Volvo 245 "GT-D"
Re: Volvo 245 "GT-D"
Er supra forstillinga dårligere enn 240 forstilling??
En GT45 burde holde i starten tenker jeg
En GT45 burde holde i starten tenker jeg
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Re: Volvo 245 "GT-D"
51 tilsvarer vell gt42.
Men jeg var opphengt i at du tok forstillinga fra en lumina. ser det er soarer nå (man fikk vell kanskje ikke luminan med v8 heller. den er vell fwd når jeg tenker meg om haha).
Planer om å bytte ut innholdet i ls blokka? er jo noen ls eksperter på forumet her. lsx også
Men jeg var opphengt i at du tok forstillinga fra en lumina. ser det er soarer nå (man fikk vell kanskje ikke luminan med v8 heller. den er vell fwd når jeg tenker meg om haha).
Planer om å bytte ut innholdet i ls blokka? er jo noen ls eksperter på forumet her. lsx også
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
Re: Volvo 245 "GT-D"
ja, mye mulig. Var så vanskelig å finne ut av det!
Oki, skjønner
Nei, blir orginal innmat til å begynne med, få alt til å funke. Så kan vi bytte innmat og trimme mer ettertvert
Har nå fått handlet inn litt bend og rør, så om helja så fikk jeg satt sammen noen rør forran
"kollektor`n" har fått sin plass
Begnynt med første røret:
Andre røret:
Ferdig sveiset:
Lagd overgang fra 6 hullsflens til v-band:
Fremre del av Downpipe:
Ting begynner å komme på plass, mangler å sveise 3 skjøter + wastegate
Oki, skjønner
Nei, blir orginal innmat til å begynne med, få alt til å funke. Så kan vi bytte innmat og trimme mer ettertvert
Har nå fått handlet inn litt bend og rør, så om helja så fikk jeg satt sammen noen rør forran
"kollektor`n" har fått sin plass
Begnynt med første røret:
Andre røret:
Ferdig sveiset:
Lagd overgang fra 6 hullsflens til v-band:
Fremre del av Downpipe:
Ting begynner å komme på plass, mangler å sveise 3 skjøter + wastegate
- cossie_demon
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 384
- Blev medlem: sön maj 10, 2009 2:10 pm
- Ort: Jönköping/Huskvarna
Re: Volvo 245 "GT-D"
vilket härligt projekt.. Ska bli kul att se den färdig. Kämpa på!
Re: Volvo 245 "GT-D"
Takk for det
Da kommer det endelig en liten update, har skjedd litt i garasjen. Men ikke så mye som jeg ville, har vært litt slapp i det siste.
Fikk lagd litt torpedo vegg i helja:
Tar tid med å få den så nærme motoren som mulig på sidene
Begynner å bli hel vegg:
Deler kommet fra england, gledet meg til denne pakka for da kunne jeg prøve montert pedalbox og stoler og sett hvordan jeg skal gjøre det med gulvet. Men det firmaet jeg fikk deler ifra hadde selvfølgelig klart å sende meg feil pedalbox:mad:
Jeg skulle ha hengende pedalsett med pumpene mot meg, men fikk stående med pumpene fra meg:
Pumper, tanker, håndbrekk og setefester:
Nye stolene mine har kommet:
Bur og tube notcher:
Da kommer det endelig en liten update, har skjedd litt i garasjen. Men ikke så mye som jeg ville, har vært litt slapp i det siste.
Fikk lagd litt torpedo vegg i helja:
Tar tid med å få den så nærme motoren som mulig på sidene
Begynner å bli hel vegg:
Deler kommet fra england, gledet meg til denne pakka for da kunne jeg prøve montert pedalbox og stoler og sett hvordan jeg skal gjøre det med gulvet. Men det firmaet jeg fikk deler ifra hadde selvfølgelig klart å sende meg feil pedalbox:mad:
Jeg skulle ha hengende pedalsett med pumpene mot meg, men fikk stående med pumpene fra meg:
Pumper, tanker, håndbrekk og setefester:
Nye stolene mine har kommet:
Bur og tube notcher:
- cossie_demon
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 384
- Blev medlem: sön maj 10, 2009 2:10 pm
- Ort: Jönköping/Huskvarna
Re: Volvo 245 "GT-D"
Om du åker till Mantorp när bilen är klar så måste jag få åka med.. Blir jäkligt häftig.
