ting som var litt gøy var en 2 sånn ntcc biler (trur di heter det) ikke klarer å ta meg på sletta ;) :D
Magnum
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: ons sep 05, 2007 6:27 pm

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Magnum »

Etter å ha lest og pratet med forskjellige folk, så kom jeg frem til å montere vannpumpe forran på motoren igjen (fjernet innmaten av denne når jeg monterte el pumpa baki)

Her er vannpumpa og servo reservoaret fjernet:

Bild

Pumpe og servo reservoar montert (hadde ikke svart fitting til servoolja :( )

Bild

For å prøve å få til ennå mer kjøling, blei radiatoren rettet opp, flyttet lengere inn og senket ned i gulvet. Da kommer lufta til å gå bedre ut av den og:

Bild

Blei kuttet hull i bak vinduene:

Bild

Monterte naca ducts med doble 3" slanger:

Bild

Bild

Lagde også ducting ut av radiatoren, så all luft må ut av bakluka:

Bild

Byttet litt olje og gikk kjapt over resten av bilen.
Bilen blei lastet opp å kursen blei satt over til Rudskogen og nytt Trackday treff:

Bild

Men det gikk ikke helt som forventet :(

Bild

Kjørte bilen av hengeren også var servo'n litt rar med ulyd. Så tenkte at jeg bare måtte etterfylle litt olje. Men neida, hjalp ingenting. Jekket opp bilen og prøvde å se om vi fant noe feil! Da piplet det olje ut av ene mansjetten. Ulyden er i pumpa hele tiden mens jeg svinger, men når jeg kommer til enden blir der stille. Så tydlig at det er noe som er blåst i tannstanga ������������
Prøvde å tappe av olja og kjørte en liten runde i depoet for å se om jeg kunne få kjørt uten noen runder for å se om kjølinga var iorden. Men fant fort ut at å kjøre uten servo var helt nytte løst, hjalp sikkert ikke med slicks på bilen heller.

Så da var det bare å laste opp bilen igjen, gå å se på andre koset seg på banen og prøve å tenke på hva jeg skal gjøre videre.
Etter å ha googlet litt nå, så ser det ut som Ls pumpa leverer for høyt trykk i forhold til en toyota pumpe, så lurer på å prøve å få ned trykket på pumpa og overhale tannstanga. Men får lese og kikke litt før jeg legger en skikkelig plan ;)


Trur jeg fant ut av servo problemet. Når jeg skrudde av tannstanga fant jeg ikke noe oljelekk på den. Men trykkslangen fra pumpa og ned til tannstanga hadde en liten rift. Fikk lagd ny slange, shimset pumpa og monterte sammen igjen. Og dette blei iorden da, ikke noe tull med servo'n på siste kjøring :)

Kjølinga funka veldig bra på siste Trackday kjøringa! Var aldri over 94 grader, så virker som om di nye oppgraderingene funket :) Nå var det litt kaldere i lufta og, men håper å trur at dette er iorden nå! Det finner'n ut til våren :-p
Bild

Bild

Fikk også kjørt endel runder denne gangen. Satte ny pers og, selvom asfalten var kald denne dagen! Så nå er jeg nede på 1.40 tallet :-D

Bild

Har også lagt en liten film av ett par runder! Er ikke beste rundene dette, men er iallefall noe! Er mye rar kjøring, med tidlig bremsing og rart sporvalg. Men med litt oppgradering av bremsene(så jeg blir tryggere på dem) og mere sete tid så skal det gå endel kjapperere rundt der ;)

[YOUTUBE]http://youtu.be/CQImDud4-Ck[/YOUTUBE]

Skjer jo også litt oppgradering av denne i vinter.

Bild

Har bestilt meg ny utveksling så farta skal bli litt mer riktig !
La også ut et bilde av gamle Tremecen. Solgte begge 2 jeg hadde og kjøpte meg en ny!