Re: Volvo 245 "GT-D"
Det kan vi få til
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Volvo 245 "GT-D"
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Volvo 245 "GT-D"
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Re: Volvo 245 "GT-D"
Idag kom den riktige pedalboxen, så da kan jeg fortsette litt.
Har også ordnet litt andre deler:
Radiator med vifte og fuelcell kommer den uka her fra Usa med container
Rattaksel og mellomaksel fra supra er på vei
Flexplate "svinghjul" og arp bolter er kjøpt og hentet
Også gikk jeg på en liten smell og handla 356mm bremser med 8stp caliptere
Så da blir det skikkelig skrubb både forran og bak
Har også ordnet litt andre deler:
Radiator med vifte og fuelcell kommer den uka her fra Usa med container
Rattaksel og mellomaksel fra supra er på vei
Flexplate "svinghjul" og arp bolter er kjøpt og hentet
Også gikk jeg på en liten smell og handla 356mm bremser med 8stp caliptere
Så da blir det skikkelig skrubb både forran og bak
Re: Volvo 245 "GT-D"
"Flexplate"
Arp rådebolter:
Riktige pedalboxen:
Sveiset igjen mellom dempertopper og skjermfester:
Fjærnet litt til i gulvet og begynt å tilpasse det nye, men må vente til jeg får rattakselen før jeg fortsetter:
Spindler blir levert til ombygging for mere rattutslag:
Arp rådebolter:
Riktige pedalboxen:
Sveiset igjen mellom dempertopper og skjermfester:
Fjærnet litt til i gulvet og begynt å tilpasse det nye, men må vente til jeg får rattakselen før jeg fortsetter:
Spindler blir levert til ombygging for mere rattutslag:
Re: Volvo 245 "GT-D"
en update!
Hadde lånt bort girkassa mi til en kompis så fikk den igjen ista, og bygde om torpedoen litt:
Fortsatt litt på gulv platene, men venter fortsatt på ratt akslingen:
Prøvde en stol ista for å se sånn ca hvor den kommer til å stå:
Endelig kom pakka fra usa
Aeromotive fuelcell:
En "liten" dual pass radiator:
Spal 16" vifte:
El vannpumpe:
2stk fuel railer:
Så hentet jeg også bremsekittet til forran
begynner å samle seg opp med deler:
330mm vs supra bakskiver
356mm vs supra fremskiver:
Litt eksos deler på plass, trenger fortsatt en 3.5" lyddemper til og flex, noen som vet hvor jeg kan kjøpe det i norge rimelig? I rustfritt!
Skrudde også av orginal svinghjul og en eller annen type 6 pucka sinter og veide dem, nesten 25 kg:
Veide den nye "pakka", drøye 7kg:
Men di har klart å sende meg feil "bunnplate" på clutchen, så får han skulle se hva han kunne ordne
Begynner å bli lei av feil deler nå
Hadde lånt bort girkassa mi til en kompis så fikk den igjen ista, og bygde om torpedoen litt:
Fortsatt litt på gulv platene, men venter fortsatt på ratt akslingen:
Prøvde en stol ista for å se sånn ca hvor den kommer til å stå:
Endelig kom pakka fra usa
Aeromotive fuelcell:
En "liten" dual pass radiator:
Spal 16" vifte:
El vannpumpe:
2stk fuel railer:
Så hentet jeg også bremsekittet til forran
begynner å samle seg opp med deler:
330mm vs supra bakskiver
356mm vs supra fremskiver:
Litt eksos deler på plass, trenger fortsatt en 3.5" lyddemper til og flex, noen som vet hvor jeg kan kjøpe det i norge rimelig? I rustfritt!
Skrudde også av orginal svinghjul og en eller annen type 6 pucka sinter og veide dem, nesten 25 kg:
Veide den nye "pakka", drøye 7kg:
Men di har klart å sende meg feil "bunnplate" på clutchen, så får han skulle se hva han kunne ordne
Begynner å bli lei av feil deler nå
Re: Volvo 245 "GT-D"
takk
Her kommer endelig noen bilder. Har vært litt sløv i det siste og diverse annet så har ikke fått gjort så mye, og ting tar lang tid, selvom det ikke ser sånn ut på bilder...hehe
Begynt på hjulkassene bak, blei litt mikk for å få det til å passe mot volvo og toyota:
Kommer også en forsterkningsplate, fra dempertårn og over og opp til innerskjermene på toppen, holder på med disse nå, så kommer bilde etterhvert
forran:
bak:
kappet ut litt til av gulvet:
tilpasset og sveiset inn plate, her kommer batteriet til å bli felt ned:
Har "lagd" rattakselen, fra toyota tannstang til volvo innerdel:
Toyota - volvo:
Kortet inn litt:
Kortet inn nedre del litt:
GOOD plass:
Litt mere riktig vinkel på akselen inne i bilen:
Her kommer endelig noen bilder. Har vært litt sløv i det siste og diverse annet så har ikke fått gjort så mye, og ting tar lang tid, selvom det ikke ser sånn ut på bilder...hehe
Begynt på hjulkassene bak, blei litt mikk for å få det til å passe mot volvo og toyota:
Kommer også en forsterkningsplate, fra dempertårn og over og opp til innerskjermene på toppen, holder på med disse nå, så kommer bilde etterhvert
forran:
bak:
kappet ut litt til av gulvet:
tilpasset og sveiset inn plate, her kommer batteriet til å bli felt ned:
Har "lagd" rattakselen, fra toyota tannstang til volvo innerdel:
Toyota - volvo:
Kortet inn litt:
Kortet inn nedre del litt:
GOOD plass:
Litt mere riktig vinkel på akselen inne i bilen:
Re: Volvo 245 "GT-D"
Har skjedd masse, men glemt litt å oppdatere denne tråden. Så her kommer den en STOR update:
Lagd gearkasse tunell og litt gulv nå. Så skal prøve å få lagd ferdig tunellen til mellomakselen og gulvet ferdig i løpet av en uke eller noe. Så kan jeg få begynt på buret!
Gulvplater ferdig tilpasset og sveiset inn:
Lagd "ramme" rundt kassa og hullet i gulvet:
begynt å tette igjen:
Ferdig sveiset:
Hvis dere lurer på hvorfor den er så stor på passasjer siden, så er dette grunnen:
God plass til 3.5" eksos, så nå skal eksosen ligge "over" gulvet på bilen, så jeg ikke skal subbe med den
Ting begynner å falle på plass nå, gulvet er snart tett igjen Regner med å få begynt på buret den uka som kommer nå
mellomaksel tunell:
løftet gulvet litt for å få plass til vannrør på ene siden og eksos på andre siden. Har også lagd ny "kant opp mot baksete" og felt ned der buret skal stå:
Begynner å tette seg igjen:
Fikk også 3.5" flex og lyddemper her om dagen:
Holder på med buret om dagen, men vi bruker god tid og skal ha det bra, så det får ta den tiden det tar
Endelig er våren kommet og man kan ha porten åpen uten å fryse ihjel, så måtte ta bilde
Gjør jo litt om dagen, men dette bur greiene tar lang tid.. Har ikke villet legge ut noen bilder før det er ferdig.
Men er er iallefall 2 stk:
Har også fått fikset litt på v70`n idag, så nå er den klar for sommeren:
Da kommer det iallefall masse bilder av burbygging her
Forsatt så mangler det bilder av det siste som er gjort, ett par stag til og litt sveising av dørstrevere så er buret helt ferdig! Men har desverre ikke tid til å jobbe så mye på denne om dagen. Håper det kommer seg etterhvert
Gulvet ferdig sveiset: (Men må gjøre om litt på tunellen på passasjer siden, får ikke plass til stol mellom buret og tunellen, så kappe opp å lage den litt smalere på 1 punkt der!)