Bild

Bild

Bild

Det er en skikkelig drøm dette :-)
Kassa er brukt, men ble fortalt at den skulle være i god stand, ser også sånn ut
Kassa er en Quaife qbe33g, 6-trinns sekvensiell. Har sittet i en viper gt3 racing bil

Bild

Men må lage nytt spakstell, clutchhus og ny yoke på akslingen

Har handlet ett sfi godkjent clutchhus som det skal lages ett lite adapter mot i tilegg

Bild

Bremsene får seg også en oppgradering siden di "orginal" klossene bare er noe dritt! Så etter å ha snakket med flere som bruker Ebc Bluestuff klosser og er kjempefornøyd med disse. Så blei ett sett til forran og bak bestilt
Bild

Skjer litt i garasjen for tia, holder på å få tilpassa og få inn nye kassa :)

Clutchhus ferdig tilpassa og måtte få bytta farge på det:

Bild

Bild

Bild

Måtte få lagd en spacer til clutchhuset siden akselen er veldig lang:
Bild

Bild

Her med spacer og den innerste "sfi" plata
Bild

Siden akselen også er større i diameter måtte det også dreies en ny "foring" i veiva! Takk til Yes Man for dette:
Bild

Bild


En til som er veldig kjedelig om dagen, er at sånn det ligger ann nå så blir det ikke noe lisensbil kjøring på Trackday treffa. Trivdes veldig godt på disse, så håper det blir en endring der. Ellers så vet jeg ikke helt hvor jeg skal kjøre fremover!
Men får prøve å få sammen bilen og satse på at det blir noe kjøring iår.. Hehe

Hadde nå tenkt til å kunne skrive hvor rått ting funker med ny girkasse. Men neida, gikk ikke helt sånn :(

Får komme med litt bilder ogsånn først

Har montert clutchhus på kassa, men riktig shimset utløserlager, så her er den klar for å gå inn i bilen:

Bild

Kjøpte meg en ny yoke og kryss til mellomakselen. Men etter en prat med en bekjent på Gkn, ble det funnet ut at det blei en komplett ny aksel
Jeg har jo kjørt med en aksel med bare kryss forran og med en orginal toyota hardy inn på diffen. Han mente at dette var grunn til at jeg hadde litt vibrasjoner i stor fart, og det var bare ett spørsmål om tid når denne ville ryke.
Så da blei det lagd en custom motorsport aksel med smidd yoke, smidde kryss forran og bak, og en frest alu flens istede for hardy`n. Blei veldig fin :cool:

Bild

Bild

Bild

Her er kassa med mellomaksel på plass i bilen:

Bild

Har knotet litt med å få til spakstellet riktig, med riktig vandring "under kula". Så det blei sveiset om litt, og håpet på at ting ble som det skulle

Bild

kjøpte meg og en quaife girkule, syns denne passer så fint:
Bild

Men over til ting som ikke er som det skal. jobbet på for å bli ferdig for å kjøre på Trackday for noen helger siden! Endelig kom tiden for å testkjøre bilen litt kvelden før avreise til Rudskogen. Lyden i kassa er helt syk :cool: Skikkelig racer bil.. hehe
Men enten er det noe feil med giroverføringa i girspaken, eller så er det noe rart inni kassa. For noen ganger så vil den ikke gå i gir, shifter inn til fri mellom gira ett par ganger. Så da ble det desverre ikke noe kjøring denne helgen. Etter litt fundering, så har jeg egentlig ikke blitt noe klokere. Men trur nok at det er girspak overføringa som ikke er som den må være!
Testa bilen en tur til, ting var litt bedre da, helt til jeg skulle rygge for å snu, da om det en liten rar lyd (som ett klips hoppet av eller noe), også skjer det ingenting når jeg tar ut clutchen. Så er nok en shiftegaffel til revers drevet som har hoppet av eller noe.

Med disse 2 feila på kassa + at den svetter litt olje i en skjøt så har jeg bestemt meg for å skru den ut og åpne den, for å finne ut hva som er galt. Det fine med det, er at da får jeg sett hvordan stand kassa er i. Håper det ikke er alt for mye galt, gleder meg helt vilt til å kjøre litt skikkelig med denne.