Starten på buret (får hverken hovedbøylen eller di andre noe nærmere karroseriet, ligger dønn inntil hele veien)
Kryss i taket:
Slapp hele buret ned i gulvet så vi fikk hel sveiset det rundt hele:
Motor ut (ganske lang med turbo`n forran og med kasse):
"Forsterknings-plater" til kryss:
kryss bak, mellom hovedbøyle og i dørene:
Dårlig mobil bilder av hvordan det ser ut nå og ett par sveise bilder (kommer forsterkningsplater på det andre krysset og, + på dørstreverne:
Tatt den av jiigen (syykt rotet, så var deilig å få heist den opp i bukken å få tatt en skikkelig rydde runde nå:
Måtte sette på litt forstillings deler å se hvordan hjulet sto i skjermen, står i midten, men langt ut så blir ganske drøy bredding tipper jeg. Skjekk også ut vinkelen på armene. Dette er med sånn senk at 17" ligger nesten kant i kant med hjulbuen (hjelper å sette hele forstillinga "opp" i bilen
Lagd gearkasse tunell og litt gulv nå. Så skal prøve å få lagd ferdig tunellen til mellomakselen og gulvet ferdig i løpet av en uke eller noe. Så kan jeg få begynt på buret!
Gulvplater ferdig tilpasset og sveiset inn:
Lagd "ramme" rundt kassa og hullet i gulvet:
begynt å tette igjen:
Ferdig sveiset:
Hvis dere lurer på hvorfor den er så stor på passasjer siden, så er dette grunnen:
God plass til 3.5" eksos, så nå skal eksosen ligge "over" gulvet på bilen, så jeg ikke skal subbe med den
Ting begynner å falle på plass nå, gulvet er snart tett igjen Regner med å få begynt på buret den uka som kommer nå
mellomaksel tunell:
løftet gulvet litt for å få plass til vannrør på ene siden og eksos på andre siden. Har også lagd ny "kant opp mot baksete" og felt ned der buret skal stå:
Begynner å tette seg igjen:
Fikk også 3.5" flex og lyddemper her om dagen:
Holder på med buret om dagen, men vi bruker god tid og skal ha det bra, så det får ta den tiden det tar
Endelig er våren kommet og man kan ha porten åpen uten å fryse ihjel, så måtte ta bilde
Gjør jo litt om dagen, men dette bur greiene tar lang tid.. Har ikke villet legge ut noen bilder før det er ferdig.
Men er er iallefall 2 stk:
Har også fått fikset litt på v70`n idag, så nå er den klar for sommeren:
Da kommer det iallefall masse bilder av burbygging her
Forsatt så mangler det bilder av det siste som er gjort, ett par stag til og litt sveising av dørstrevere så er buret helt ferdig! Men har desverre ikke tid til å jobbe så mye på denne om dagen. Håper det kommer seg etterhvert
Gulvet ferdig sveiset: (Men må gjøre om litt på tunellen på passasjer siden, får ikke plass til stol mellom buret og tunellen, så kappe opp å lage den litt smalere på 1 punkt der!)
Starten på buret (får hverken hovedbøylen eller di andre noe nærmere karroseriet, ligger dønn inntil hele veien)
Kryss i taket:
Slapp hele buret ned i gulvet så vi fikk hel sveiset det rundt hele:
Motor ut (ganske lang med turbo`n forran og med kasse):
"Forsterknings-plater" til kryss:
kryss bak, mellom hovedbøyle og i dørene:
Dårlig mobil bilder av hvordan det ser ut nå og ett par sveise bilder (kommer forsterkningsplater på det andre krysset og, + på dørstreverne:
Tatt den av jiigen (syykt rotet, så var deilig å få heist den opp i bukken å få tatt en skikkelig rydde runde nå:
Måtte sette på litt forstillings deler å se hvordan hjulet sto i skjermen, står i midten, men langt ut så blir ganske drøy bredding tipper jeg. Skjekk også ut vinkelen på armene. Dette er med sånn senk at 17" ligger nesten kant i kant med hjulbuen (hjelper å sette hele forstillinga "opp" i bilen