Satse på å komme med en ny update når kassa er splitta ;)


Tenkte jeg kunne komme med en bilde update på girkasse prosjektet mitt

Starten på girkasse demonteringa:
Bild

Bild

Da er den på vei frahverandre

Bild

Bild

Slik har den liggi fra sommeren. Bestilte 1 lager, 4 drev og 2 drive discer fra Quaife i juli. Her om dagen kom endelig delene. Di hadde alt på lager utenom den ene discen. Så denne måtte lages! Men nå er alt endelig kommet

Synderen som gjorde at pakka blei forsinka så mye:

Bild

Di nye drev delene:
Bild

Nye deler og kasse klare for å komme sammen snart:
Bild

Bild

Bild

Er ikke så mye aktivitet med denne om dagen, men kan jo komme med en update

Solgt alt av bruksbiler jeg hadde og byttet ut litt

Kjøp meg en 2011 520D (kommer senk og andre hjul)
Bild

Kjøpte meg også en e46 som hadde m3 interiør og front. Men så veldig teit ut med bare M forran. Så da måtte jeg bytte litt hjulbuer bak:
BildBild

Men blir jo veldig feil å ikke ha motor, så har bestilt meg en delebil fra usa
Bild

Planen er å flytte over alle deler til den jeg har og godkjenne denne som m3, samt en hellakkering.

Over til det folket kanskje vil se her.. hehe
Har fått byttet drevene i girkassa og ett lager. Så nå er det bare å få satt sammen husene og forhåpentligvis er alt som det skal

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jaja. Får skrive litt her, selvom det ikke blir så mye selvom det er lenge siden

Ja, fia stol ordna seg Anders. Takk for bytte ;)

Kassa er ferdig satt sammen og montert i bilen:

Bild

Bild

Bild

Bild


Startet så opp å prøve gira litt, kassa var litt bedre enn før. Men var fortsatt rar i giringa. Så eneste som ikke er dom det skal er girspaken. Så da var det bare å bite i det sure eple og bestille en ny en fra Quaife. Blei igjen nye 10 uker med venting. Men når denne endelig kom var den fin :)

Bild

Har fått på denne, og ting kjennes veldig mye bedre ut. Men må bruke endel makt, men er vell slik med en sånn kasse, kjennes fortsatt litt trå, men har kommet frem til at jeg må la kassa få godt seg til litt med olje, alt har jo vært vasket rent og er veldig tørt. Så lar denne være for nå

Mens jeg ventet på girspak, så ble det lagt litt planer
Så da ble dysee sendt til vask, rens og flowtesting. Alle ble helt fine!
Bild

Har sliti endel med servo, samt at dynamoen har stått på feil sted, så ved kassing så begynner reima å hoppe. Har lenge hatt lyst til å gjøre om dette. Så nå har jeg fått tak i en elektrisk servo pumpe, og brakett som flytter dynamo til sevo plassering
Har ikke fått montert dette ennå, så dette er neste på lista

Bild

Bild


Men største prosjektet jeg jobber med er ikke bil
Jeg kjøpte å demonterte en lakkboks da arbeidsplassen min flyttet til nye lokaler i fjor. Så nå er jeg igang med å montere den opp hjemme. Skal iallefall ha den i ett tett bygg før snøen kommer

Gjort klart for støping med luftekanaler i gulv
Bild

Gulv støpt:
Bild

Alle takelementer på plass, klart for å lage endevegger også takstoler neste
Bild

Så dette tar endel tid, så må innrømme at Volvo'n har blitt satt litt på vent iår.. men satser på litt mere tid etterhvert
Henkken
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Ort: Åland

Re: Volvo 245 "GT-D"

Inlägg av Henkken »

Det har verkligen hänt mycket sedan du senast skrev nått, bilen blev verkligen jätte fin, 10/10

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Skriv svar